Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@22:31:13 GMT

ساختمان‌های ایران دارای برچسب انرژی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۳۸۵۴

ساختمان‌های ایران دارای برچسب انرژی می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: یکی از مواردی که به تازگی به تصویب هیأت وزیران رسیده است مسئله برچسب مصرف انرژی ساختمانی است که بر اساس این مصوبه ساختمان‎ها نیز دارای برچسب انرژی می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در گفتگو با قم فردا، با اشاره به مشکلات متعددی که در عرصه ساختمان‌سازی قم وجود دارد ابراز داشت: البته صنعت ساختمان‌سازی در کل کشور با مجموعه‌ موانع و چالش‌هایی رو به رو است و فقط مخصوص قم نیست و به طور کلی می‌توان گفت بحث بهره‌وری ساختمان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کیفی نبودن مصالح ساختمانی را از دیگر مشکلات عرصه ساختمان‌سازی دانست و ادامه داد: کیفی‌سازی مصالح ساختمانی از جمله موارد ضروری است که باید مورد توجه قرا گیرد.

 مدیرکل راه و شهرسازی قم عنوان داشت: استفاده از ساختمان و مشتری‌مداری نیز دو مؤلفه دیگر هستند که توجه به آن‌ها در صنعت ساختمان‌سازی مهم است

صبوری مشتری‌مداری را همان اقدام سازندگان ساختمان بر اساس نیاز مشتریان دانست و گفت: در بخش‌های مختلف ساختمان‌سازی یعنی طراحی نقشه، استفاده از مصالح، بهره‌برداری از ساختمان و ... باید بر اساس نیاز مشتریان اقدام شود تا مشتری‌مداری صورت گیرد.

وی افزود: یکی از مواردی که به تازگی به تصویب هیأت وزیران رسیده است مسئله برچسب مصرف انرژی ساختمانی است که بر اساس این مصوبه ساختمان‎ها نیز دارای برچسب انرژی می‌شوند و بسته‌های تشویقی و سایر پیوست‌های این طرح تا سه ماه آینده ارائه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاه پایگاه خبری تحلیلی قم فردا مبنی بر راه‌های اصلاح، کاهش و جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیر اصولی در قم بیان داشت: این موارد باید مصداقی و صریح مطرح شود تا بتوان مورد ببرسی قرار داد.

صبوری خاطرنشان ساخت: تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان قم بر این است که بر اساس ماده 35 قانون نظام مهندسی نظارت عالیه را بر ساختمان‌سازی‌های قم انجام ‌دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۳۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید تعدادی ازمعتمدان وریش سفیدان ازطرحهای بزرگراهی درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید تعدادی از معتمدان و ریش سفیدان از طرح های ساخت بزرگراه در مسیر‌های شمال استان گفت: بر اساس برنامه ریزی شده تا پایان امسال بزرگراه زابل _ زاهدان پس از ۱۸ سال به اتمام می‌رسد. اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید تعدادی از معتمدان و ریش سفیدان از طرح‌های ساخت بزرگراه در مسیر‌های شمال استان گفت: بر اساس برنامه ریزی شده تا پایان امسال بزرگراه زابل _ زاهدان پس از ۱۸ سال به اتمام می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به همراه چهار پل بزرگ نهراب، شیله، ماشکید و افضل آباد با اعتبار بیش از ۲۶ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال در چهار سال اخیر خبر داد.
عطاء اله اکبری  گفت: در سال‌های اخیر دولت توسعه زیرساخت‌های راه را در اولویت قرار داده است.
وی تاکید کرد: درسالجاری عملیات ساخت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی آغاز شده و تلاش شده است با هدفگذاری رقم اعتباری بیش از ۲۷ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال ۸۰ کیلومتر آن تا پایان سال افتتاح شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید تعدادی ازمعتمدان وریش سفیدان ازطرحهای بزرگراهی درسیستان وبلوچستان
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • موافقت مجلس با جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی