Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز حسن رباطی با بیان این که ۲۰ درصد بافت تاریخی شهر تهران در محدوده این منطقه قرار گرفته است؛ گفت: برنامه ریزی شهرداری تهران باید مبنی بر ارتقای این حوزه باشد.

وی توجه به محله های قدیمی بخش مرکزی پایتخت از جمله محله عباسی، دامپزشکی وآذربایجان را که برای شهروندان نوستالوژیک هستند؛ در احیای بافت فرهنگی و هویتی شهر تهران حائز اهمیت دانست و افزود: راسته‌های کتاب و مجاورت با مراکز علوم دانشگاهی مانند دانشگاه تهران، پارک دانشجو و تالار وحدت فرصتی برای منطقه در برنامه ریزی های فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با توجه به مرکزیت محدوده منطقه ۱۱ و شیب تند این بخش از پایتخت، لزوم آمادگی برای فصل سرما و بارندگی را از موضوعات جدی در بافت فرسوده و ریز دانه عنوان کرد و رفع مشکلات ناشی از آبگرفتگی ها برای تسهیل خدمات به شهروندان را حائز اهمیت دانست.

رباطی در خصوص بافت فرسوده هسته مرکزی شهر تهران با اشاره به وجود صنف های تولیدی، خاطر نشان کرد: با همکاری آتش نشانی اخطاریه های لازم برای پیش گیری از احتمالات خطر صادر می شود.همچنین نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ در خصوص توجه به زیر ساخت های حمل و نقل و ترافیک با تأکید بر اهمیت مترو و اقدامات خوبی که در این زمینه انجام شده است؛ گفت: ۱۵۴ میلیارد تومان در ۲۸ نقطه این منطقه برای تملک خطوط مترو هزینه شده است.

وی با بیان چالش ها و موضوعات منطقه در حوزه حمل و نقل عمومی، پیشنهاد اتصال خط ۲و۳ مترو را به علت رفت و آمد زیاد در این مسیر برای بهبود این معضل مطرح کرد و ادامه داد: ارتقای حمل و نقل عمومی با تبدیل خط BRT به LRT حد فاصل میدان جمهوری اسلامی تا میدان بهارستان و حدفاصل میدان راه آهن تا تجریش با توجه به مشکلات زیست محیطی ناشی از تردد اتوبوس های BRT امکان پذیر خواهد بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱،عدم توجه به موضوع گردشگری در بافت تاریخی این منطقه که در محدوده حصار ناصری قرار دارد؛ ضرورت توجه به انضباط شهری، تعیین تکلیف املاک با ارزش خیابان وحدت اسلامی ، تعریض خیابان ولی عصر (عج) و وحدت – شوش ، رسیدگی جدی به وضعیت ساختمان های نا ایمن و فرو نشست هایی که در نیمه جنوبی منطقه ایجاد می شوند؛ از جمله دغدغه های موجود در هسته مرکزی شهر تهران است که شهردار منطقه ۱۱ به آن ها اشاره کرد.

706

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران حسن رباطی بافت تاریخی نوستالوژیک شهروندان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۵۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود

حسین حیدری در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: بازآفرینی شهری در واقع یکی از رویکرد‌ها و ره‌یافت در موضوع شهری بود و دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است.

وی بیان داشت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضا‌ها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

شهردار بوشهر افزود: توجه به اجتماعات محلی در قالب ایده‌های بازآفرینی تلاش می‌شود بر خلاف روال سابق در ایده بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری بیان داشت: اگر با منطق بازآفرینی به این فضا‌ها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی گفت: همچنین نابرابری‌های فضایی ترمیم، و اشتغال و کار ایجاد و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کنترل و در نهایت استاندارد و کیفیت زندگی ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار بوشهر با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد اظهار داشت: مردم بهره بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

وی گفت: مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی مدخل در کشور است، همین عدم هماهنگی مشکلات عدیده را به وجود آورده است.

حیدری بیان داشت: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • اصلاح روشنایی میادین و مثلثی‌های شهر تاریخی یزد
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم