Web Analytics Made Easy - Statcounter

دارنده مدال طلای رقابت‌های جهانی ریاضیات WMI2017 گفت: می‌خواهم در علم ریاضیات تا جایی که ممکن است پیشرفت کنم و برای شهر و کشورم افتخارآفرین باشم؛ موفقیت را تنها برای خود نمی‌خوام بلکه آن را به خاطر آبروی خانواده و مردم سرزمینم با جدیت دنبال می‌کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول، ریزنقش است، محجوب و البته کمی خجالتی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویری مانند هر نوجوانی که به عنوان درسخوان یا نخبه می‌شناسیم؛ از روی تواضعش نمی‌توان فهمید فردی که مقابل شماست نفر برتر یک مسابقه جهانی است آن هم یک رقابت علمی و آن هم یک مسابقه ریاضی معتبر! کسب مدال طلای «علی عباسی وادقانی» دانش‌آموز بااستعداد خطه کویر در رقابت‌های جهانی WMI2017 ویتنام بهانه خوبی شد تا البته کمی با تأخیر با این فرزند نخبه دیارمان به گفت‌وگو به بنشینیم و موفقیت‌اش را با هم مرور کنیم:

از پسوندت شروع کنیم.. اهل وادقان هستی؟
خیر؛ متولد تهرانم اما پدر و مادرم وادقانی هستند و همواره خود را متعلق به این خطه می‌دانم…چراکه هر درختی با ریشه‌هایش حیات دارد.

 این فرزند کویر از کجا فهمید به ریاضیات علاقه‌مند است؟
من به دانش به مفهوم کلی علاقه‌مند بوده و هستم و در تمام دروس، سعی کرده‌ام بهترین نمرات را کسب کنم؛ اما علاقه به ریاضیات به تدریج و پس از موفقیت‌های متعدد به واسطه زمینه ارزیابی مشخصی که در این درس وجود دارد حاصل شد و با هر توفیق تازه، شدت بیشتری به خود گرفت؛ این علاقه پس از پیمودن مسیر آزمون‌های منطقه‌ای؛ شهری، استانی و کشوری به طور مشهود خود را نمایان ساخت.

واقعا اینقدر ریاضیات شیرین است؟
یقینا یکی از جذاب‌ترین رشته‌های علمی است چراکه با منطق و تحلیل سروکار دارد.

پس چرا مدام عده‌ای از دانش‌آموزان از این درس شکایت دارند؟ این مشکل مربوط به خود آنهاست یا روش‌های تدریس؟
باید باور کنیم که خدای متعال به هر فردی استعدادی بخشیده که باید او این نعمت خدادای را کشف کرده و قدردان آن باشد؛ این قدم اول است یعنی شناخت از توانایی‌ها؛ در قدم بعدی باید این استعداد پرورش پیدا کند اینجاست که اگر مربی و معلمی دلسوز نقش خود را به خوبی ایفا کند می‌تواند از این استعداد به خوبی استفاده کند.

به طور مشخص، دلیل این همه ترس دانش‌آموزان از ریاضیات چیست؟
این ترس ممکن است به خاطر برخی ذهنیت‌ها و القائات اطرافیان و یا خود فرد باشد که به طور طبیعی روی فرآیند یادگیری تأثیر می‌گذارد و می‌تواند هم به نوع آموزش و ارائه بحث‌های پیچیده توسط معلم نیز بستگی داشته باشد.

نخستین موفقیت در ریاضیات در عرصه جهانی چگونه برایت رقم خورد؟
پس از آنکه با گذراندن موفقیت‌آمیز آزمون‌های کشوری؛ امکان حضور در مسابقات جهانی ریاضی WMI 2016 مالزی را پیدا کرده و موفق به کسب مدال برنز این رقابت‌ها شدم.

راستی از جمله آن دانش‌آموزانی نبودی که در زنگ ورزش به جای تفریح در کلاس تمرین ریاضی حل می‌کردی؟
خیر تکذیب می‌کنم(با خنده)؛ چون اصولا زنگ ورزش برای آن طراحی شده تا دانش‌آموزان از فشار درس خارج شده و قابلیت یادگیری بهتری پیدا کنند و از طرف دیگر بتوانند از جسمی سالم برخوردار باشند؛ عدم اختصاص این زمان به هر دو هدف لطمه می‌‌زند.

پس چرا بعضی اوقات شاهد چنین اتفاقاتی در مدارس هستیم؛ تصمیمی که هم خوشایند والدین است هم مطابق میل مدارس؟

اگر چنین کاری انجام شود نادرست است چراکه همانطور که گفتم دانش‌آموز هم به یادگیری هم به تفریح و ورزش نیازمند است.

حال به موفقیت اخیرت بپردازیم…کسب رتبه نخست مسابقات جهانی؛ کمیت و کیفیت این رقابت ها چگونه بود؟ برای کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال با نمایندگان کدام کشورها بیشتر رقابت داشتید؟
در ششمین دوره مسابقات جهانی ریاضی WMI 2017 که به میزبانی ویتنام انجام شد حدود 600 نفر از 18 کشور مختلف دنیا از جمله کره جنوبی، آمریکا، تایلند، اندونزی و…. حضور داشتند که توانستم مقام نخست مسابقات را کسب کنم؛ این رقابت‌ها در قالب انفرادی برگزار شده و خلاقیت و سرعت عمل در محاسبات در آن حرف اول را می‌ِزند و سوالات آن در دو نوع چهار گزینه‌ای و پاسخ کوتاه مطرح می‌شود.

گویا پس از مسابقات جهانی ویتنام به موفقیت دیگری نیز دست پیدا کرده‌‌ای؟
بله! با لطف پروردگار در نخستین سوپرجام قهرمانی علمی خانه ریاضی تهران نیز که با حضور بیش از یک‌هزار نخبه که در دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار توانستم طلای مسابقات را به خود اختصاص دهم و حائز عنوان قهرمان قهرمانان شوم.

برای آینده‌ات چه تصوری داری؟
می‌خواهم در علم ریاضیات تا جایی که ممکن است پیشرفت کنم و برای شهر و کشورم افتخارآفرین باشم؛ موفقیت را تنها برای خود نمی‌خواهم بلکه آن را به خاطر آبروی خانواده و مردم سرزمینم با جدیت دنبال می‌کنم…

 

انتهای خبر/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۷۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سید اول جام جهانی فوتسال

مسابقات جام جهانی فوتسال در شهریور ماه در ازبکستان انجام خواهد شد و با پیروزی تیم افغانستان در آخرین بازی خود مقابل قزاقستان، تکلیف بیست و چهار تیم صعود کننده به این رقابت‌ها مشخص شد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم ایران که امروز دیدار فینال را با تایلند برگزار خواهد کرد در سید یک این رقابت‌ها قرار دارد. سیدبندی قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان نیز به شرح زیر است:

سید یک: ازبکستان- برزیل- اسپانیا - آرژانتین - پرتغال و ایران

سید دو: قزاقستان - پاراگوئه - اوکراین - مراکش - تایلند و پاناما

سید سه: کاستاریکا - گواتمالا - ونزوئلا - نیوزیلند - کوبا و لیبی

سید چهار: افغانستان - آنگولا - کرواسی - فرانسه - هلند و تاجیکستان

قرعه‌کشی جام جهانی ۶ خردادماه در شهر سمرقند ازبکستان برگزار خواهد شد و آغاز مسابقات نیز از شهریورماه خواهد بود

دیگر خبرها

  • ظهور شاه‌کلید قفل‌های دیجیتال/ رایانه‌های کوانتومی رمزگذاری را بی‌معنا می‌کنند
  • مطهری: مقابل استقلال برای حیثیت و آبروی خودمان بازی می‌کنیم
  • حسن‌زاده: تیم‌های جام جهانی را سوپرایز می‌کنیم
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • برای موفقیت فوتسال در جام جهانی به امکانات زیادی نیاز است
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال
  • یک جام و دو فینال/ ایران به دنبال فتح آسیا؛افغانستان در پی فصل نو