Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@11:22:43 GMT

شهردار جدید شهر شیبان معارفه شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۱۹۲۳

شهردار جدید شهر شیبان معارفه شد

به گزارش خبرآنلاین، محمد باوی رئیس شورای شهر شیبان در ابتدای این نشست گفت: شیبان پرجمعیت ترین شهر شهرستان باوی است. سرازیری کلانشهر اهواز به شیبان باعث شده این شهر جز پرجمعیت ترین شهرهای اقماری به حساب آبد. شهر، معضلات زیادی دارد ازجمله یکی از مشکلات شهر فاضلاب شهری است. پیگیری های زیادی در دوره های مختلف شوراها شده اما نتیجه ای گرفته نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باوی افزود: دستِ یاری را به سمت همه مسولان و شهروندان دراز میکنیم تا بشود این مشکلات را حل و فصل کنیم.

*شیبان یک اداره هم ندارد

امام جمعه شیبان؛ حجت الاسلام والمسلمین قاضی نواصر نیز در این برنامه با اشاره به مسئله اتحاد و همدلی گفت: عامل پیشرفت در همه جا اتحاد است. اگر اختلاف و انسجام نباشد پیشرفت نیز نخواهد بود. در شیبان یکی از مشکلات مسئله فاضلاب است. البته این مسئله تنها مربوط به شهر شیبان نیست و مسئله ی استانی و حتی کشوری است.

نواصر افزود: همه ادارات در ویس و ملاثانی هستند. شیبان با این همه جمعیت حتی یک اداره رسمی ندارد. مردم برای یک مکاتبه ی کوچک مجبورند به ویس و ملاثانی بروند. در شیبان یک محل برای نماز جمعه یا سالن اجتماعات نداریم. ما از دولت که شعار امید به مردم می دهد انتظار داریم.

حجت الاسلام والمسلمین نواصر اظهار کرد: بحث اشتغال از دیگر مشکلات مردم شیبان است. انتظار داریم از فرماندار و دولت نسبت به این موضوع توجه بیشتری کنند. مسئولان به مشکلات اساسی توجه کنند نه فرعیات.

*تغییرات بر اساس شایسته سالاری

بخشدار شهر شیبان و ویس، داوود جباری نیز در این جلسه گفت: ضمن تشکر از شهردار اسبق، شهردار قبل فعالیت‌های موثری داشتند و او شخصی است که جرات کار و خلاقیت دارد. شهردار جدید نیز از فرزندان همین شهر و آشنا است به مسائل شهر و برای همین انتظارات خیلی از ایشان بیشتر است.

جباری افزود: شورای کنونی یک شورای همفکر هستند و تحت عنوان یک لیست بودند. فراموش نکنیم که انتظارات مردم انتظارات به حقی است. امیدواریم انتخاب های سیستم شهرداری بر اساس شایسته سالاری باشد تا برای حل معضلات مردم گام بردارند. خواهش دارم مشکلات شهری کاملا بررسی و شناسایی شوند و بر اساس شناسایی برای رسیدگی اولویت بندی شوند.

*وعده های توخالی

مجید سلامات عضو دیگر شورای شهر شیبان با اشاره به مشکلات شهری شیبان گفت: متاسفانه مدیر کل ورزش و جوانان به شیبان آمد و حتی یکی از چند وعده ای که داده بود را انجام نداد.

سلامات توضیح داد: اتوبانی که از وسط شیبان می گذرد باید تکلیفش مشخص شود و از آن به عنوان یک فرصت بهره برد.
وی با اشاره به مشکل فاضلاب افزود: مسئله ی فاضلاب شهری در شرایط خوبی نیست و لازم است با همراهی جدی سایر سازمان ها این مشکل مهم زیست محیطی را هر چه زودتر به سرانجام برسانیم.

*نقطه عطف ما؛ افزایش سرانه فضای سبز

عبدالهی شهردار قبلی شهر شیبان در این جلسه توضیح داد: تمام مطالبی که باید مردم با خبر می شدند در خلال نماز جمعه ی قبلی اعلام شد. از ابتدای شهر با پرس و جو و بررسی مشکلات نهایتا یک طرح جامع مشکلات صورت گرفت و ریل گذاری را طبق این بررسی ها انجام دادیم.

شهردار قبلی شیبان توضیح داد: بحث فاضلاب کمر شهرداری را در این چند سال برید. حذف برکه ی غرب شهر از جمله برنامه های مهمی بود که با احداث کانالی به طول دو کیلومتر از محل زندگی مردم دور کنیم.

عبدالهی به دیگر اهداف شهرداری در دوره خود پرداخت و توضیح داد: دومین هدف ما بحث حل مشکل دفع آبهای سطحی است و در عرض چهار سال ۹۰ درصد کار خوب پیش رفت. ایجاد فضای ورزشی ازجمله چمن از دغدغه های جوانان این شهر بود و توانستیم در سه نقطه چمن مصنوعی را در جاهای مختلف شهر پیاده کنیم.

وی گفت: نصب المان ها که در شش نقطه شهر اجرا شد. ورودی شهر را نیز سرو سامان دادیم. آسفالت خیابان ها، پارک ولایت و دیگر پارک ها را اجرا کردیم. سر و سامان دادن فضای سبز ازجمله شاخص های ما افزایش دو متر به سرانه ی فضای سبز که نقطه عطفی در تاریخ شهرداری است.

عبداللهی گفت: ۱۲۰ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت کردیم. توجه به حقوق و مزایای پرسنل کارکنان از مهمترین مسایل ما بود و هر ماه حقوق کارکنان را پرداخت می کردیم.

*کلنگ پروژه‌ها بعد از صفر

فرماندار شهرستان باوی؛ حیدر کاظمی نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مدیریت شهری مفهوع گسترده ای است و اکثرا آن را به نام شورا و شهرداری می شناسیم. پویایی و توسعه شهر فقط بحث فیزیکی نیست. الان مسائل زیست محیطی در شهرداری ها در حال ایجاد مشکل هستند. مدیریت شهری بحث بسیار مهم برای همه جامعه ما است. بخش های مختلف مدیریت شهری باید با شهرداری همراهی کنند تا به توسعه مورد نظر برسیم.

کاظمی افزود: شیبان قابلیت های مهمی دارد. شیبان نزدیک به مرکز استان است و سرریزهای جمعیتی را دارد اما این موضوع قابلیتی برای سرمایه گزاری دارد چون متاثر است از کلانشهر اهواز. ما باید مدیریت شهری را به موج های مثبت کلانشهر اهواز بکشانیم.

فرماندار شهرستان باوی اظهار کرد: بر اساس سرشماری آمار نرخ بیکاری در سال ۹۰ به ۱۵ درصد رسید که از رتبه سوم استان به جایگاه بهتری رسیدیم. ما در حوزه اشتغال بسیار کار کردیم و برخی پروژه هایمان بعد از ماه صفر کلنگ می خورند. در حوزه عمران و خدمات شهری با همراهی شهردارها انصافا این حوزه بی نظیر است. بله شیبان مشکلاتی دارد اما این قابلیت را دارد در بخش های مختلف سرمایه گذاری شود. در خصوص فاضلاب قبول دارم در ویس و ملاثانی و شیبان چنین مشکلی وجود دارد. باید تعامل نظامند با مردم و ادارات وجود داشته باشد. از همه می خواهم با آقای سجیرات همکاری و همراهی  داشته باشند.

*نگاه عادلانه به مناطق / نیروهای شهرداری سرمایه اصلی ما

شهردار جدید شیبان در پایان این نشست با تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: انتخاب شهردار تا صدور حکم پروسه ای دارد که از همه اعضای شورا و دیگر مسئولان از بالاترین مقام دولت، استاندار محترم تا رده های پایین که اینجانب را برای سنگر خدمت در شهرداری انتخاب کردند تشکر می کنم.

فرید سجیرات افزود: از مشکلات شهر دور نیستم. در گزارشی که شهردار قبلی دادند ما نیز در کنار ایشان بودیم. سرمایه اصلی خودم را نیروهای شهرداری می دانم و قطعا تغییراتی که انجام می شود بر اساس شایستگی خواهد بود. همکاران خود را به عنوان برگه سفید می نگریم و بحث گذشته را پیش نمی کشیم و برای ما مهم نیست.

سجیرات یاداور شد: نیروهای ما با تجربه هستند که هر کدامشان توانایی اداره شهرداری را دارند. ما نیاز به مشورت داریم. یک روز را اختصاص می دهیم برای مشورت گرفتن از نخبگان و جوانان شیبان و هر کسی که به هر نحوی می تواند کمک کند. من متعلق به هیچ گروه و مجموعه خاصی نیستم و لباس خدمت به تن کردم تا به همه خدمت کنم. ما خود را موظف به ارایه خدمات به مردم شهر شیبان هستیم.

شهردار جدید شیبان همچنین گفت: روز اول کاری را با بازدید از گلزار شهردا شروع کردیم که این پروژه را نیز به سرانجام می رسانیم. نگاه ما به مناطق عدالت محور خواهد بود. مثلا شهرک طالقانی که چند پارک دارد دیگر پارک مسئله و دغدغه این منطقه نیست و آسفالت این منطقه دغدغه اصلی به حساب می آید.

 

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان آمادگی دارد تا برای رفع مشکلات استان در کنار مدیریت استان به‌ویژه استاندار بایستد و ایفای نقش کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: مدیریت شهر و شورا، استانداری و فرمانداری همیشه در کنار هم بوده‌اند و از برکت این همدلی بسیاری از مشکلات استان و شهر رفع شده است.

وی افزود: امیدوارم در فرصت باقی‌مانده نیز کماکان کنار هم مشکلات باقی مانده که احصا شده است را رفع کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه موضوعاتی همچون آب که مشکل اول است و دیگر موضوعات همچون قطار سریع السیر که جز رویاهای شهر ما است، تصریح کرد: قطار شهری، رینگ چهارم، حمل‌ونقل بین شهری به‌ویژه خط هوایی که مقدمه‌ای برای توسعه گردشگری است، مورد توجه است.

قاسم‌زاده گفت: مدیریت شهری اصفهان آمادگی دارد تا برای رفع مشکلات استان در کنار مدیریت استان به‌ویژه استاندار بایستد و ایفای نقش کند.

کد خبر 748828

دیگر خبرها

  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند