Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@13:30:42 GMT

جدال حاشیه نشین های یاسوج با کمبود امکانات+فیلم

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۷۶۳۰

جدال حاشیه نشین های یاسوج با کمبود امکانات+فیلم

‍‍‍‍‍‍

حاشیه نشین های یاسوج با وجود کمبود امکانات به رفع مشکلات در آینده امیدوارند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، در نشست ستاد ساماندهی حاشیه نشینی مشکلات مناطق حاشیهای شهر یاسوج و راهکارهای پیشگیری از مهاجرت بررسی شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار در این نشست حاشیه نشینی را ناشی ازمهاجرت برشمرد و گفت: مهمترین مشکل خدمات رسانی در مناطق حاشیه نشین کمبود زمین برای ساخت اماکن خدماتی نظیر مدرسه، خانه بهداشت و زمین های ورزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فتاح محمدی افزود: اقدام مشترک و عزم همه دستگاه های اجرایی و شرکت های خدمات رسان برای حل مشکلات و کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین ضروری است.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری گفت: با گسترش حاشیه نشینی آسیب های اجتماعی هم بیشتر می شود و پیامدهای آن هم به شهرها سرایت می کند. حجت الاسلام میرمحمدی افزود: دستگاه های اجرایی و فرهنگی باید توجه ویژه ای به پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین داشته باشند.
وی گفت: در شش ماه اول امسال 700کارگاه آموزشی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان برگزار شد که با استقبال خوب مردم همراه بود و درنتیجه این فعالیت ها طلاق نسبت به پارسال 35 درصد کاهش یافته است.
رنجبر رئیس بسیج سازندگی سپاه فتح استان هم از تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار برای محرومیت زدایی و خدمات دهی به محلات حاشیه نشین خبر داد و گفت: هم اینک کار ساخت مسجد در مادوان یاسوج آغاز شده که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد. دانلود دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و گفت : پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

 وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت بخشی به مدارس دولتی یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پ یرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شانیت معلمی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار