Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین جعفری روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان و اعضای کمیسیون و کارگروه های شهرستانی افزود: استان زنجان از نظر کیفی بهترین عملکرد رفع تداخل زمین ها در کشور را دارد.
وی یادآورشد: رفع تداخل زمین ها در نتیجه اجرای قوانین و مقررات موازی یکی از وظایف بسیار مهم به شمار می رود که بر اساس ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به کمیسیون رفع تداخل در استان ها واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اعضای این کمیسیون شامل رئیس این سازمان به عنوان رئیس کمیسیون، مدیران کل استان در امور اقتصاد و دارایی، ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیر امور اراضی، معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری و یک نفر کارشناس متخصص در امور حقوقی است.
جعفری، مهمترین هدف کمیسیون رفع تداخلات اراضی را بررسی تداخلاتی بیان کرد که در پلاک ها و روستاهای مختلف به منظور اجرای قوانین و مقررات مربوط به زمین های ملی، موات و زمین های کشاورزی انجام شده است که این مساله یکی از مشکلات و اختلاف های بین دولت و ساکنان در روستاهاست.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه واگذاری زمین های کشاورزی به روستاییان و صدور اسناد آنها به مرور زمان در دهه 40 انجام شده طبیعی است که با توجه به ابزار و امکانات موجود آن زمان تطبیق حدود ثبتی به دقت نبوده و لذا بخشی از مشکلات مربوط به حدود ثبتی مربوط می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بخش دیگری از مشکلات مربوط به اجرای مقرراتی است که به منظور ملی شدن زمین ها در طول سالیان متمادی از سال 41 به بعد اجرا شده و تداخلاتی در حد و حدود زمین های منابع طبیعی و کشاورزان به وجود آمده است.
به گفته جعفری، از زمان آغاز اجرای اصلاحات زمین در سال 41 و همزمان با اجرای قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع، تداخل هایی در بخش هایی از زمین های واگذار شده به زارعان صاحب نسق بوجود آمده است.
وی افزود: هرچند در بخش های از اراضی ملی نیز زارعان در طول زمان اقدام به تصرف کرده اند که در مرحله رسیدگی رفع تداخل ها در گارگروه شهرستان و کمیسیون استان زنجان وضعیت تداخل و تصرف ها تعیین تکلیف می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به همین منظور و برای حل و فصل و به حداقل رساندن اختلاف پلاک های مختلف در سطح شهرستان‌ها با اولویت پلاک هایی است که بیشترین شکایت در محاکم قضایی دارند، نخست در کارگروه های شهرستانی مورد بررسی قرار گرفته و پس از انجام اقدام کارشناسی برای اتخاذ تصمیم نهایی به کمیسیون استانی ارسال می شود.
جعفری خاطرنشان کرد: در کمیسیون استانی پس از انجام بررسی های لازم، تغییرات احتمالی در حدود و مساحت زمین های ملی، غیرملی و موات تصمیم گیری و نقشه های نهایی برای اصلاح اسناد به ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، ثبت اسناد و املاک و امور اقتصاد و دارایی استان ارسال می شود.
وی اظهارکرد: در جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان با حضور اعضای کمیسیون و کارگروه های شهرستانی 10 پلاک از هفت شهرستان استان زنجان در مجموع به مساحت 17 هزار و 204 هکتار بررسی و تعیین تکلیف شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به اهمیت حد و مرز ثبتی روستاها در فرآیند رفع تداخلات، حدود ثبتی پلاک ها با استفاده از صورت مجالس تحدید حدود و نقشه های ثبتی موجود در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ها، مجدا با طبیعت تطبیق و در نهایت حدود ثبتی دقیق می شود.
جعفری ادامه داد: به یقین با اقدام های انجام شده در این استان در آینده در کاداستر امور اراضی و صدور اسناد کشاورزان با مشکلات بسیار کم تری نسبت به سایر استان ها مواجه خواهیم داشت.
وی افزود: از نظر کمی بسترسازی ها و فراهم کردن زیرساخت های لازم و پیشبرد کار با در نظر گرفتن همه جوانب برای به حداقل رساندن مشکلات احتمالی در روند اجرا تاکنون در استان زنجان زمان بر بوده ولی در حال حاضر کار با سرعت بسیار خوبی در حال اجرا قرار دارد به طوری که رفع تداخل 100 هزار هکتار از اراضی استان تا پایان امسال هدفگذاری شده است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه از 10 پلاک از هفت شهرستان استان زنجان در مجموع به مساحت 17 هزار و 204 هکتار بررسی و تعیین تکلیف شد.
سه پلاک از شهرستان ماهنشان به مساحت سه هزار و 891 هکتار، یک پلاک از شهرستان خرمدره به مساحت یکهزار و 975 هکتار، یک پلاک از شهرستان سلطانیه به مساحت یک هزار و 955 هکتار، 2 پلاک از شهرستان خدابنده به مساحت بیش از 2 هزار و 267 هکتار، یک پلاک از شهرستان طارم به مساحت بیش از یکهزار و 98 هکتار، یک پلاک از شهرستان زنجان به مساحت یکهزار و 784 هکتار و یک پلاک از شهرستان ابهر به مساحت چهار هزار و 232 هکتار در مجموع مساحت 540 هکتار به زمین های کشاورزی افزوده شد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سعید شهواری روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای قضایی استان ، مدیران کل سازمان های تابعه قوه قضاییه در لرستان با شورای اداری شهرستان دلفان هدف از برپایی این نشست را هم افزایی و همکاری بین دستگاهی و بررسی مسائل و مشکلات قضایی شهرستان دلفان عنوان کرد و افزود : ایجاد تعامل و همگرایی با رعایت استقلال قوا درانجام وظایف قانونی موجب حل مشکلات مردم می شود .

وی خاطرنشان یکی از ملاک های ارزیابی مدیریتی مدیران قضایی را میزان حضور آنان در بین مردم و ارائه میز خدمت اعلام کرد و افزود: حضور در میان مردم ، شنیدن سخنان و مشکلات آنان توسط مسئولان می تواند زمینه آشنایی و رفع مشکلات و رضایت مندی مردم را فراهم نماید.

رییس کل دادگستری لرستان، پیگیری اصل ۱۵۶ قانون اساسی در احیای حقوق عامه ضروری خواند و تاکید کرد: باید در مقابل تغییر کاربری زمین های کشاورزی قاطعانه با متخلفان برخورد کرد ، قانون گذار وظایف را بخوبی مشخص کرده که قبل از ورود دادگستری دستگاه های مربوطه باید ورود پیدا کنند .

شهواری، از محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان میراث ملی و بشری یاد کرد و با تاکید بر سرعت در رفع تداخل اراضی افزود: کمیته رفع تداخل باید تکلیف اراضی را مشخص کند که چه کاربری دارند .

رئیس کل دادگستری استان لرستان از جنگل های بلوط در لگاستان به عنوان یک سرمایه منحصر به فرد یاد و اضافه کر: این سرمایه توسط عده ای سودجو به ذغال تبدیل می شود و همه وظیفه داریم که با متخلفان قاطعانه برخورد کنیم .

وی با تاکید بر شناسایی نقاط حادثه‌خیز محورهای ارتباطی از دستگاههای مربوطه خواست نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند ‌.

نماینده عالی دستگاه قضا در استان لرستان تاکید کرد: با توجه به اینکه دلفان یک شهرستان کشاورزی و دامپروری محور و معیشت مردم از این راه تامین می‌شود ، بایستی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری به عمل آورد،گ.

شهواری یادآور شد: این تکلیف بر دوش متولیان کشاورزی است که باید از تغییر کاربری اراضی پیشگیری کنند ، در این راستا قانونگذار حساسیت را بخوبی درک و قبل از برخورد قضایی به جهاد کشاورزی و امور اراضی تکلیف کرده که از تغییر کاربری اراضی در گام اول جلوگیری کنند.

وی، ضمن تاکید بر اینکه کشت گیاهان ممنوعه جرم و به شدت با آن برخورد خواهد شد، بیان داشت: ارائه یک الگوی کشت مناسب و فراهم کردن زمینه‌های بهره‌وری مناسب می‌تواند از کاشت گیاهان ممنوعه پیشگیری به عمل آورد همچنین مقابله با این موضوع نیازمند کار علمی و عملی بوده و بایستی مسئولین و متولیان و همه ظرفیت‌ها پای کار بیایند.

امام جمعه دلفان در این نشست به مشکلات زیرساختی نرم افزاری و سخت افزاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: دلفان در گذشته مورد بی مهری برنامه ریزان و بودجه نویسان استانی قرار گرفته که موجب توسعه نیافتگی این منطقه شده است .

حجت‌الاسلام محمد یوسف خانی گفت: دلفان ۱۰ درصد جمعیت استان لرستان را دارد، اما سهم این شهرستان از صنعت تنها تیم درصد بوده که این نگران کننده است.

فرماندار دلفان نیز در این نشست به همگرایی ، همکاری شورای اداری ، حوزه قضایی و دستگاههای امنیتی و انتظامی اشاره کرد و گفت: در سایه این همکاری موفقیت های چشمگیری در صیانت از منابع آب های زیر زمینی و برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند داشته ایم .

اصغر قهرمانی افزود :در شهرستان دلفان طی ۲۰ سال سطح آب سفره های زیرزمینی روند کاهشی داشت اما با اقدامات صورت گرفته و جلوگیری از کشت محصولات آب بر از سال ۱۴۰۱ روند سفره های آب زیرزمینی امیدوار کننده و سطح کشت سیب زمینی در دشت خاوه و چواری از پنج هزار هکتار به ۳۰۰ هکتار کاهش یافته است.

رئیس دادگستری شهرستان دلفان نیز در این نشست با اشاره به وسعت ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتری و بیش از ۵۰۰ روستا در دلفان گفت: این شهرستان نیازمند نگاه ویژه است .

فریدون کوشکی راه اندازی پلیس راه جاده ای را در دلفان یک ضرورت دانست و افزود: وسعت و پراکندگی روستاها ، قرار گرفتن در مسیر تردد استان‌های غرب به جنوب کشور ، راه اندازی پاسگاه پلیس راه را در دلفان ضروری کرده است.

وی به نبود مرکز نگهداری ترک معتادان در دلفان اشاره کرد و گفت: نبود این مرکز موجب شده نتوانیم معتادان متجاهر را جمع آوری کنیم .

رئیس دادگستری دلفان تکمیل سالن تشریح پزشکی قانونی و پایش تصویری شهر نورآباد و راه اندازی بازداشتگاه موقت را از دیگر مطالبات مردم این شهرستان عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین