Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علی اصغر شریفی مدیر حج و زیارت استان یزد گفت: ۲۸ هزار و ۳۸۶ نفر تا به الان برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند.

 شریفی با بیان اینکه مردم استان یزد امسال استقبال شایانی در اربعین حسینی دارند اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 35 هزار نفر از یزد در اربعین حسینی شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تلاش مدیران استان برای تسهیل در ارائه خدمات به متقاضیان ویزای اربعین خبر داد و افزود: تاکنون برای 25 هزار و 30 نفر متقاضی شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در مرکز استان یزد ویزا صادر شده و روند صدور ویزا با سرعت انجام می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان یزد خاطر نشان کرد: آمار ثبت نام شدگان در سامانه سماح به تفکیک شهر‌ها بدین شرح که شهر یزد با 17 هزار و 470 نفر‌، اردکان 2 هزار و 224 نفر، میبد با 2 هزار و 153 نفر، ابرکوه یک‌هزار و 752 نفر، بافق با یک‌هزار و 488 نفر، مهریز 872 نفر، تفت 856 نفر، زارچ 837 نفر، بهاباد 444 نفر، اشکذر 214 نفر وعقدا 76 نفر زائراست.

شریفی برخورداری از پوشش بیمه‌ای کامل‌، ارائه خدمات پزشکی و کاهش معطلی در مرزهای کشور برای عزیمت به عراق را از جمله مزایای ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح دانست و گفت: ورود و خروج زائران یزدی از شهر‌های مرزی چزابه است.

وی با بیان اینکه هنگام خروج از مرز همراه داشتن گذرنامه و اخذ روادید عراق الزامی است افزود: کسانی که می‌خواهند در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند باید تنها از طریق سامانه سماح آن هم با مراجعه به دفاتر زیارتی مجاز استان ثبت نام کنند و اعتبار گذرنامه برای زائران از شش ماه است.

شریفی با اشاره به اینکه خوشبختانه استقبال مردم از این حماسه بزرگ هر سال رو به افزایش است، تصریح کرد: در اربعین سال گذشته افزون بر 27 هزار نفر از استان یزد در قالب چهار هزار و 961 گروه به عتبات عراق اعزام شدند.

وی در ارتباط با تعداد زائران یزدی عتبات عالیات در هفت ماهه امسال خاطرنشان کرد: در هفت ماهه امسال 9 هزار و 845 زائر در قالب 177کاروان شامل 149 کاروان هوایی و 28 کاروان زمینی از این استان به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.

انتهای پیام/ی

پیش‌بینی  35 هزار نفر زائر از یزد در اربعین حسینی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند

حجت الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مرحله کتبی نوزدهمین آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان یزد همزمان با سراسر کشور در ۱۴ اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۴۳۰ نفر از حافظان قرآن کریم در استان یزد در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم در این دوره از آزمون شرکت کردند.

وی عنوان کرد: امسال نوزدهمین آمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن در چهار شهرستان یزد، مهریز، میبد و اردکان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به تلاش مسئولان قرآنی برای مهیاسازی بستر حفظ قرآن کریم در بین نسل جوان و نوجوان ابراز امیدواری کرد: این حافظان قرآن در آینده برای استان و مهین عزیزمان افتخار آفرین باشند.

نجیمی با بیان اینکه نتایج این آزمون ۲۲ خرداد از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد، تصریح کرد: به قبول شدگان در رشته حفظ ۱۰ جزء مدرک درجه ۵ حفظ معادل مدرک دیپلم، به قبول‌شدگان در رشته حفظ ۲۰ جزء مدرک درجه ۴ معادل فوق دیپلم، همچنین به حافظان قبول شده در رشته حفظ کل قرآن کریم مدرک درجه سه تا یک معادل لیسانس تا دکترا اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: در دوره‌های متوالی بیش از ۳ هزار نفر از حافظان قرآن کریم در استان یزد در این آزمون شرکت کرده و تاکنون ۴۰۳ مدرک تخصصی حفظ برای افراد قبول شده صادر شده است.

حضور چشمگیر نونهالان و نوجوانان در آزمون اعطای مدرک تخصصی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد نیز در این رابطه اظهار کرد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور جمعی از آقایان و بانوان حافظ قرآن کریم در شهرستان یزد برگزار شد و حضور نونهالان و جوانان در این آزمون چشم‌گیر بود.

حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم بیش از پیش در رشد و تعالی حفظ آیات قرآن کریم که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری و امام جمعه یزد است، قدم برداریم.

کد خبر 6097878

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز تا فردا
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب شرکت کردند
  • مشارکت ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب
  • استقبال بیش از ۵۹ هزار دانش آموز یزدی از طرح ملی نجات آب