Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع علمای جهان اسلام و ماموستای اهل سنت گفت: هر ملتی که فرش قرمز را برای آمریکا و اسرائیل پهن کند در نهایت ورشکست می شود، از بین می رود و به هدف خود نمی رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماموستا عابد نقیبی در گفتگو  با گولان سقز در خصوص اتفاقات اخیر در اقلیم کردستان با اشاره به ضرب المثل کوردی "تا وقتی که سوار اسب خودت نباشی، پیاده هستی" اظهار داشت: در طول تاریخ ثابت شده است که هرملتی امیدش به آمریکا و اسرائیل بوده در نهایت با شکست مواجه می شود زیرا استراتژی آمریکا در منطقه براساس مصالح و منافع خودش می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقیبی افزود: آمریکا نه دوست ملت کورد و نه فارس است بلکه آنها مصلحت خود را در نظر می گیرند و به آن نیز عمل می کنند و در هرجایی منافع بیشتری داشته باشند همان مسیر را ادامه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در وحله ی اول دشمن مسلمانان است کاری هم به شیعه و سنی ندارد در وحله ی دوم نیز عاشق نفت است و در جایی که نفت باشد آنها هم حاضر هستند و این امر بسیار مشهود است چرا ناتو و آمریکا از مسلمانان میانمار دفاع نمی کند؟؟؟ چون کاری جز کمک به انسانیت ندارد و چیزی عایدش نمی شود. در نهایت جایی را که نفت دارد مورد هدف قرار می دهد و در آنجا جنگ، تفرقه و آشوب درست می کند تا به نفت و ذخایر آن دیار دست یابد.

نقیبی با اذعان به گفته ی سران اقلیم کردستان که می گویند آمریکا این بار پشت به ما کرد، گفت: این یک واقعیت است که هدف پشتیبانی آمریکا از اقلیم کردستان فقط بردن نفت و ترویج فرهنگ خودشان در منطقه بود. اسرائیل نیز به همین منوال می باشد از یک طرف از رفراندوم دفاع می کند اما از طرف دیگر حق فلسطینی ها را نمی دهد و این یک دوگانگی در سیاست مستکبران بحساب می آید.

او اضافه کرد: مردم کورد عراق واقعا مردمی مظلوم هستند و جمهوری اسلامی ایران در سال1990و1991 کمک زیادی به آنها کرد و آغوش خویش را بروی آورگان گشود و هم اکنون بیشتر مسئولان آنجا سالهای زیادی را در ایران بسر بردند. خوشبختی کوردعراق در این بود که با جمهوری اسلامی ایران همراه بودند و به گفته های آنان عمل می کردند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دوست بشریت است یادآور شد: مدافعان حرم امروز در سوریه و عراق به نبرد داعشیان می روند و این گویای همه چیز می باشد و نشان می دهد که جمهوری اسلامی دوستار مسلمانان است.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز اضافه کرد: ملت کورد باید بدانند که غربی ها، آمریکا و اسرائیل ازابتدا دشمن این ملت بوده اند واگر در مقطعی از زمان نیز از آنها دفاع کرده باشند برای مصلحت خود بوده و این امر در طول تاریخ روشن شده است زیرا همیشه خواستار راه انداختن یک بازی و بازیچه قرار دادن ملت ها بوده اند.

نقیبی با بیان اینکه بحث رفراندوم نیز از همین جا آب می خورد، گفت: اسرائیل این امر را به سران اقلیم کوردستان القا کردند و خود را حامی و پشتیبان ملت کورد دانست و درنهایت پشت سران اقلیم را خالی کردند. بهرحال این مسئله به ضرر کوردها تمام شد در حالی که بسیاری از کشورها علی الخصوص جمهوری اسلامی به اقلیم کوردستان هشدار داده بودند.

وی افزود: این یک طرح بسیار خطرناک بود، اگر اقلیم کوردستان درخواستی در این خصوص داشت میبایست ابتدا آنرا با سران عراقی بصورت جلسات و مذاکره مطرح و حل می کرد.

عابد نقیبی در پایانبا بیان اینکه هر ملتی که فرش قرمز را برای آمریکا و اسرائیل پهن کند در نهایت ورشکست می شود، از بین می رود و به هدف خود نمی رسد، تاکید کرد: خوشبختی ملت ها در این است که روی پای خود بایستند و اگر حقی را می خواهند در چارچوب قانون باشد و به کشورهایی چون آمریکا متکی نباشند چرا آنها دشمن بشریت هستند و خواستار جنگ و آشوب در دنیا می باشند. 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است

دلشاد شهاب، سخنگوی ریاست اقلیم کردستان جزئیات سفر نچیروان بارزانی، رئیس این اقلیم به تهران را اعلام کرد و گفت که بارزانی می‌خواهد تاکید کند که اقلیم کردستان تهدیدی برای منافع همسایگانش نخواهد بود.

براساس گزارس رووداو، شهاب گفت: رئیس اقلیم کردستان معتقد است که استراتژی اقلیم در برخورد با کشور‌های همسایه این است که عامل ثباتی برای منطقه باشد.

او افزود: روابط تاریخی اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران را به هم پیوند داده است. ایران در روز‌های مبارزه با دیکتاتوری (صدام) پناهگاه هزاران پناهنده عراقی و کرد و سنگر عراقی‌ها و اقلیم کردستان تا سقوط رژیم دیکتاتوری بود.

سخنگوی ریاست‌جمهوری اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: از ابتدای آزادسازی اقلیم کردستان، روابط دوستانه مبتنی بر احترام با ایران وجود داشته است، روابطی که منافع دو طرف را حفظ کرده است منطقه می‌خواهد به دوستانمان اطمینان دهد که اقلیم کردستان این موقعیت را به عنوان عامل ثبات حفظ خواهد کرد و به تهدیدی برای منافع همسایگان ما تبدیل نخواهد شد.

دلشاد شهاب در خصوص روابط تهران و اربیل گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ما کشور مهمی است و مرز‌های وسیع و طولانی، و روابط اقتصادی و تجاری قوی و دائمی داریم.

این مقام اقلیم کردستان افزود: ایران یک نیروی تاثیرگذار در منطقه است و در عراق و منطقه نیز نفوذ دارد و در همه شرایط سخت اولین تماس با جمهوری اسلامی ایران بوده است.

شهاب در پاسخ به سوالی درباره سرد شدن روابط ایران و اقلیم کردستان از دو سال پیش، گفت: همسایگی و روابط در این منطقه ما دچار فراز و نشیب می‌شود. ما می‌خواهیم از طریق این دیدار پیام اطمینان را ارسال کنیم که منافع مشترک بین ما آنقدر زیاد است که سردی روابط ما آن را تیره و تار کند.

گفتنی است رئیس اقلیم کردستان  روز گذشته با هیئتی متشکل از دو معاون خود، وزیر داخلی اقلیم کردستان، رئیس دفتر ریاست اقلیم و تعدادی از مقامات اقلیم کردستان وارد تهران شد.

 رئیس اقلیم کردستان امروز دوشنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفتگو خواهد کرد.

مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • تهاجم زمینی به رفح یا توافق/ در میز آتش‌بس چه می‌گذرد؟
  • توییت نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر انقلاب
  • روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • وابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد