Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشت استاندار ازسال 1372 برای استان اردبیل به عنوان نخستین استان مولود انقلاب انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اردبیل ، هشت استاندار در این 24سال سکاندار کشتی به گل نشسته اردبیل شدند وهرکدام کوشیدند درفرصتی که داشتند، نامی ماندگار در تاریخ این خطه داشته باشند.

برای محمود احمدی نژادبه عنوان اولین استاندار اردبیل 4سال فرصتی بود تا زیرساختهای استانداری را پایه ریزی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اوشهرک اداری ، اولین آبدرمانی مدرن کشور ،اولین هتل 4ستاره استان را بنا نهاد وسه شهرستان جدیدرا به مجموع شهرستانهای استان افزود، اما تخریب تنها پارک مرکز شهرو احداث ساختمان استانداری دراین پارک از دید منتقدانش پنهان نماند.

سید حمید طهائی که شاید به خاطرحرکات ورفتار همراه با طمئنینه اش ، منتقدانش لقب استاندار خسته به اودادند،به مدت 5سال هدایت استان را به دست گرفت، مجوز بزرگترین پروژه عمرانی استان یعنی راه آهن اردبیل در زمان استانداری او در سال 79همزمان با سفر مقام معظم رهبری گرفته شد،اتوبان اردبیل نمین نیز به بهره برداری رسید.

سید جواد نگارنده دیسیپلین خاصی برای خود داشت وشاید به همین خاطر بود که پست معاونت سیاسی استانداری را در زمانش سه سال خالی نگه داشت.
درزمان او سفیر ونماینده حدود 40کشور به استان آمدند ،کارخانه ذوب آهن وسد بزرگ یامچی به بهره برداری رسیدو کلنگ احداث سبلان پارچه نیز بر زمین زده شد.


علی نیکزاد ،درفرصت سه ساله خود،عملیات اجرائی راه آهن را شروع وبا احداث اولین نیروگاه سیکل ترکیبی استان را از تولید برق خودکفا کرد، ورزشگاههای نیمه تمام ادوار گذشته چون علی دائی ورضازاده را به اتمام رساندو با لاخره به وزارت رسید،اگرچه منتقدان او نیز میگویند میتوانست کارهای بسیاری برای استان بکند به ویژه دراتمام را ه آهن اردبیل. 


حقیقت پور در مدت 18ماه فرصتی که داشت به عنوان یک چهره فرهنگی وعلاقمند به قفقاز شناخته شد، چالشهایی هم چون سایر استانداران داشت اما احداث سدهای معیشتی وآغاز عملیات کارخانه اتوبوس سازی حاصل تلاش اوبود، تلاش زیادی هم کرد کرد بزرگترین دامپروری،بزرگترین کلینیک چشم پرشکی واتوبان قفقاز را نیز احداث کند که نشد.


سید حسین صابری که استقبال خوبی هم از او نشد، 23ماه به قول خودش چراغ خاموش حرکت کرد شاید به همین خاطر به روشن بودن لامپهای اضافی نیزحساس بود، اما ساخت مصلی در شهرهای مختلف استان را آغاز کردو کارخانه اتوبوس سازی و راه اردبیل به سرچم در زمان او افتتاح شد.


واما اکبر نیکزاد که آمدن ورفتنش با لغو پرواز فرودگاه اردبیل همراه بود،خود نیز میدانست 14ماه فرصت چندانی در کسوت استانداری نیست،به همین خاطر نتوانست طرحهای مهم در استان را پایه گذاری کند اما در تحرک وپیگیری دست کمی از برادر بزرگتر نداشت ودر پیگیری طرحهای نیمه تمام به ویژه پیشرفت راه آهن و تجهیز راه اردبیل به سرچم سنگ تلاش کرد.


واما مجید خدابخش هشتمین سکاندار اردبیل جذب سرمایه گذاربخش خصوصی و طرحهای زیربنایی را اولویت کار خود قرارداد .
منطقه آزاد تجاری ، نیروگاه سیکل ترکیبی ، آغاز مطالعه معادن‌ ومهار آبهای سطحی 4 مگاپروژه آقای خدابخش بود که کارهایی دراین زمینه آغاز وبزرگترین پل معلق خاورمیانه را افتتاح کرد. اما منتقدانش میگویند نتوانست نیروهای تحت امرش را همراه خود کند به همین خاطر آنطور که باید برنامه هایش به نتیجه نرسید.


اما نهمین استاندار اکبر بهنام جو او پیش از این هفت سال معاونت عمرانی استانداری اردبیل را تجربه کرده است بسیاری از طرحهای عمرانی از جمله راه آهن که پاشنه آشیل استانداران گذشته بود را او پایه گذاری کرده است.
بهنام جو زمانی امورات استان را به دست میگیردکه پروژه هایی چون راه‌ اصلی ‌اردبیل ‌مشکین شهر، واردبیل،سرچم همچنان قربانی میگیرد وسوت قطار به گوش مردم نرسیده و تنها سوله پتروشیمی انبار سیب زمینی شده است و ذوب آهن حرکت لاک پشتی دارد و سبلان پارچه هراز گاهی پرز میدهد و خبری از کارخانه اتوبوس سازی نیست و سدهای خداآفرین پارس آباد،عمارت گرمی، بفراجرد خلخال وگیوی کوثر منتظر بهره برداری اند.
هنوز طرح منطقه ویژه اقتصادی وکردشگری نمین وسرعین عملی نشده،شورابیل به عنوان کم نظیرترین مجموعه گردشگری کشوربدون برنامه ست . 
در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم و همه استانها در آستانه تدارک جشنی بزرگ از دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان خود هستند آیا دولت محترم در چمدان مسافر جدید چیزی به عنوان سوغات برای مردم اردبیل گذاشته است که درسالهای گذشته است تا در جشن بزرگ انقلاب برای مردم استان عرضه کند؟
مردم این استان به بهره از آن بوده اند .
آقای استاندار هر آمدنی را رفتنی است،سوت شروع بازی برای شما هم از امروز به صدادرآمد، زمان به سرعت میگذرد نقاط ضعف وقوت شما چه خواهد بود؟

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است

یوسف منصوری: همانگونه که اطلاع داریم کشاورزی یکی از صنعت های مهم در بحث اقتصاد کشور می باشد که می تواند در تورم و مشکلات اساسی کشور نقش بسزایی ایفا و برای تأمین غذای جامعه، توسعه اقتصادی، حفظ منابع طبیعی و حفظ محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست و کیفیت در محصول کشاورزی میتواند از مشکلات جدی در کیفیت محصولات و همچنین تورم اقتصادی جلوگیری کند

شهرستان شوش یکی از شهرستانهای مهم کشور در بحث تولید گندم و سایر محصولات کشاورزی است که در سال های گذشته مقبولیت و حرف برای گفتن داشت. به گفته مسئولان در سال گذشته خوزستان رتبه اول در کشور را کسب کرد و شهرستان‌های شوش و کرخه در خوزستان دارای بالاترین آمار در برداشت گندم بودند.

در سالهای گذشته قطع برق چند ساعته برای چاه های عمیق کشاورزی در دو شهرستان شوش و کرخه مسبب کم شدن کیفیت در برداشت محصول استراتژیک گندم بود به طوری که در هر بیست و چهار ساعت شبانه روز، هشت ساعت برق چاه های عمیق کشاورزی در سطح شهرستان شوش و کرخه قطع می شد که به دلیل کشت تمام زمینهای موجود کشاورزان، امکان آبیاری تمام زمین کشت شده در مابقی ساعت های مجاز استفاده از برق در شبانه روز، کافی نبود و این موضوع باعث پایین آوردن کیفیت،تناج محصول و نارضایتی کشاورزان مناطقی از شهرستان گردید.

اغلب کشاورزان درگیر با موضوع قطع هشت ساعته برق چاه های عمیق، کشاورزان بخش فتح المبین در غرب کرخه از توابع شهرستان شوش بودند که با چندین بار مطالبه از محمدکعب عمیر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار وقت شهرستان کردند که متاسفانه نتیجه ای ملموس برای آن قشر حاصل نگردید

کشاورزان با پیگیری های خود پس از نشستهای فی مابین در شهرستان و با عزیمت چندین باره به مرکز استان، تقبل و تعهد برای دستور العمل های تحمیلیِ نو و ابتکاری آن سازمان را پذیرفتند، و قطعی برق را از هشت ساعت به پنج ساعت تقلیل شد تا از زیان صددرصدی نجات و ناچار به کار خود ادامه دهند.


در چند روز گذشته مسئولان دولتی از عدم قطعی برق در تابستان امسال خبر داده اند که انتظار می رود در فرصت پیش آمده و چند ماه قبل از کشت محصول گندم، مسئولان شهرستان پیگیر این موضوع باشند چرا که گندم شهرستان شوش از کیفیت بی نظیری در سطح جهان برخوردار است تا کشاورزان شهرستان و منطقه فتح المبین با خیالی آسوده کمک حال اقتصاد کشور در بحث با ارزش و مهم گندم باشند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900037

دیگر خبرها

  • صد و پنجاه و نهمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • اعتبار ندادن بانک‌ها برای وام ازدواج این بار دغدغه زوج‌های جوان شد