Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیره پورملائی در گفت‌وگو با خبرنگار امتداد در زاهدان اظهار داشت: یگان حفاظت از محیط زیست سیستان و بلوچستان محموله غیرمجاز توله شیرها را در محدوده شهرستان زاهدان شناسایی و کشف کردند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان با اشراف کامل بر گذرگاه‌ها و دیده‌بانی کامل از طریق همیاران محیط زیست و گشت‌های متنوع کاری در حوزه حفاظت و کنترل، موفق شد محموله غیرمجاز توله شیرها را شناسایی و کشف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: محموله کشف شده شامل ۴ قلاده توله شیر است که به صورت بسیار زیرکانه از طریق مبادی رسمی و براساس تصویر مجوز و با مهارت کامل در حال حمل به خارج از کشور بود که با هوشیاری محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست استان با همکاری ماموران نیروی انتظامی شناسایی و کشف شد.

پورملائی ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست پس از بررسی میدانی و کشف توله شیرها و پیگیری مجوزهای مربوطه مسئله را از طریق مجاری مربوطه پیگیری و استعلامات مورد نیاز را به صورت فوری در دستور کار قرار داده و با تشکیل تیم‌های کاری نسبت به دستگیری متخلف و انتقال توله شیرها به مرکز نگهداری اقدام کردند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: دقت و هوشیاری یگان حفاظت استان و سرعت عمل آن در بررسی و کشف تخلف که بر اساس تصویر یک مجوز صورت گرفته بود، عامل اصلی کشف این محموله شد.

وی خاطرنشان کرد: فرد دستگیر شده پس از بررسی‌های میدانی و اخذ مجوزهای قانونی و همچنین سایر هماهنگی‌های بالادستی صورت گرفته، به مقام قضائی استان تحویل شد.

پورملائی گفت: بر اساس کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های جانوری مانند شیرو ببر و گیاهان وحشی در معرض خطر انقراض و نابودی(CITES) که در مارس ۱۹۷۳ میلادی منعقد شده، کشورهای عضو(که ایران نیز عضو محسوب می‌شود) متعهد شده‌اند جهت حفظ و جلوگیری از خرید و فروش غیرمجاز این گونه‌ها تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران