Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: طی 7 ماه نخست سال جاری یک هزار و 647 پرونده در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت وارد استان شده که یک هزار و 679 پرونده از این تعداد و پرونده های باقی مانده از سال قبل مختومه شده و 142 پرونده دیگر باقی مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، منصور انصاری مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: یکی از مهم ترین رسالت های تعزیرات حکومتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گرانفروشی، کم فروشی و بررسی نکات بهداشتی در مراکز عرضه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: طی 7 ماه نخست سال جاری یک هزار و 647 پرونده در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت وارد استان شده که یک هزار و 679 پرونده از این تعداد و پرونده های باقی مانده از سال قبل مختومه شده و 142 پرونده دیگر باقی مانده است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 808 تخلف مربوط به حوزه کالا و خدمات بوده است گفت: از این تعداد هم 435 مورد عدم درج قیمت، 124 مورد عدم ارائه فاکتور خرید، 112 مورد گرانفروشی، 46 مورد تقلب و 32 مورد مربوط به تخلفات بند ک 37 تداخل صنفی بوده است.

 

انصاری با اشاره به کاهش یا افزایش تخلفات در این موارد بیان کرد: عدم درج قیمت کالاها با 49 درصد افزایش، عدم ارائه فاکتور خرید 7 درصد کاهش، گرانفروشی 12 درصد کاهش، تقلب 8 درصد کاهش، بند ک ماده تداخل صنفی هم 129 درصد افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه 487 مورد از تخلفات نیز مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز بوده است اظهارکرد: از این تعداد تخلف 395 مورد مربوط به مباشرت در قاچاق کالا، 64 مورد عرضه کالای قاچاق و 22 مورد هم حمل و نقل کالای قاچاق بوده است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهارکرد: در این خصوص هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته مباشرت در قاچاق کالا 20 درصد افزایش، عرضه کالای قاچاق 3 درصد کاهش و حمل و نقل کالای قاچاق 50 درصد کاهش یافته است.

 

انصاری در حوزه تخلفات بهداشت دارو درمان هم گفت: 352 مورد تخلف مربوط به این حوزه بوده که 153 مورد تخلف عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، 20 مورد عدم رعایت مقرارات بهداشت محیطی از سوی مراکز تهیه و توزیع و 71 مورد هم عرضه و تحویل کالای غیر بهداشتی با علم به غیر بهداشتی بودن بوده است.

 

وی افزود: در این زمینه هم با افزایش 219 درصدی عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، کاهش 33 درصدی عدم رعایت مقرارات بهداشت محیطی از سوی مراکز تهیه و توزیع و افزایش 103 درصدی عرضه و تحویل کالای غیر بهداشتی با علم به غیر بهداشتی بودن روبرو بوده ایم.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی بیان کرد: طی هفت ماه نخست امسال کالاهای قاچاق کشف شده بر اساس فراوانی به ترتیب البسه، برنج، سیگار، پارچه، سوخت، شاهدانه و تلفن همراه بوده است.

 

انصاری با بیان اینکه طی این هفت ماه یک هزار و 422 پرونده به اجرای احکام رفته است گفت: از این تعداد یک هزار و 378 پرونده مختومه و 300 پرونده هم مانده است.

 

وی بیان کرد: جریمه و وصولی اجرای احکام از این تعداد پرونده بیش از 19 میلیارد و 510 میلیون ریال بوده است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 141 اکیپ گشت زنی داشته ایم که 412 مورد بازرسی انجام شده و طی آن 28 واحد دارای تخلف، 263 واحد بدون تخلف بوده و منجر به 121 مورد تذکر و تشکیل 93 پرونده شده است.

 

انصاری با اشاره به راه اندازی سامانه تلفنی 135 برای دریافت شکایات مردمی به صورت سراسری افزود: این سامانه از ابتدای امسال در اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی هم راه اندازی شده و مردم می توانند شکایات خود را با این سامانه درمیان بگذارند.

 

وی ادامه داد: در مرکز استان دو شعبه بدوی در مرکز استان و یک شعبه تجدید نظر وجود دارد و در چهارشهرستان نهبندان، قاین، فردوس و طبس هم اداره تعزیرات حکومتی وجود دارد و سایر شهرستان ها تحت خدمات این ادارات هستند.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در سهل آباد نهبندان، درح سربیشه، قاین و طبس دیهوک هم شعب قاچاق وجود دارد.

 

انصاری با اشاره به نظارت های جدی در ایام و مناسبت ها اظهارکرد: در ایام اربعین بر روی فروش بلیط هواپیما، پایانه های مسافربری، کنترل مراکز عمده فروش ظروف یکبار مصرف و ... نظارت ها بصورت جدی انجام شده و خوشبختانه تخلفی صورت نگرفته است.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل

 روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، منصور انصاری گفت: پرونده فروش سوخت قاچاق به میزان ۲۱ هزار و ۴۵۰ میلیون لیتر و به ارزش چهار میلیارد و ۲۱۴ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز زابل بررسی شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: شعبه پس از بررسی مستندات موجود در پرونده، بررسی تراکنش کارت سوخت خودرو و سوخت گیری غیر مجاز آن اتهام انتسابی را محرز و مختلف را پرداخت هشت میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

انصاری گفت: پلیس آگاهی شهرستان زابل این تخلف را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی زابل ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند