Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان با اشاره به اهمیت پروژه در حال احداث پارک موزه دفاع مقدس سمنان که از آن به عنوان بزرگ‌ترین پارک‌موزه شمال‌شرق ایران نام برده می‌شود، گفت: پروژه پارک موزه دفاع مقدس باید اولویت اول پروژه‌های عمرانی استان قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا خباز در جلسه با هیأت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان اظهار کرد: معاون امور عمرانی استانداری موظف است که این پروژه را اولویت شماره یک استان در سال 96 قرار داده و سازمان برنامه و بودجه هم اعتبارات پیس‌بینی شده آن را سریع‌تر تخصیص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد اجرایی نقش مردم سمنان در دفاع مقدس را پررنگ دانست و گفت: استان سمنان بعد از اصفهان مقام دوم کشوری را در تقدیم شهید به انقلاب داد.

وی از آمادگی استانداری برای انجام رایزنی‌های لازم به منظور تسریع در روند ساخت این پروژه خبر داد و افزود: برای فرهنگ شهادت و شهادت طلبی هرچه زودتر اقدام کنیم، منفعت بیشتری عائد ما خواهد شد .

استاندار سمنان توسعه فعالیت‌های معرفتی در حوزه دفاع مقدس و ارزش‌ها را تکلیف شرعی دانست و ادامه داد: باید جلوی گسستی که در نسل سوم انقلاب در حال وقوع است را با همین اقدامات معنوی و ساخت پارک موزه‌ها بگیریم.

وی با ابراز خرسندی از حضور در نشست بررسی وضعیت پارک موزه دفاع مقدس گفت: مهمترین خاصیت این جلسات آن است که در کنار یکدیگر به دنبال یک کار فرهنگی ریشه دار هستیم که با تمام وجود آن را درک کرده‌ایم.

خباز با اشاره به نقش این پارک موزه در نسل جوان گفت: حتی یک جوان که به ذهن او القاء شبهه کرده باشند، وقتی وارد این پارک موزه شود با انگیزه ای همراه با مسئولیت آن مکان را ترک می‌کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه باید این پروژه را جزو دغدغه های اول خود قرار دهیم اضافه کرد: اگر قرار باشد تنها پنج کار عمرانی را در استان ساماندهی کرده و تخصیص بودجه 100 درصدی دهیم، اولین مورد آنها باید همین پارک موزه باشد.

وی به جانمایی این پارک موزه اشاره و تصریح کرد: انتخاب فضا و محیط در این پارک موزه، هوشمندانه بوده و یکی از خواص این پارک آن ا ست که در کنار جاده پر تردد زائرین امام رضا(ع) است و هر فردی با اندوخته‌های فکری خود می‌تواند از این مکان معنوی بهره مند شود.

استاندار سمنان گفت: باید همه تلاش و مساعی خود را برای بهره‌برداری فاز اول این مرکز فرهنگی که مقرر شده در دهه فجر افتتاح شود، به کار ببریم.

وی بر لزوم توجه به همه ابعاد دفاع مقدس در پارک موزه سمنان تاکید و خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس علاوه بر سپاه و بسیج، جهاد سازندگی که سه گردان را اعزام کردند و نقش جهادگران باید مورد توجه قرار گرفته و اقدامات آنها را درست معرفی کنیم.

  استاندار بر لزوم پرداخت بدهی دستگاه‌ها به شهرداری‌ها تاکید و اضافه کرد: در خصوص بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری، این نکته حائز اهمیت است که ما شهروند این استان و نیازمند خدمات شهرداری هستیم لذا از مدیران می‌خواهم که هرچه زودتر بدهی خود را به شهرداری پرداخت کنند تا از خدمات شهری بیشتری بهره‌مند شویم.

سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز گفت: این پروژه یک سرمایه‌گذاری بزرگ فرهنگی است و انشاءالله برآیند آن کاری آبرومند در شأن شهدا و دفاع مقدس باشد.

وی ادامه داد:  امسال چهار میلیارد تومان از طریق دفتر مقام معظم رهبری به دولت ابلاغ شد که در اختیار ما قرار گیرد که از سازمان برنامه و بودجه استان انتظار می‌رود در روند در اختیار قرار دادن این اعتبار تسریع کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب

آیین سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در شب شهادت آن حضرت در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با فرا رسیدن 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم سوگواری آن حضرت به همت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با همکاری هیات انصارالشهدا روز جمعه 14 اردیبهشت ماه از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع خرمشهر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

هویت 7 شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان اهدا شد
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب