Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-08@12:39:15 GMT

کسری قابل ملاحظه بودجه دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۰۹۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین عسکریان ابیانه با اشاره به بودجه سال ۹۷ آموزش عالی گفت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری یک ماموریت تحقیقاتی و فناوری دارد و باید براساس جداولی که هیات امنای دانشگاه ها ارائه می دهند حداقل ۱۵ درصد اعتبارات خود را صرف تحقیقات، پژوهش و فناوری کنند.

وی ادامه داد: اگر این ۱۵ درصد اختصاص داده شود، دانشگاه ها با کسری بودجه مواجه می شوند، بنابراین مجبور هستیم بخشی از اعتبارت فناوری را صرف هزینه های جاری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اداری مالی وزارت علوم تصریح کرد: این موضوع به کیفیت آموزش عالی لطمه می زند با احتساب این موضوع و اینکه دستمزد حق التدریس ها را چند ترم است که هنوز پرداخت نکرده ایم با کسری بودجه قابل ملاحظه ای مواجه می شویم.

وی از دولت تشکر کرد و افزود: سال گذشته در قالب اوراق خزانه مقداری از کسری بودجه دانشگاه ها را پوشش داد ولی چون تمام کسری ها پرداخت نشده است اگر به عنوان مثال دولت بخواهد ۶۰۰ میلیارد تومان از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سال گذشته را به وزارت علوم اختصاص دهد، بخش قابل توجه ای از کسری های دانشگاه ها پوشش داده می شود.

عسکری ابیانه درباره بودجه سال ۹۷ افزود: باید سال جاری تمام شود تا بتوانیم مشخص کنیم که برای سال ۹۷ چه مقدار بودجه نیازمندیم، فکر می کنم اگر در تبصره ها بودجه خوبی به وزارت علوم اختصاص دهند، بتوانیم کسری های خود را پوشش دهیم ولی درحال حاضر نمی توانم یک مبلغ مشخص برای بودجه سال ۹۷ اعلام کنم.درحال حاضر مشغول رایزنی با سازمان برنامه برای افزایش  بودجه هستیم.

وی ادامه داد: ولی در مجموع وزارت علوم و دانشگاه ها به رشد قابل ملاحظه ای در بودجه نیاز دارند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، سجاد محمد علی نژاد امروز در نشست خبری هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: شرکت های دانش بنیان نمونه عینی مشارکت مردم در اقتصاد هستند چون این شرکت ها عموما توسط دانش آموختگان و نخبگان ایجاد می شوند.

محمد علی نژاد، ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر دانش و فناوری را کلیدی‌ترین رکن در ایجاد رشد پایداری اقتصادی دانست و گفت: از این رو قطعا ورود کسب و کارهای دانش‌بنیان موجب خواهد شد تا ارزش افزوده جدیدی به زنجیره تامین کشور اضافه شود.

وی اعلام کرد: تاکنون ۵۶ پارک فناوری در کشور راه‌اندازی شده است که در این موسسات تعداد ۲۵۰۰ شرکت فناور مستقر است و ۲۵۰۰ از این شرکت ها دانش بنیان هستند و وظیفه اصلی آنها توسعه فناوری است.

معاون نوآوری و فناوری وزیر علوم ادامه داد: امسال برنامه‌هایی را در حوزه توسعه و رشد اقتصاد دانش‌بنیان اتخاذ کرده‌ایم که یکی از آنها انتخاب برخی از پارک‌های فناوری به عنوان متولی توسعه زنجیره ارزش تامین راهبردی در حوزه های مشخص براساس آمایش سرزمین است.

وی تاکید کرد: با فعال شدن شرکت های دانش بنیان در زنجیره تامین محصولات و خدمات در استانها، جریان اقتصادی رونق خواهد گرفت و شرکت های جدیدی نیز ایجاد خواهد شد.

محمدعلی نژاد خاطرنشان کرد: همچنین رسوخ فناوری به صنایع سنتی از دیگر اقدامات در دستور کار ما است که در این راستا ۱۰ پارک علم و فناوری مامور این کار شده اند تا بازدهی بیشتر این صنایع و رشد دانش بنیان آنها را رقم بزنند.

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: این رویداد گامی در جهت توسعه و تقویت کسب‌وکارهای دانش‌بنیان است.

اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می شود.

کد خبر 6100392

دیگر خبرها

  • برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی
  • جایگاه پنجم دانشگاه کردستان دربین دانشگاههای جامع وزارت علوم
  • اعتراف استاندار روحانی به موفقیت دولت رئیسی
  • حذف خط قرمز‌ها و تسهیل در فرآیند صدور مجوز نشریات دانشجویی / بودجه مجزایی برای حمایت نداریم+ فیلم
  • رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند