Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@16:13:04 GMT

ورود 145 هزار زائر پاکستانی به سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۳۵۶۹

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، ششمین نشست ستاد اربعین استان، شب گذشته با حضور اعضای این ستاد، در سالن جلسات استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد.
علی‌اصغر میرشکاری،  معاون امنیتی انتظامی استانداری در این نشست بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با کشور پاکستان، هر ساله میزبان چندین هزار زائر پاکستانی است که به منظور سفر به کربلای معلی و مشهد مقدس از مرز میرجاوه وارد این استان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امنیتی انتظامی استانداری افزود: از سال 93 اقدامات مهمی در رابطه با میزبانی زائران پاکستانی صورت گرفته است تا خدماتی در شأن نظام اسلامی ارائه شود.
وی اظهار کرد: در سال 94، 62 هزار و 562 زائر پاکستانی بصورت مسافری وارد کشور شدند، این آمار در سال 95 به 100 هزار و 395 نفر رسید و در سال جاری نیز تاکنون 145 هزار و 386 زائر پاکستانی وارد خاک ایران اسلامی شده‌اند.
میرشکاری با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در بدو ورود زائران به کشور، بیان کرد: در سال 95، 2 هزار و 100 کودک و امسال نیز تاکنون یک‌هزار و 300 کودک واکسینه شده است. همچنین ویزیت رایگان و تست مالاریا از دیگر خدمات بهداشتی و درمانی در اقامتگاه زائران است.
معاون امنیتی انتظامی استانداری افزود: همچنین جهت تأمین امنیت زائران اربعین حسینی در طول مسیر، استان‌های کرمان و خراسان جنوبی، نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان را یاری می‌کنند.
دکتر محمودرضا میری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست بیان کرد: در میرجاوه، دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه کانکس مدیریت بحران مستقر شده و تاکنون سه بیمار در پایانه مرزی گزارش شده که سریعا به مراکز درمانی منتقل شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان نیز دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس مستقر است و تاکنون 4 بیمار، بیماریابی شده که به مراکز تخصصی ارجاع داده شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دهمرده معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، گفت: این جشنواره با هدف معرفی آئین‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی و معرفی غذا‌های محلی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان