Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرافات به باور و عقیده به نیرو های فرا زمینی که در بین  مردم رواج دارد می گویند . اعتقاد  باوری که هست این است که این نیروها می توانند آنها را به خدا وصل کنند و خواسته هایشان را راحت تر به دست می آورند. خرافات غالبا طرز تفکر عقلانی را زیر رد کرده و به عنوان سدی در راه رشد هر کشوری مطرح می شود. در این مطلب خرافاتی ترین کشورهای دنیا در کنار خرافات در کشورهای جهان و خرافی ترین مردم دنیا را معرفی می کنیم که خواندن آن خالی از لطف نیست:

هند

در سر لیست خرافاتی ترین کشورهای جهان، کشور هند در مقام اول قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هندی ها برای هر شرایط و موقعیتی دلیلی دارند که این موضوع در واقعیت منطقی نیست.رد شدن گربه از مسیر عبور شما، یا سر رفتن شیر هنگام پختن همگی بدشانسی شمرده می شوند. در هند خرافات بسیاری وجود دارد و مردم این کشور باید برای توسعه ی کشور خود عاقلانه بیندیشند و از آنها دست بردارند.

چین

کشور دیگری که خرافی ترین مردم دنیا هستند چین است. فنگ شویی که در هند هم تمرین می شود از این کشور آمده است. تعداد بسیار کثیر دیگری نیز افسانه در همین مورد دهان به دهان بین مردم این کشور می چرخد. برای نمونه، بانوان شناگر برای بالا بردن شانس خود، یک کیسه ی چای نبتون، در جلوی لباس شنای خود قرار می دهند. بهمین جهت می توان به این نتیجه رسید که در چین نیز نتیجه گیری منطقی بخشی از زندگی روزانه ی مردم نیست زیرا آنان شانس را بیشتر دخیل می دانند. این مورد هم یکی از خرافات در کشورهای جهان هست.

یونان

یکی از خرافاتی ترین کشورهای دنیا و یا خرافی ترین مردم دنیا یونان هست که جمله ای رایج در  کشور یونان وجود دارد با این عنوان و عبارت که «چشم بد و شرور همواره مراقب شماست» و همین جمله، ریشه در خرافات این مردم دارد. علاوه بر این مسئله یونانی ها باور دارند که شکستن بشقابها  موجب افتادن اتفاق های ناراحت کننده می شود. بدین ترتیب وقتی پای این اتفاقهای غیر طبیعی به وسط می آید، یونان هم در زمره خرافاتی های جهان و یا خرافات در کشورهای جهان بشمار می آید.

آمریکا

باور دارید در کشوری مانند آمریکا هم خرافات وجود داشته باشد و مردم این کشور هم از خرافی ترین مردم دنیا باشند ؟ مردم در ایالات متحده  این باور را دارند که بارش باران در روز ازدواج، بدشانسی به همراه دارد. ریخته شدن نمک هم از دید این مردم خوب شمرده نمی شود. به همین خاطر است که در مبحث وقایع غیر واقعی ، این کشور هم با همه پیشرفت و ادعایی که دارد ، در لیست خرافاتی ترین مردم دنیا و یا خرافاتی ترین کشورهای دنیا قرار دارد.

فیلیپین

لیست خرافات در کشورهای جهان و فیلیپین پایانی ندارد. فیلیپینی ها بر این عقیده هستند که ریختن نمک روی زمین سبب می شود که مهمان خانه ی میزبان را زودتر ،ترک کند. افزون بر اینها مردم این کشور در اولین روز سال جدید، تمام پنجره های موجود در خانه ی خود را باز می کنند برای این که فکر می کنند به این ترتیب اتفاقات خوب به سراغ آنها آمده وشانس به آنها رو می آورد. با این حرف ها ، لیست کشورهایی که به خرافات عقیده دارند ،همچنان ادامه دارد.

نیوزیلند

کشور بسیار زیبای نیوزیلند هم غرق در خرافات زیادی مرتبط با مراسم ازدواج است. مردم بومی نیوزیلند به این عقیده معتقد هستند که ماه مراسم ازدواج و رنگ لباس عروس توامان می تواند در زندگی زناشویی تاثیر به سزایی داشته باشد. شاید این موضوع برای شما جالب و عجیب باشد ولی برای مردم نیوزیلند برایشان بسیار عادی است که طبق این خرافه آنطور که خوش شانسی ایجاب می کند، این مراسم پیش برود.

ژاپن

ریشه خرافات ژاپنی ها در مجموعه خرافات در کشورهای جهان ، گره در فرهنگ و سنت های آنان دارد. ژاپنی ها لیستی طولانی و متعدد در باره اتفاقاتی دارند که می توانند دلایل متفاوت و گوناگونی برای وقوع داشته باشند. به طور مثال، عدد 4 برای آنها نماد بدشانسی و نحسی است. ژاپنی ها همچنین فکر می کنند که رد شدن یک گربه ی سیاه از وسط راه شما باعث خوش شانسی می شود، که این نمونه دقیقا بر عکس اعتقاد هندی ها می باشد.

مصر

مصری ها مردمی هستند که از همان ابتدای تاریخ کشورشان خرافاتی بودند! آنها موارد بیشمار و خارج از شمارشی را بدشانسی برداشت می کنند که اگر بخواهیم چند نمونه کوچک از آن ها نام ببریم، وارونه افتادن کفش ها، نگاه کردن به خود در آیینه شکسته و باز کردن چتر در درون خانه را متوان نام برد. مثال هایی کوچک در برابر تعدد بیشمار خرافات بین مصری هاست.

فرانسه

و اما فرانسوی ها ،منطق خاص خود شان را دارند. وارونه و پشت و رو شدن نان به وسیله آنان بدشانسی تلقی می شود. حتی در مهمانی ها، افراد ناچارا به این موضوع توجه بسیار کنند. علاوه بر این اگر برحسب اتفاق تعداد مهمانان دور میز غذاخوری هم 13 باشد این مطلب هم نشانه  بدشانسی و نحوست به شمار می آید. بهمین خاطر مثل دیگر کشورها، در فرانسه هم مردم به این چیزهای عجیب عقیده و ایمان دارند.

مکزیک

و در آخر مطلب امروز ما،در لیست خرافاتی ترین کشورهای دنیا، مکزیک هم به چشم می خورد. مکزیکی ها بر این عقیده و باور هستند که لبخند زدن به  چهره نوزاد باید در حال لمس کردن عضوی از نوزاد صورت بگیرد. اگر غیر این باشد، نوزاد مریض می شود.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در گفت‌وگو با سالنامه «اعتماد» گریزی به دوره مدیریت خود در دولت گذشته زده و شرایط این روزهای ایران را هم بررسی‌ کرده است.

در ادامه بخش‌هایی از این گفت‌وگو را می‌خوانید؛

* دولتی که نتواند حقوق کارمندش را خودش تامین کند، یا نتواند پول آب و برقش را تامین کند، استقلالش کجاست؟

* مجلس در اموری که نباید دخالت کند، دخالت می‌کند. این آشفتگی‌ها باید برطرف شود، الان آشکارترین موضوع آن، بحث برنامه است و بودجه.

* این مجلسی‌ها مگر همان‌هایی نبودند که می‌گفتند ما یک خیزش هستیم که می‌خواهیم مسائل اقتصادی کشور را حل کنیم، مسائل اقتصادی حل شد؟ الان چهار سال تمام شد. تورم را کنترل کردید؟ اجازه ندادید سفره مردم کوچک شود؟

* اینکه آدم صدایش را بلند کند، اینکه به پشتوانه یک جایی که از آدم حمایت می‌کند بیاید و به هر پستی که می‌خواهد برسد، این دلیلی بر شایستگی نیست. من معتقدم وقتی در سال ۸۴ دولت را تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود

* به نظرم دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. یکی از بی‌اعتمادی‌ها در اثر بی‌حرمتی‌ به انسانیت اتفاق افتاد.

* چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم اینها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.

* این واقعا خیلی بد است که کشور بگوید من ۲ و نیم میلیارد دلار برای دارو گذاشته‌ام، بعد به بچه‌ای که شیرخشک می‌خورد بگویند شما سهمیه شیرخشک دارید. مردم می‌گویند پول شیرخشک نبوده اما چطور برای چایی این مقدار داده شده است.

* خدا شاهد است که وقتی می‌شنوم مردم ایران دیگر خود را با کشورهای منطقه مقایسه می‌کنند، عزا می‌گیرم. مردم ایران خود را با اروپا مقایسه می‌کردند، نه نهایت با ژاپن و کره مقایسه می‌کردند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1892737

دیگر خبرها

  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس)
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز