Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از افزایش ۲۴ درصدی کمک حامیان خراسان شمالی به فرزندان معنوی طی شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد،عباس اهرابی، با اشاره به افزایش ۲۴ درصدی کمک‌های حامیان در کمک به فرزندان نیازمند یتیم و غیر یتیم تحت حمایت این نهاد طی شش‌ماهه نخست سال ۹۶، گفت:  امسال شش میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان در قالب طرح «اکرام ایتام» و«محسنین» به فرزندان نیازمند تحت حمایت این نهاد  کمک شد درحالی‌که این رقم در سال ۹۵ ، پنج میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهرابی بابیان اینکه کمک‌های حامیان هرساله در سه بخش کمک‌های نقدی و غیر نقدی و همچنین به‌صورت مستقیم به این کودکان اعطا می‌شود،افزود: در شش‌ماهه نخست امسال حامیان کمیته امداد خراسان شمالی چهار میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان کمک نقدی به ایتام و فرزندان نیازمند تحت حمایت این دو طرح ارائه کردند.

وی تأکید کرد: بخشی از کمک‌های حامیان نیز به‌صورت غیر نقدی به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب کالاهای اساسی زندگی، کمک‌هزینه تحصیل، خرید لوازم‌التحریر و پوشاک به این فرزندان کمک شد و همچنین ۴۶۰ میلیون تومان نیز به‌صورت مستقیم دربازید های انجام‌شده توسط حامیان به این بچه‌ها و خانواده‌هایشان اعطا شد.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی بابیان اینکه هم‌اکنون سه هزار و ۶۶۱ یتیم تحت حمایت‌های این نهاد هستند که از این تعداد فقط یک فرزند یتیم زیر ۱۸ سال، حامی ندارد، افزود: علاوه بر این سه هزار و ۳۵۰ فرزند غیر یتیم بد سرپرست نیز تحت حمایت‌های این نهاد قرار دارند.

اهرابی بابیان اینکه از مجموع فرزندان بد سرپرستی که به دلیل ازکارافتادگی، سالمندی و بیماری پدر در قالب «طرح محسنین» تحت حمایت این نهاد قرار دارند ۲۴۴ نفر آنها حامی ندارند، گفت: بیش از سه هزار و ۱۰۶ نفر از فرزندان نیازمند این نهاد از حمایت‌های مادی و معنوی حامیان بهره‌مند هستند.

وی با یادآوری اینکه هم‌اکنون در قالب دو طرح «اکرام ایتام» و «محسنین» ۲۴ هزار حامی با کمیته امداد خراسان شمالی همکاری دارند، بیان کرد: پنج هزار و ۷۷۶ حامی جدید در نیمه نخست امسال در این استان برای کمک به ایتام و طرح محسنین تحت حمایت این نهاد جذب‌شده‌اند.

اهرابی درباره بومی و غیربومی بودن این حامیان گفت: از مجموع ۲۴ هزار حامی این نهاد، هم‌اکنون هفت هزار و ۵۷۵ حامی بومی استان خراسان شمالی هستند و باقی‌مانده حامیان نیز از سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور حمایت مادی و معنوی ایتام و فرزندان طرح محسنین را بر عهده‌دارند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛  دکتر جواد شاهین‌فر بابیان اینکه پارسال  یازده هزار کودک متولد شده در بیمارستان‌های استان غربالگری شنوایی شدند، گفت: ازاین تعداد  ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش‌های جراحی و طبی زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: با توجه آمار‌های جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه‌های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه غلوم پزشکی استان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه‌هایی از آسیب شنوایی را دارند، که برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری‌های غیرواگیردار گنجانده شده است.
به گفته شاهین فر اکنون برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان به کمک شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌شود.
افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت‌های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری‌هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از دارو‌های آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط‌های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن‌ همراه و دستگاه‌های صوتی شخصی از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی است.

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود