Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار زنجان با اشاره به وضعیت صادرات و بازار فرش گفت: در حال حاضر فرش زنجان حال خوشی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; اسد‌اله درویش امیری در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه توانمندی‌های استان با اشاره به اینکه فرش هنری گرانبها و اثری ماندگارهنر ایرانیان و هم بخشی از تارخ ایران است اظهار کرد: امروز قدری در این هنر توقف کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: روز اولی که وارد زنجان شدم و به نکته‌ای که تاکیدم کردم این بود برای توسعه استان و برای رونق کسب و کار استان و رونق قتصاد استان به بخش خصوصی داخلی و خارجی تکیه خواهم کرد.

استاندار زنجان افزود: بنده ظرفیت دولتی را خوب می‌شناسم و توان اقتصادی دولت را خوب می‌دانم و بر آن واقف هستم و براساس آن این ادعا را کردم و کماکان بر اقتصادی بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی تکیه خواهم کرد.

وی با بیان اینکه براین باور دارم ثروت مردم و سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان داخلی متعلق به این کشور است افزود: اگر بخش خصوصی نباشد در بخشی دولتی هیچ قدمی نمی‌توانیم برای تولید ثروت وایجاد اشتغال و توسعه در کشور برداریم.

درویش امیری افزود: اگر کسی در استان و یا در کشور به بهانه‌های کزایی در مسیر تولید و سرمایه گذاری کارشکنی کند و چوب در لای چرخ تولیدکنندگان بگذارد قطعا با خوی اقتصاد آشنا نیست و با اقتصاد مقاومتی مبارزه می‌کند.

وی بیان کرد: ما امروز محتاج خلق ثروت و اشتغال در کشور و به تبع آن در استان زنجان هستیم.

استاندار زنجان براساس آمار رسمی که از مرکز آمار جمهوری اسلامی استخراج و اخیرا پخش شده استان زنجان جزو 5 استان پرجاذبه برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی شده است بیان کرد: باید این امر را قدر بداینم و این مسیر را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید بسترها را برای حضور سرکایه گذاران فراهم کنیم افزود: سرمایه‌گذار باید احساس امنیت کند و زمینه برای سرمایه‌گذار باید مهیا شود و اگر سرمایه‌گذار احساس نامنی کند قطعا از سرمایه‌گذار خود منصرف می‌شود.

درویش امیری با اشاره به اینکه یکی از راههای افزایش تولید دستیابی به بازار‌های هدف است ابراز کرد: یکی از انتظار ما از حوزه صنعت و معدن و بخش صادرات استان دستیابی به بازار هدف است.

وی افزود: نباید تولیدات ما در کنج انبارها بماند و این امر برای اقتصاد استان و تولید‌کنندگان سم مهلکی است.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید محصولات تولیدی روانه بازار داخلی و یا خارجی شود خاطر نشان کرد: در این بخش در شش ماهه اول سال 96 رشد قابل توجهی در استان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه امسال صادرات محصولات از مراکز تولیدی استان 86 درصد افزایش یافته است بیان کرد: صادرات از گمرک استان زنجان نیز نسبت به سال 35 درصد رشد داشته است.

درویش امیری ابراز کرد: تحول در صادرات یکی از شاخصه‌های کسب و کار در استان است.

وی با تاکید بر تولید کالاهای با کیفیت در استان گفت: امروز اصل رقابت در تولید کالاهای با کیفیت است.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر بخواهیم در بازار جهانی رقابت داشته باشیم و موقعیت خود را بدست بیاوریم باید بر کیفیت کالاهای تولیدی خود توجه داشته باشیم گفت: میدان رقابت سخت شده تنوع کالا و بالا بودن کیفیت محصولات در دنیا بالا رفته است و تولید باید به امر مهم توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای حمایت از تولید کنندگان 35 میلیارد تومان از مالیات‌ها بخشوده شد بیان کرد: این حمایت‌ها از ما بوده ولی بالا بردن کیفیت کالاها از تولید کنندگان است و باید این موضوع را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۶۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر کل گمرک استان سمنان گفت:  در فروردین  امسال ، ۲۹ هزار تن کالا شامل مواد شوینده - کربنات سدیم ، هیدروکربن   و سیم و کابل به ارزش ۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان سمنان به ۳۴ کشور جهان صادر شد که به لحاظ وزن ۹۶ درصد و به لحاظ ارزش صادراتی ۸۰ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش داشته است.
مرتضی حاجیان نژاد با بیان اینکه در این مدت هزار و ۵۵۰ تن کالامواد اولیه و ماشین آلات واحد‌های تولیدی به ارزش شش میلیون ۵۰۰ هزار دلار به گمرکات استان سمنان وارد شده است  گفت: تراز تجاری یک ماهه استان سه میلیون ۵۰۰ هزار دلار و مثبت بوده است.
حاجیان نژاد همچنین گفت: بر اساس تحلیل‌های آماری ، میزان تجارت خارجی استان سمنان در سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن ۵۹ درصد رشد داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا