Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@03:21:24 GMT

جدیدترین پیشروی سوریه در"دیرالزور"

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۴۹۹۷

جدیدترین پیشروی سوریه در'دیرالزور'

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌های داعش در شهر دیرالزور، طی روزهای اخیر موفق به پیشروی گسترده در مناطق مختلف شده و خسارات و تلفات سنگینی را به تروریست‌ها وارد کردند. ناطقان: نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌های داعش در شهر دیرالزور، طی روزهای اخیر موفق به پیشروی گسترده در مناطق مختلف شده و خسارات و تلفات سنگینی را به تروریست‌ها وارد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آزادسازی محله الصناعه در شهر دیرالزور
گروه اطلاع رسانی محور مقاومت موسوم به «الاعلام الحربی» گزارش داد، ارتش سوریه و نیروهای متحد آن توانستند محله «الصناعه» واقع در شهر دیرالزور را آزاد کنند.


ارتش سوریه ضمن آزادسازی کامل این محله، هم‌اکنون در داخل محله «خسارات» در حال پیشروی هستند.
هفته گذشته ارتش سوریه توانسته بود منطقه بزرگ حی الصکر را در شرق شهر دیرالزور آزاد و پاکسازی کند.
عملیات موفقیت‌آمیز والفجر-3 در دیرالزور
ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت موفق شدند که ضمن آزادسازی منطقه المحطه الثانیه در جنوب دیرالزور، چندین نفر از عناصر داعش را به هلاکت برسانند.
رسانه جنگی سوریه گزارش داد که نیروهای سوری روز پنج شنبه عملیات نظامی خود را علیه تروریست‎ها در دیرالزور پی گرفتند.

این عملیات که والفجر-3 خوانده می‎شود با هدف نابودی عناصر تروریستی و پایگاه‎های آنها در دیرالزور صورت می‎گیرد.
ارتش سوریه به همراه نیروهای مقاومت توانسته‎اند که کنترل منطقه موسوم به «المحطه الثانیه» در جنوب دیرالزور را به دست بگیرند.
نیروهای سوری موفق شدند شمار زیادی از عناصر داعش را به هلاکت رسانده یا مجروح کنند.
گزارش وزارت دفاع روسیه از عملیات مین‌زدایی در شهر دیرالزور
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گزارشی از عملیات پاکسازی نیروهای نظامی این کشور در شهر دیرالزور منتشر کرد.
 بنا به این بیانیه در طول ۲۴ ساعت در عملیات پاکسازی نیرو‌های روسیه، ۳۳ هکتار از قلمرو شهر دیرالزور و مناطق پیرامونی آن، شش کیلومتر جاده، و ۳۵ ساختمان به صورت کامل مین‌زدایی شده‌اند و همچنین ۹۶۳ وسیله انفجاری نیز کشف و منهدم شد.


طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه از آغاز عملیات مین‌زدایی، تاکنون ۷۴۱ هکتار از خاک دیرالزور، ۱۸۳ کیلومتر جاده، و ۱۵۲۲ ساختمان به صورت کامل پاکسازی شده‌اند و ۳۷۵۱۷ وسیله انفجاری نیز کشف و خنثی شده‌است.
خطوط دفاعی داعش هدف آتش سنگین ارتش سوریه
نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌های داعش در شهر دیرالزور و تروریست‌های تحریرالشام در استان حماه موفق به پیشروی گسترده و وارد کردن خسارات سنگین به تروریست‌ها شدند.
ارتش سوریه خطوط دفاعی داعش در چندین نقطه از شهر دیرالزور را هدف قرار داده و عناصر تروریستی باقیمانده در این شهر را وادار به عقب‌نشینی و فرار از این شهر کرده است.
نیروهای نخبه ارتش سوریه (تایگر فورس) مواضع داعش در دو منطقه «العمال» و «الغنمات» را هدف حملات گسترده خود قرار دادند.


ساعاتی پس از آغاز این عملیات نیروهای سوری پیشروی گسترده‌ای در مناطق تحت اشغال داعش داشته و موفق شدند چندین محله را در شهر دیرالزور به کنترل خود در آورند.
در حال حاضر ارتش سوریه عملیات خود را در امتداد کریدور جنوبی شهر دیرالزور آغاز و انتظار می‌رود با هدف قرار دادن آخرین مواضع داعش در این منطقه، در آینده نزدیک تمام شهر را به کنترل خود در آورد.
آزادسازی چندین محله جدید در دیرالزور
نیروهای نخبه ارتش سوریه (تایگر فورس) روز شنبه خطوط دفاعی داعش را در دو محله «العمال» و « العرفی» هدف حملات گسترده قرار دادند.
پس از چندین ساعت درگیری میان نیروهای نخبه و تروریست‌های داعش، این دو محله راهبردی از اشغال داعش آزاد شدند.


بر اساس گزارش منابع نظامی روزشنبه علاوه بر آزادسازی این دو محله راهبردی، استادیوم شهر دیرالزور نیز به کنترل نیروهای سوری در آمده است.
ورود به محله الحمیدیه پس از 6 سال
نبرد علیه داعش در استان دیرالزور سوریه نیز به مراحل مهم خود رسیده و نیروهای ارتش این کشور خود را برای مرحله پایانی آزادسازی کامل استان دیرالزور از اشغال تروریست‌ها آماده کرده‌اند.


در حال حاضر بیش از نیمی از شهر دیرالزور از اشغال داعش آزاد شده و نیروهای سوری عملیات آزادسازی کامل شهر را آغاز کرده‌اند و نیروهای نخبه (تایگر فورس) موفق شدند برای نخستین بار پس از 6 سال وارد محله «الحمیدیه» در این شهر شوند.
ارتش سوریه به 65 کیلومتری البوکمال رسید
 ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت و حزب‌الله لبنان موفق به پیشروی گسترده در غرب استان دیرالزور شده و خود را به دو شهر در امتداد جاده دیرالزور-البوکمال رساند.
نیروهای ارتش سوریه روز دوشنبه عملیاتی را در امتداد جاده دیرالزور-البوکمال آغاز کرده و خطوط دفاعی داعش در این منطقه را به طور مستقیم از محور غربی ایستگاه «T-2» که به تازگی از اشغال تروریست‌ها آزاد شده هدف قرار دادند.

در این عملیات، نیروهای سوری موفق شدند تا 7 کیلومتری محور غربی این ایستگاه پیشروی کنند و خود را به دو شهر «بکتال» و «شماس» برسانند.
با این پیشروی گسترده ارتش سوریه خود را به 65 کیلومتری شهر مرزی و استراتژیک البوکمال رسانده است.
منبع: میزان برچسب ها: ارتش سوریه ، دیرالزور ، داعش

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد

سرلشکر موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاور مردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم