Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: با توجه به مرزهای آبی و خاکی کشور هم‌چنین استان گیلان با کشورهای همجوار که از شرایط نامناسب بهداشت دام برخوردارند و نقل و انتقال بی‌رویه و غیرمجاز دام و فرآورده‌های دامی از نظر ارزیابی خطر در یک منطقه پرخطر قرار دارد.

به گزارش ایسنا، «سهراب عاقبتی»، با اشاره به این‌که از 6 تا 12 آبان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است، گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که پیش از بروز خطر انجام می‌گیرد و در هنگام بروز تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی، موجب کاهش ریسک‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان، اماکن، تجهیزات و شریان های حیاتی یک کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز بسیاری از عوامل تهدیدکننده جامعه از طریق عوامل بیولوژیک به جامعه انسانی سرایت می‌کنند و دشمنان می‌توانند این گونه عوامل را ارزان و راحت به جامعه رسوخ دهند.

عاقبتی در خصوص نقش و اهمیت دامپزشکی در پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: منظور از پدافند غیرعامل اقداماتی است که پیش از وقوع بحران با هدف جلوگیری از وقوع خطر یا کاهش آثار زیانبار آن انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به مرزهای آبی و خاکی کشور هم‌چنین استان گیلان با کشورهای همجوار که از شرایط نامناسب بهداشت دام برخوردارند و نقل و انتقال بی‌رویه و غیرمجاز دام و فرآورده‌های دامی از نظر ارزیابی خطر در یک منطقه پرخطر قرار دارد.

از این‌رو اداره کل دامپزشکی استان گیلان با استقرار پست‌های قرنطینه مبادی ورودی استان و گمرکات انزلی و آستارا ورود و خروج هرگونه دام و فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام، کنترل و نظارت می‌کند. تا استان گیلان و در نهایت کل کشور از نظر اشاعه بیماری‌های دامی و بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان، تأمین غذا و امنیت غذایی و در نهایت از بیوتروریسم در امان باشند.

وی هم‌چنین افزود: در داخل استان ابتدا با اجرای سیستم بخش مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و آبزیان با بروز نخستین کانون بیماری‌های واگیر در سیستم ثبت و با مشخص شدن محدوده مبارزه با بیماری و حضور نیروهای دامپزشکی نسبت به معدوم‌سازی دام‌های بیمار، دفن موارد تلف شده و واکسیناسیون و اقدامات قرنطینه ای جهت ممانعت از ورود و خروج دام به منطقه درگیر در محدوده اعلام شده در اسرع وقت اقدام می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد