Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- جنگ داخلي سوريه در خاورميانه هنوز هم قرباني مي دهد. زمان آن فرا رسيده است که جامعه بين االملل به منظور پايان دادن اين ناآرامي در خاورميانه همدل شود.  
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، روزنامه ماينيچي (ژاپن)، در سرمقاله خود با عنوان «مداخله بين المللي پس از داعش‌» نوشت:
جنگ داخلي سوريه در خاورميانه هنوز هم قرباني مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان آن فرا رسيده است که جامعه بين الملل به منظور پايان دادن اين ناآرامي در خاورميانه همدل شود.   داعش‌ که با استفاده از جنگ داخلي مناطق تحت کنترل خود را گسترش داده بود، هم اکنون شهر رقه را که از آن به عنوان «پايتخت» ياد مي کرد، از دست داده است.
داعش به دنبال از دست دادن شهر موصل، بزرگ ترين پايگاه اين سازمان در عراق،‌ از مناطق اصلي خود در سوريه هم عقب نشيني کرده است. بدين ترتيب مي توانيم بگوييم که تلاش خشونت آميز و هراس افکني داعش در ساخت کشور «شبه دولتي» به يغما رفته است.
هر چند قدرت پوشالي که با استفاده از هرج و مرج گسترش يافته و به داعش جايگاه داده، هم اکنون از بين رفته است، ولي با اين حال به منظور جلوگيري از احياي جناح افراطي لازم است، در جامعه بين الملل همدلي و همگرايي پيرامون جنگ داخلي سوريه ايجاد شود. دولت اسد براي اين که مسؤوليت بازسازي کشور را در سال آينده بر عهده گيرد، هم اکنون حمله به جناح مخالف نظام سوريه را پيگيري مي کند. براي رفع چنين وضعيتي مداخله جدي جامعه بين الملل به ويژه آمريکا و روسيه که مسؤوليت سنگيني در اين راستا بر عهده دارند، لازم و ضروي است.
آمريکا تاکنون سرنگوني حکومت اسد را مدنظر داشته و به همين جهت از جناح مخالف نظام سوريه حمايت کرده است. از سوي ديگر، روسيه با مداخله نظامي از دولت اسد حمايت کرده است. گمانه زني هاي کشورهاي اطراف از جمله عربستان سعودي و ايران هم بر جنگ داخلي سوريه تأثير گذاشته و وضعيت را بغرنج تر کرده است.
مذاکره صلح پيرامون «حکومت انتقالي» با حضور جناح مخالف نظام سوريه و دولت اسد و به رهبري سازمان ملل متحد در سال ٢٠١٦ ميلادي آغاز شده و در اين مذاکره روند سياسي از جمله اجراي انتخابات سراسري با نظارت سازمان ملل متحد به بحث گذاشته شد. اما با اين حال، در ميان طناب کشي کشورهاي ذينفع هيچ نتيجه اي در پي نداشته است.
ابتدا لازم است که آمريکا و روسيه آتش بس موثر را در سراسر خاک سوريه تحقق بخشند و سپس به منظور پيشبرد مذاکره صلح بر روي کشورهاي همسايه هم اعمال نفوذ کنند.
آمريکا و روسيه در خصوص مسائل داعش بر ديدگاهي مبني بر اين که: «داعش تهديدي است که عمليات تروريستي را گسترش مي دهد»‌ اتفاق نظر دارند. اما با اين حال رقابت حاکميتي دو طرف پيرامون مناطقي که در گذشته تحت کنترل داعش بوده، شروع شده است.
نيرويي که آمريکا از آنها پشتيباني مي کند، شهر رقه در سوريه را تصرف کرده است. ارتش در مناطق نفت خيز مستقر شده و به همين جهت روسيه به شدت با چنين اقدام آمريکا مخالفت کرده است. از آنجا که اکثر نيروي ارتش مستقر در رقه از قوم اقليت کُرد مي باشند، گروه اکثريت عرب در سوريه به دقت مسائل را زير نظر گرفته است و به همين جهت اين نگراني ديده مي شود که آتش اختلافات قومي بار ديگر در سوريه شعله ور شود.
هر چند داعش از شهر رقه بيرون رانده شده، ولي با اين حال نيروهايش را در نزديک مرز عراق حفظ کرده است. بنابراين براي اين که داعش در کوتاه ترين زمان ممکن در سوريه ريشه کن شود، لازم است که دولت اسد خشونت ها را متوقف کند و با بازگرداندن نظم به سوريه به شکل همه جانبه در مذاکره صلح همکاري نمايد.
البته ناگفته نماند امري که بايد بيش از هر امور ديگري به آن توجه شود، وضعيت اسفناک مردم سوريه است.
در جنگ داخلي سوريه که شش سال به درازا کشيده شده است، دست کم سيصد هزار تن از مردم سوريه کشته شدند. همچنين نيمي از جمعيت بيست و پنج ميليوني سوريه منازلشان را رها کردند. افزون بر اين، پنج ميليون نفر در کشورهاي همسايه پناهجو شدند و حدود شش ميليون سيصد هزار نفر به زندگي اردوگاهي در داخل کشور منتقل شدند. بدين ترتيب مي توانيم بگوييم در ميان منافع کشورهاي اطراف و ابرقدرت ها، بحران انساني که بزرگ ترين بحران قرن حاضر خوانده مي شود، ناديده گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۸۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

یک منبع میدانی در سوریه گزارش کرد پایگاه ارتش آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در حومه شرقی استان دیرالزور سوریه با ۷ موشک هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این منبع امروز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت پایگاه آمریکا با هفت موشک هدف قرار گرفت که سه فروند داخل پایگاه در ضلع جنوب شرقی فرود آمد و باقی موشک‌ها نیز به اطراف پایگاه اصابت کردند و بر اثر ستون‌های دود مشاهده شد.

وی افزود پس از این حمله بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

هنوز گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است.

گروه‌های مقاومت عراق هفته گذشته حملات خود به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق را از سر گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟ 
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • ویدیو/ «جنگ داخلی»، هشداری بر آشوبی نزدیک در آمریکا