Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح کشور در گفت‌‌وگويي اظهار داشت، آمريکايي‌ها به خوبي مي‌دانند که درگيري نظامي با ايران عواقب وحشتناکي دارد.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، سردار سرلشگر «مسعود جزايري» سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح ايران در گفت‌‌وگوي اختصاصي با خبرگزاري «ترند نيوز» شرکت کرد و اظهار داشت، افکار عمومي و دولت‌هاي مستقل منطقه بايد هوشيار باشند تا طرح‌جديد آمريکا را شکست دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين مصاحبه به شرح ذيل تقديم خوانندگان گرامي مي‌شود:
ترند نيوز: «پس از آنکه آمريکا "راهبرد ايران" خود را اعلام کرد که محتواي اصلي آن فشار بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود، مقام‌هاي آمريکايي برنامه‌هاي متعددي را براي سفر به خاورميانه به‌راه انداختند. به تازگي «رکس تيلرسون» ، وزير خارجه آمريکا در سفر به عربستان سعودي خواستار ترک نيروهايي از عراق شد که مي‌گفت تحت آموزش ايران بوده‌اند. همچنين، «استيون منوچين»، وزير خزانه داري آمريکا نيز براي رايزني در خصوص اعمال محدوديت‌هاي مالي بر ايران در منطقه حضور يافت. در برهه‌اي که داعش در حال از دست دادن قدرت خود است، تحليل شما از اين اقدام‌ها چيست؟»
سردار جزايري: «مسئله اين است که چگونه داعش ايجاد شد. شواهد زيادي وجود دارد که نشان مي‌دهد آمريکا داعش را ايجاد کرده تا ترس و واهمه‌اي عمومي از اسلام ايجاد کند و آن را در کشورهاي منطقه‌ به عنوان مزدور در جنگي نيابتي به کار گيرد. با استفاده از داعش، آن‌ها سعي کردند عراق را از بين برده و تجزيه کنند. آن‌ها تلاش زيادي را براي خارج کردن سوريه از جبهه مقاومت به‌خرج دادند. طرح آن‌ها اين بود که از گسترش داعش در جهت منافع بلند مدت خود استفاده کنند که البته اين طرح با تهديداتي مواجه شد. جبهه مقاومت و همچنين جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با اين سياست شيطاني آمريکا و براي جلوگيري از تحقق آن و به طور جدي به چالش کشيدن راهبردهاي بزرگ آمريکا در منطقه اقدام ‌کرد. بنابراين طبيعي است که آمريکايي‌ها از ايران عصباني باشند، همانطور که در گذشته نيز چنين بوده است. اقدامات اخير سير مشابهي دارد: ريختن نقشه‌اي جديد براي مبارزه با جبهه مقاومت و جمهوري اسلامي ايران. در زماني که داعش در مسير سقوط قرار دارد و آمريکا نيز در تحقق برنامه‌هاي خود که قصد داشت از طريق داعش پيگيري کند، شکست خورده است، پس اينک اين کشور به دنبال توطئه‌هاي جديد است. افکار عمومي و دولت‌هاي مستقل منطقه بايد هوشيار باشند تا طرح جديد آمريکا را (در منطقه) شکست دهند.
ترند نيوز:«ارزيابي شما از رد درخواست تيلرسون از سوي حيدر العبادي، نخست وزير عراق براي از صحنه خارج کردن الحشد الشعبي چيست؟»
سردار جزايري: «بهتر است که نيروهاي حشدالشعبي عراق را بخش بزرگي از مردم عراق بناميم که با استفاده از شيوه‌هاي مختلف، همچون شرکت در دفاع نظامي براي حفاظت از کشور خود تلاش مي‌کنند. واضح است که مقام‌هاي عراقي از نيروهاي حشدالشعبي پشتيباني مي‌کنند؛ نيروهايي که به همراه ارتش اين کشور موفق به نجات عراق از توطئه‌اي بزرگ شدند که براي اين کشور طرح‌ريزي شده بود. همانطور که مي‌بينيد، نيروهاي ارتش عراق و حشدالشعبي پيروزي‌هاي بزرگي را برابر دشمنان عراق به دست آوردند. واضح است که نيروهاي حشدالشعبي مورد نفرت آمريکايي‌ها باشند زيرا آن‌ها عراق را از شر آمريکا رهايي بخشيده‌اند. مطمئنا حشدالشعبي در عراق باقي مي‌ماند و در آينده ما بيشتر درباره آن‌ها در جهان خواهيم شنيد. بنابراين من فکر مي‌کنم از آنجا که نيروهاي حشدالشعبي عراق به بدنه اصلي مردم عراق وصل است نمي‌تواند تأثيري در روحيه مردم، دولت يا ارتش عراق داشته باشد. بلکه،بلکه مخالف‌خواني‌هاي آمريکا باعث حساسيت بيشتر آحاد مردم و توجه و علاقه بيشترشان به حشدالشعبي خواهدشد. آمريکايي‌ها بايد بپذيرند نيروهاي حشد الشعبي از اين به بعد جزء واقعيتهاي صحنه تحولات عراق هستند. و همانطور که سازمان بسيج در ايران يک سازمان کاملا تاثيرگذار، بخصوص در شرايط خاص و پيچيده کشور هست، من‌بعد هم حشدالشعبي چنين نقشي را خواهد داشت. آمريکايي‌ها هيچ کاري از دستشان برنمي‌آيد.
ترند نيوز: «به نظر شما چه چيز باعث شد «دونالد ترامپ»، رئيس جمهور ايالات متحده، تا مرز تروريست ناميدن سپاه پيش رفته، سپس از عملي کردن قصد خود صرف نظر کند؟»
سردار جزايري: «سياست آمريکا از ديرباز در واقع هجوم به نهضت‌ها و کشورهاي مستقل، و هجمه به مردمي بوده که ممکن است مخالف سياست‌ها و اقدامات آمريکا باشند. بر اين اساس، سپاه پاسداران همواره در معرض هجمه‌هاي آمريکايي‌ها و بعضي کشورهاي غربي و صهيونيسم بين‌المللي بوده که سعي مي‌کنند به اشکال مختلف اگر بتوانند نسبت به تضعيف سپاه پاسداران اقدام کنند. در راستاي فشار مضاعف به جمهوري اسلامي ايران، آمريکايي‌ها سعي کردند سپاه را در تنگناي بيشتري قرار بدهند و برنامه‌ريزي کرده بودند که با اعلام تروريست بودن سپاه، در واقع يک هجمه همه‌جانبه عليه کشور برنامه‌ريزي کنند. سپاه و نيروهاي مسلح اعلام کردند چنانچه چنين اتفاقي از طرف آمريکايي‌ها بيفتد، ما همه نظاميان آمريکا را در هر کجا که باشند به عنوان تروريست تلقي مي‌کنيم و با آنها برخوردي مشابه تروريست‌ها و داعشي‌ها خواهيم داشت و مشاهده کرديم که آمريکايي‌ها با توجه به اين که ديدند منافعشان ممکن است به شدت تحت خطر قرار بگيرد، به نوعي تغيير رويه دادند و در واقع از سياست قبلي که اعلام کرده بودند عقب نشيني کردند. بديهي است که ما مقابله به مثل خواهيم کرد با هر روشي که آمريکايي‌ها عليه نيروهاي مسلح ما داشته باشند.»
ترند نيوز: «فرماندهان ارشد ايراني، از جمله فرمانده سپاه قدس سردار قاسم سليماني، وعده نابودي داعش را در آينده نزديک داده‌اند. به نظر شما خاستگاه اين وعده چيست؟»
سردار جزايري: «واقعيت‌هاي نظامي صحنه مورد مناقشه در غرب آسيا بيانگر شکست‌هاي پي در پي تروريست‌ها و نيروهاي داعش است. با توجه به برنامه‌ريزي‌هايي که رزمندگان عراقي داشته‌اند و در حال اجراست، شکست قطعي داعش در عراق به زودي محقق خواهد شد. شکست قطعي داعش در عراق مقدمه‌اي براي تداوم شکست‌هاي نيروهاي داعشي و ساير تروريستها از ساير کشورهاي منطقه خواهد بود و ما اميدواريم که به اين وسيله منطقه روي آرامش به خود بگيرد؛ اگرچه در واقع پيش‌بيني مي‌کنيم که مجددا از طرف آمريکايي‌ها توطئه جديدي در جهت ناآرام سازي کشورهاي منطقه رقم بخورد.»
ترند نيوز:«به نظر مي رسد حمايت اروپا از برجام به منظور کسب اعتماد ايران براي دور جديدي از مذاکرات، احتمالا مذاکرات موشکي، است. احتمال اينگونه مذاکرات از نظر شما چقدر است و خط مشي ايران در مقابل اينطور سياستي از طرف اروپا چه خواهد بود؟»
سردار جزايري: «همانطور که جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام کرده که هيچ مذاکره‌اي در مسائل دفاعي با طرف‌هاي بيگانه نخواهد داشت، مجددا بنده هم تاکيد مي کنم که اين سياست قطعي ايران است و ما در مورد امکانات دفاعي خودمان و شيوه‌هاي دفاع از کشور و تماميت ارضي‌مان با هيچ کس معامله اي نخواهيم داشت. سياست آمريکايي ها کاملا براي ما روشن است. آنها تلاش مي کنند منابع دفاعي ما را تضعيف کنند. اين تضعيف در راستاي اهداف خاورميانه بزرگ آمريکا هم هست و در راستاي منافع رژيم اسرائيل هم هست. اروپا بايد تصميم بگيرد آيا مي‌تواند سياستي مستقل از آمريکا داشته باشد؟ متاسفانه طي سالهاي گذشته ما همواره شاهد بوديم که اروپايي ها با همه ادعايي که در جهت استقلال دارند نمي توانند از چنبره نفوذ و اشراف آمريکا خودشان را نجات دهند. چنانچه اروپا بخواهد همان روشي که آمريکا در مورد سياست هاي موشکي و دفاعي ما دارد ادامه بدهد، بديهي است که رفتار ما با اروپا مشابه امريکا خواهد بود و به نظرم اينجا يک سنگ محکي براي اروپاست و تاريخ قضاوت مي‌کند آيا اروپا مي تواند مستقل از امريکا به دنبال منافع خودش باشد و منافع خودش را تحت تاثير منافع نامشروع آمريکا قراردهد يا نه. بديهي است که ما سياست مستقل خودمان را مبتني بر اهداف و دکترين نظامي مان ادامه مي دهيم. ما همواره سياست روشني در مسائل دفاعي مان داريم که سعي ميکنيم تحت تاثير عوامل بيروني قرارنگيرد. نقشه راه ما براي دفاع از کشورمان و دفاع از مظلومان کاملا روشن و براي خودمان مشخص است. ما به يقين مي دانيم که دشمنان شناخته شده و تعريف شده‌اي داريم که همواره اعلام کرده‌اند که خواستار سرنگوني جمهوري اسلامي ايران هستند. شما به عنوان يک واحد سياسي زماني که يک قدرت بزرگ صراحتا سرنگوني شما را اعلام ميکند بسيار طبيعي و بديهي است که بايستي قدرت خود را افزايش دهيد. خوشبختانه اين قدرت در شرايط امروز به گونه اي است که ما توان بازدارندگي قابل توجهي در برابر اقدامات احتمالي آمريکايي‌ها داريم و آمريکايي‌ها هم تا حد زيادي ميدانند که برخورد نظامي با جمهوري اسلامي ايران عوارض بسيار وخيم و وحشتناکي براي آنها دارد. بسياي از منافع آمريکايي ها در مناطق نزديک و متوسط در ديد و دسترس ماست و اگر لازم باشد اهداف دورتر را تحت تاثير قرارمي‌دهيم. لذا با توجه به وجود و حضور دشمنان تعريف شده که بعضا خواهان نابودي هم هستند_ شما اخيرا ديديد که آمريکا يکي از کشورهاي عضو سازمان ملل را به نابودي کامل تهديد کرد_ کشورها بايستي از چنان قدرتي برخوردار باشند که کشورهاي ديگر به خودشان اجازه ندهند چنين برخوردهايي داشته باشد. ما همين خط مشي را ادامه خواهيم داد.»
انتهاي پيام/
عضويت در کانال تلگرامي بين‌الملل و سياست خارجي فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!

بازدید 7 موشک اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک، موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک، راهبردی ترین سلاح انفرادی ضدتانک ارتش آمریکاست که روسیه توانسته شماری از آنها را از ارتش اوکراین به غنیمت بگیرد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه در عوض همکاری نظامی ایران، شماری از تسلیحات غربی از جمله این سلاح حساس را به ایران داده و به شدت نگران مهندسی معکوسش توسط ایران هستند. تحلیل تحلیلگر انستیتو امنیت ملی آمریکا درباره تبعات مهندسی معکوس این سلاح در ایران بر آمریکا و اسرائیل را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • روایت‌های ممنوعه از جنگ جهانی دوم؛ رفتار‌های غیراخلاقی سربازان آمریکایی
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!