Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محسن فتحی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جریان تردد در مرز مهران پرحجم اما روان است و بدلیل مراجعه خیل زائران تراکم بیشتری در گیت ها وجود دارد و زائران با معطلی بیشتری عبور می کنند.
وی افزود: بعد از نماز صبح تا ساعت 12 ظهر حجم انبوهی از زائران در مرز حضور می یابند و برای جلوگیری از ازدحام و عبور راحت تر خواهشمندیم ساعات دیگری را برای عبور از مرز انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار فتحی زاده یادآور شد: برای عبور زائران از مرز خسروی در حال رایزنی با دولت عراق هستیم و در صورت موافقت و پذیرش آنها و فراهم شدن شرایط این مرز نیز پذیرای زائران اربعین حسینی خواهد بود.
وی با بیان اینکه بدلیل تراکم در مرز مهران زائران به مرزهای چذابه و شلمچه مراجعه کنند، گفت: زائران برای عبور راحت تر به مرزهای شلمچه و چذابه که هم کم ازدحام تر و هم معطلی کمتری دارند، مراجعه کنند.
سردار فتحی زاده در خصوص برقراری امنیت زائران تاکید کرد: تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی و انتظامی نداشتیم اما با توجه به اینکه در مرز مهران هنوز آثار جنگ تحمیلی وجود دارد متاسفانه برخی از زائران سهل انگاری کرده و از مسیرهای غیر مجاز وارد مرز می شوند و باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای آنها می شود.
وی گفت: زئران تذکرات امنیتی را رعایت کنند و بدون روادید وارد مرزها نشوند همچنین بدلیل حجم تردد در مرز مهران و محدودیت ترافیکی زائران با صبر و آرامش رانندگی کنند.
سردار فتحی زاده با اشاره به جانمایی پارکینگ برکت و و پارکینگ ورودی شهر مهران افزود: پارکینگ برکت مخصوص اتوبوس های شهری برای تردد مسافران است و پارکینگ ورودی شهر مهران نیز برای خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: دهها پارکینگ دیگر نیز وجود دارد که در حال پذیرش خودروها هستند هر چند ورود آنها با تراکم همراه است اما مدیریت می شود.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به واسطه مزیت امنیت و کوتاهی مسافت تا اماکن زیارتی عراق به یکی از مرزهای پرتردد کشور به عتبات عالیات کشور همسایه تبدیل شده است.
در طول سال به طور متوسط هر روز 6 هزار زائر از مرز رسمی مهران به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشاردهنده: انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7180/6119

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج تمتع قرار دارند، گفت: در سال‌های اخیر تلاش شده است با کاهش تعداد خادمان و عوامل، زائران بیشتری به سرزمین وحی اعزام شوند.   حجت الاسلام والمسلمین سید فاتح نواب افزود: درحج پیش‌رو کمترین نرخ اعزام خادمان و عوامل را نسبت به تمام دوره‌های گذشته حج خواهیم داشت و با کاستن از تعداد خادمان، تعداد هفت کاروان به زائران خانه خدا افزوده شده است.   وی تجدید نظر در برنامه‌های گذشته را با توجه به تحولات و شرایط روز، ضروری خواند و تاکید کرد: هدف ما ارائه خدمات بیشتر توسط خادمان است.   رییس سازمان حج و زیارت هم در این همایش گفت: امسال حدود ۸۷ هزار نفر از ایران به حج اعزام می‌شوند و اعزام کاروان‌های آنها از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.   سید عباس حسینی با اشاره به شعارحج امسال «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی، دفاع از فلسطین مظلوم» اظهار کرد: یکی از راهبرد‌های امام خمینی (ره) برای حمایت از ملت فلسطین، حج ابراهیمی و مراسم برائت از مشرکین بود و این راهبرد با توجه به شرایطی که در جهان اسلام حاکم است، تا به امروز دنبال شده است.   او ادامه داد: درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی و فرهنگی تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا در این عملیات بزرگ که دربرگیرنده بیش از ۸۵ هزار نفر است عملکرد موفقی داشته باشیم؛ هرچند در این مسیر چالش‌های متعددی هم وجود دارد که از آن آگاه هستیم.   رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش بانک مرکزی و همکارانمان، ارز مورد نیاز حج وارد حساب این سازمان شده و صدور ویزای زائران درحال پیگیری است.   او افزود: در حالیکه با تلاش صورت گرفته، هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است، اما در خدمات‌دهی در بخش‌های مختلف هیچ تغییری نسبت به سال‌های گذشته وجود ندارد و این موارد برای زائران باید تبیین شود.   رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به وضعیت جسمی زائران و حضور افراد کهنسال در کاروان‌ها، توجه به این دسته از زائران را خواستار شد.   سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی هم گفت: امسال ۹هزار و ۳۶۵ زائر در قالب ۶۷ کاروان به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های مدینه بعد و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های مدینه قبل ثبت نام شده اند.   حجت الاسلام والمسلمین شجاع افزود: تعداد پنج هزار و ۳۹۰ زائر مشهد در قالب ۳۷ کاروان و سه هزار و ۹۷۵ زائر از شهرستان‌های استان نیز در قالب ۳۰ کاروان، به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.   در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران خراسان‌شمالی طبق سنوات گذشته به همراه زائرین استان خراسان رضوی از ۲۹ اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.  

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • عبور «مست عشق» از هفت خان