Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مراسم تشييع و تدفين پيکر مطهر ابوي سردار حاج قاسم سليماني در روستاي قنات ملک شهرستان رابر از دقايقي پيش با ورود پيکر حاج حسن سليماني به مسجد جامع اهل بيت اين روستا آغاز شد.
به گزارش ايسنا، مراسم تشييع و تدفين پيکر مطهر ابوي سردار حاج قاسم سليماني در روستاي قنات ملک شهرستان رابر از دقايقي پيش با ورود پيکر حاج حسن سليماني به مسجد جامع اهل بيت اين روستا آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين مراسم، استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان، رييس کل دادگستري استان، فرمانده نيروي انتظامي استان، قاليباف شهردار سابق تهران، سردار سلامي جانشين فرمانده سپاه، سيدحيدر حکيم بردارزاده شهيد حکيم، سيدمحسن حکيم پسر شهيد حکيم، دادستان انقلاب مرکز استان کرمان، مهماناني از کشورهاي لبنان، سوريه و عراق و ساير شخصيت هاي لشکري و کشوري حضور دارند.
9:02 براساس اين گزارش قرائت زيارت عاشورا بر پيکر ابوي سردار حاج قاسم سليماني آغاز شد.
9:06 آيت الله سيد يحيي جعفري نماينده ولي فقيه در استان کرمان و امام جمعه کرمان تا دقايقي ديگر نماز را بر پيکر حاج حسن سليماني اقامه مي‌کنند.
9:41 آغاز مراسم تشييع پيکر حاج حسن سليماني از مسجد جامع اهل بيت به سمت بهشت زهراي روستاي قنات ملک
9:58 اقامه نماز بر پيکر حاج حسن سليماني توسط آيت الله جعفري نماينده ولي فقيه در استان کرمان
10:09 پيکر مطهر حاج حسن سليماني ابوي فرمانده سپاه قدس در ميان خيل عظيم جمعيت به خاک سپرده شد.
پيام تسليت روحاني براي درگذشت پدر سردار سليماني
رييس جمهور در پيامي درگذشت پدر سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس را تسليت گفت و از درگاه ايزد منان براي آن فقيد سعيد علو درجات و همجواري با شهداي والامقام و براي عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.
متن پيام حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
انالله و انا اليه راجعون
سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سليماني
فرمانده محترم سپاه قدس
ضايعه درگذشت پدر بسيجي و بزرگوارتان موجب تأثر و تألم خاطر شد.
آن پدر مؤمن و فداکار در زندگي با برکت خود فرزنداني مجاهد و انقلابي را پرورش داد؛ و در گسترش فرهنگ ايثار و تقويت جبهه مقاومت در برابر ظلم و استعمار، و نيز حراست از امنيت داخلي و منطقه اي ايران اسلامي نقشي ماندگار يافت.
اينجانب، مصيبت وارده را به جناب عالي و خانوادة محترم‌تان صميمانه تسليت مي گويم و از درگاه ايزد منان براي آن فقيد سعيد علو درجات و همجواري با شهداي والامقام، براي عموم بازماندگان صبر و اجر و براي شما سلامتي و توفيق خدمت بيشتر مسألت دارم.
حسن روحاني
رييس جمهوري اسلامي ايران
پيام تسليت رييس قوه قضاييه به سردار سليماني
آيت الله آملي لاريجاني رييس قوه قضاييه در پيامي درگذشت پدر فرمانده نيروي قدس سپاه را تسليت گفت
وزير دفاع درگذشت پدر سردار سليماني را تسليت گفت
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پيامي درگذشت حاج حسن سليماني، پدر سرلشکر قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه را تسليت گفت.
متن پيام امير سرتيپ امير حاتمي به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
انالله و انا اليه راجعون
برادر گرامي سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سليماني
فرمانده محترم نيروي قدس سپاه
درگذشت پدر بزرگوارتان مرحوم " حاج حسن سليماني" موجب تأثر خاطر گرديد. خداوند متعال آن پدر سفر کرده را در نعيم مقيمش سُکني گزيند که سراسر عمر پربرکت خويش را در سايه سار قرآن و عشق و ارادت به اهل بيت عليهم السلام و تربيت فرزنداني مومن،انقلابي و ولايتمدار همچون شما سپري کرد.
با عرض تسليت و تعزيت اين ضايعه‌ غم‌انگيز به محضر جنابعالي و بازماندگان ارجمند، براي آن مرحوم غفران الهي، علو درجات و شفاعت و همنشيني با اهل بيت (ع) و براي بازماندگان داغدارش صبر و شکيبايي از محضر حضرت باري تعالي مسالت مي‌نمايم.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح
سرتيپ ستاد امير حاتمي
پيام تسليت جهانگيري به سردار سليماني
معاون اول رييس جمهور با صدور پيامي به سردار قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس، درگذشت پدر گرامي ايشان را تسليت گفت.
متن پيام دکتر اسحاق جهانگيري بدين شرح است:
برادر مجاهد و سربلندم، سردار قاسم سليماني
فرماندهي محترم سپاه قدس
خبر درگذشت پدر بزرگوارتان حاج حسن سليماني که عمري با عزت و پرثمر داشت و فرزندان برومندي چون شهيد بزرگوار اين خانواده و شخصيتي مقاوم، ايثارگر و تاثيرگذار در حفظ عزت و کرامت اسلامي مانند جنابعالي تقديم انقلاب اسلامي نمود، براي من که سالهاست با خانواده محترم و عزيز سليماني آشنايي و ارتباط دارم، بسيار متاثر کننده بود.
اين فقدان را به جنابعالي و همه بازماندگان گرامي تسليت عرض نموده و از خداوند متعال صبر و شکيبايي و سلامت و تداوم جهاد در راه اسلام را براي شما مسئلت دارم.
اسحاق جهانگيري
معاون اول رئيس جمهور
سردار جعفري به سردار سليماني تسليت گفت
فرمانده کل سپاه در پيامي درگذشت پدر سردار قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه را تسليت گفت.
به گزارش ايسنا، متن پيام سرلشکر جعفري به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
برادر گرامي سردار سرلشکر پاسدار قاسم سليماني
فرمانده محترم نيروي قدس سپاه
خبر درگذشت پدر بزرگوارتان "مرحوم حاج حسن سليماني" موجب غم و اندوه گرديد.
بي ترديد صدق، صفاي معنوي و همت والاي آن پدر مؤمن و پارسا در تربيت و پرورش فرزندي مؤمن، انقلابي و ولايت مدار که در قامت يک فرمانده خردمند، هوشمند و مجاهدي شجاع با نقش آفريني هاي برجسته و الهام بخش در عرصه هاي صيانت از آرمان ها و ارزش هاي انقلاب و نظام اسلامي و در جبهه مقاومت و دفاع از مسلمانان مظلوم منطقه و جهان آوازه جهاني يافته است، ذخيره‌اي ارزشمند است که بي شک در سراي باقي با پاداش گرانقدر الهي همراه خواهد بود.
خداوند بزرگ او را در نعيم مقيم و از خوان رحمت واسعه اش بهره‌مند گرداند.
اينجانب فقدان آن فقيد سعيد را به جنابعالي و بيت مصاب تسليت عرض نموده و از قادر متعال براي آن مرحوم علو درجات و براي شما و بستگان سوگوار پاداش صابرين توأم با سلامت، عزت و سعادت مسئلت مي‌نمايم.
سرلشکر پاسدار محمدعلي جعفري
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
اطلاعيه سپاه درباره مراسم درگذشت پدرسردار قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه
روابط عمومي کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ضمن تسليت درگذشت اين پدر مؤمن و انقلابي به خانواده معزي بويژه سردارسرلشکرپاسدار قاسم سليماني و قدرداني از ابراز لطف و همدردي آحاد مردم و مسئولين اعلام کرد:
نظر به درخواست هاي مکرر مردم قدر شناس ايران اسلامي براي اطلاع از زمان برگزاري آيين هاي تشييع ،تدفين و ترحيم در استان کرمان براي شرکت در آن و راضي نبودن سردار سليماني در به زحمت افتادن هموطنان عزيز،مراسمي در تهران برگزار خواهد شد که زمان و مکان آن متعاقبا اعلام مي گردد.
پيام تسليت نماينده رهبر معظم انقلاب در کشور عراق به سردار سليماني
بسم الله الرحمن الرحيم
برادر ارجمند سردار دلاور اسلام آقاي حاج قاسم سليماني زيد عزه
با عرض سلام و تحيات و آرزوي دوام صحت و مزيد توفيقات آن جناب.
ضايعة رحلت والد ماجد، مرد پارسا، مرحوم مغفور آقاي حاج حسن سليماني را از جانب خود و عموم مردم قدر شناس عراق، خدمت جنابعالي و ساير منسوبين آن مرحوم تسليت عرض نموده، مراتب همدردي و مواسات خود را اعلام ميدارم و از خداوند منان جهت ايشان رحمت و غفران و براي بازماندگان صبر و سلوان و اجر بي پايان مسئلت مي نمايم.
سيد مجتبي حسيني
نماينده مقام معظم رهبري در کشور عراق و نماينده‌اي مردم خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري
تسليت به سردار سربدار انقلاب اسلامي
بسم الله الرحمن الرحيم
سردار سربدار انقلاب اسلامي ايران
سرلشکر پاسدار قاسم سليماني
(حفظه المولي)
مصيبت درگذشت والد گرامي و ارجمند جنابعالي را صميمانه تسليت گفته، با يادآوري کريمه قرآني
"وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ * الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعونَ * أُولَئِکَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ"،
براي آن مرحوم که از توفيق باقيات الصالحاتي چون آن برادر مجاهد برخوردار است، رحمت و مغفرت و براي شما و همه بازماندگان عزيز صبر و اجر طلب مي کنم.
برادرتان. حسين جابري انصاري
آستانه، 10 آبان 1396
آيت‌الله جنتي درگذشت پدر سردار سليماني را تسليت گفت
رئيس مجلس خبرگان در پيامي درگذشت حاج حسن سليماني پدر بزرگوار سردار سرلشکر پاسدار قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه را تسليت گفت.
سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سليماني
فرمانده محترم نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
مصيبت درگذشت والد مکرمتان، ابوالشهيد حاج حسن سليماني را به شما و ساير بازماندگان آن مرحوم تسليت مي‌گويم.
ترديدي نيست که پرورش فرزند مخلصي چون شما که از اسوه هاي مجاهدان جبهه حق و شهيد زنده انقلاب اسلامي هستيد از باقيات صالحات آن بزرگوار است و پايمردي‌تان در آشفته کردن خواب دشمنان اسلام عزيز ، صدقه جاريه‌اي است که روح بزرگ ايشان از آن متنعم خواهد بود.
از خداوند متعال براي آن مرحوم مغفرت و رحمت واسعه الهي و براي بازماندگان صبرجميل و اجرجزيل مسئلت دارم.
احمد جنتي
رييس مجلس خبرگان
دبير شوراي نگهبان
وزير کشور درگذشت پدر سردار سليماني را تسليت گفت
وزير کشور در پيامي درگذشت پدر سردار سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را تسليت گفت.
متن اين پيام به شرح زير است:
سردار سرلشکر پاسدار سليماني
فرمانده محترم نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
سلام عليکم
با کمال تأسف و تأثر ضايعه درگذشت ابوي گراميتان را تسليت عرض نموده و از درگاه ايزد سبحان براي آن مرحوم رحمت و غفران الهي و براي جنابعالي و بازماندگان محترم صبر و بردباري مسئلت دارد.
عبدالرضا رحماني فضلي
پيام تسليت فرمانده کل ارتش به سردار سليماني
در پي درگذشت پدر سردار سليماني، امير سرلشکر موسوي، فرمانده کل ارتش در پيام تسليتي، اين ضايعه را به وي تسليت گفت.
متن پيام بدين شرح است:
انا لله و انا اليه راجعون
برادر ارجمند سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سليماني
فرمانده محترم نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
مصيبت و ضايعه مؤلمه درگذشت والد بزرگوار جنابعالي موجب تاثر و اندوه فراوان گرديد.
رجاء واثق دارم مجاهدت هاي آن پدر مؤمن و فداکار در زندگي موجب گرديد تا فرزندان شجاع، انقلابي و ولايتمدار همچون جنابعالي تربيت شوند.
از سوي خود و آحاد ارتش حزب الله اين مصيبت وارده را به شما و خاندان معزز تسليت عرض نموده، از درگاه خداوند سبحان براي آن مرحوم علو درجات و براي بازماندگان صبر و اجر مسئلت مي نمايم.
فرمانده کل ارتش جمهوري اسلامي ايران
سرلشکر ستاد سيدعبدالرحيم موسوي
زمان مراسم ترحيم ابوي سردار قاسم سليماني در کرمان
مراسم مراسم ترحيم ابوي سردار حاج قاسم سليماني در ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 11 آبان ماه جاري در مسجد جامع اين روستا برگزار مي شود.
هم چنين مراسم ترحيمي نيز در عصر روز جمعه 12 آبان ماه جاري از ساعت 14:30 تا 16:30 در محل مصلي امام علي (ع) شهر کرمان برگزار خواهد شد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عصر امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان نخستین مراسم سالگرد درگذشت مرحوم سردار صفارزاده در بهشت حضرت معصومه (س) شهر مقدس قم برگزار شد.

‌در این مراسم سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، سردار آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر، غفور کارگری رییس و سید محمد پولادگر نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک و جمع دیگری از مدیران ورزشی و فرهنگی حضور داشتند و با قرائت فاتحه یاد و نام این مدیر ارزشمند را گرامی داشتند.

وزیر ورزش و جوانان پیش از حضور در این مراسم، به زیارت آستان قدس حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت رفت.

کد خبر 6089255

دیگر خبرها

  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • (ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • واکنش ابراهیم رئیسی به درگذشت عروس امام خمینی
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت