Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی وزیر بهداشت عنوان کرد:‌ تا پایان امسال اطلاعات بیش از 90 درصد ایرانیان در سامانه پرونده الکترونیک سلامت ثبت خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال آینده بتوانیم اطلاعات تمام افراد را ثبت کنیم.

دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزیر بهداشت، در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات در خصوص پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان گفت: راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های معاونت بهداشتی و وزارت بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا اعتقاد ما بر این است که پرونده الکترونیک سلامت بستر بسیار مناسبی برای سایر برنامه‌های وزارت بهداشت از جمله نظام ارجاع، پزشک خانواده و مدیریت سیستم اطلاعات ایجاد می‌کند.

وی افزود: پرونده الکترونیک سلامت فراتر از سامانه‌ فعال کنونی است به گونه‌ای که می‌توان گفت سامانه‌های کنونی تغذیه کننده پرونده الکترونیک سلامت هستند.

رئیسی با تاکید بر اینکه پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان بستری مناسب برای ثبت اطلاعات جمعیت کشور از زمان تولد تا فوت است، یادآور شد: راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت می‌تواند به بیماران در حوزه بهداشت، بستری، پاراکلینیک و بخش خصوصی با رعایت حریم خصوصی و اطلاعات کمک کند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت در ادامه از ثبت اطلاعات بیش از 90 درصد ایرانیان در سامانه پرونده الکترونیک سلامت خبر داد و گفت: در فاز اولیه تا پایان امسال اطلاعات بیش از 90 درصد ایرانیان در سامانه ثبت خواهد شد که در حال حاضر اطلاعات بیش از 60 میلیون ایرانی تهیه و ثبت شده است که امید است در فاز بعدی یعنی تا پایان سال 97 اطلاعات تمام ایرانیان ثبت شود.

وی افزود: با ثبت اطلاعات تمام ایرانیان در سامانه پرونده الکترونیک سلامت می‌توانیم نظام ارجاع و پزشک خانواده را نیز تکمیل کنیم.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی‌بر اینکه اطلاعات ایرانیان چگونه تهیه و ثبت شده است، عنوان کرد: برای تهیه اطلاعات سازمان‌ها و ارگان‌های مختلفی با ما همکاری داشته‌اند البته باید گفت اطلاعات بیش از 35 درصد این افراد از طریق مراکز بهداشتی و خدمات درمانی تهیه شده است. در واقع این تعداد در گذشته به مراکز مراجعه کرده و اطلاعات آنها ثبت و نگهداری شده بود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران

تین نیوز

اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای که با نام اختصاری TIR شناخته می شود و مقر آن هم اینک در ژنو سوئیس است ، نقش قابل ملاحظه ای در تسریع و تسهیل ترانزیت و حمل و نقل جاده ای بر عهده دارد و ایران هم اکنون به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود در منطقه ، یکی از نخستین امضاکنندگان این پیمان بین المللی و پیشتاز استفاده و گسترش این امکان در میان کشورهای منطقه شناخته می شود .

به گزارش تین نیوز به نقل از پرتال حمل و نقل ، کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر با حضور مربیان اعزامی کمیسیون اقتصادی اروپایی سازمان ملل متحد در تهران برگزار و جزئیات این سامانه تیر تشریح شد .

در این کارگاه تخصصی که با حضور همزمان کارشناسان فناوری اطلاعات و کارشناسان فنی و امور گمرکی گمرکات کشور برگزار شده است ، سامانه تیر الکترونیک توسط مربیان اعزامی از کمیسیون اقتصادی اروپایی سازمان ملل متحد UNECE تشریح شد .

بنابراین گزارش در این کارگاه آموزشی فاطمه اعتماد مقدم مدیر کل دفتر آموزش ، تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک ، با اشاره به توانایی های ترانزیتی ایران ، اظهار امیدواری کرد برگزاری این کارگاه در مسیر دستیابی به اهداف بین المللی ترانزیتی گمرک ایران حداکثر اثرگذاری را ایفا کند .

در این کارگاه رضا راستی مدیر کل دفتر ترانزیت گمرک نیز کارنه تیر را زبان مشترک گمرکات در دنیا معرفی کرد که سبب تسهیل تجارت است . گمرک ایران نخستین کشور در منطقه و پیشگام بهره برداری از سامانه تیر الکترونیک بوده است که با کشور ترکیه استفاده از این سامانه را کلید زده است .

وی افزود : گمرک ایران بیشترین سهم استفاده از تیر داشته است و اکنون مترصد بهره برداری گسترده از تیر الکترونیک می باشد .

این گزارش می افزاید : اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای که با نام اختصاری TIR شناخته می شود و مقر آن هم اینک در ژنو سوئیس است ، نقش قابل ملاحظه ای در تسریع و تسهیل ترانزیت و حمل و نقل جاده ای بر عهده دارد و ایران هم اکنون به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود در منطقه ، یکی از نخستین امضاکنندگان این پیمان بین المللی و پیشتاز استفاده و گسترش این امکان در میان کشورهای منطقه شناخته می شود .

این گزارش می افزاید : سیستم e_TIR (تیر الکترونیک) بر مبنای دریافت اطلاعات پیاده سازی شده و این امکان را در اختیار کشورهای عضو قرار می دهد تا از طریق تبادل اطلاعات مربوط به کالاهای تجاری و ترانزیتی فرایند امور گمرکی و نظارتی خود را تسهیل و تسریع کنند .

شایان ذکر است ، این دوره فنی و تخصصی از امروز در مرکز آموزشی و فرهنگی گمرک ایران در تهران آغاز و به مدت ۳ روز ادامه دارد .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز