Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس از تکمیل کردن پرونده مستندسازی ۴ رشته صنایع دستی استان برای ثبت در فهرست میراث ناملموس کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس،حیدرعلی زاهدیان‌نژاد اظهار داشت: پرونده رشته‌های جاجیم قشقایی، پلاس بافی عشایر فارس، دلو دوزی شیراز و نمد مالی شهرستان سپیدان برای تکمیل در دست اقدام است که تا پایان سال مستندسازی و سپس برای ثبت در فهرست میراث ناملموس به دفتر شورای ثبت تهران ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به احیا و باز زنده‌سازی برخی از رشته‌های منسوخ شده در برنامه فعالیت‌های سالانه معاونت صنایع دستی تصریح کرد: در سال‌های گذشته با برگزاری کلاس‌های آموزشی در رشته‌های منسوخ شده‌ای از جمله شیشه درمه بافی، گچمه بافی، معکوس بافی، این رشته‌ها در استان احیا و امسال باز زنده‌سازی رشته نمد مالی شهرستان سپیدان در دستور کار قرار گرفته است.

زاهدیان‌نژاد همچنین به برنامه‌ریزی برای ثبت چند رشته دیگر از جمله مشک‌سازی و فرآورده‌های پوستی عشایر فارس، سیاه چادر دوزی عشایر فارس، آلاچیق بافی عشایر فارس، زلزله بافی عشایر فارس، ساخت نقاره، ساخت ساز کرنا در برنامه پیشنهادی سال آینده این معاونت اشاره کرد.

براساس این گزارش رشته‌هایی چون خاتم شیراز، دواتگری شیراز، چرخ دوزی عشایر فارس، لباس‌های محلی عشایر قشقایی، دولچه‌دوزی کازرون، رفوگری فرش، جوک کاری، منبت آباده و غیره در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

R41382/P1336/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سمانه سلطانی پور روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: با صدور مجوز فعالیت فروشگاه صنایع‌دستی آروند با مدیریت آقای حسین میری، واقع در بازار سرپوشیده شهر شاهرود، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز خود را دریافت کنند.

سمانه سلطانی پور گفت: در حال حاضر ۶ فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود، ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان و ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در مهدی‌شهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900631

دیگر خبرها

  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس