Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@05:09:41 GMT

شهید قاری متعهد به کلام قرآن بود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۹۳۵۷

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، بیست‌وسومین دیدار جامعه قرآنی در سال 96 امروز 10 آبان ماه به دیدار از خانواده شهید مجید قاری اختصاص داشت. در این مراسم که جمعی از جامعه قرآنی حضور داشتند، رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت تهران بزرگ در سخنانی اظهار کرد: چند سالی است که دیدارهای هفتگی جامعه قرآنی با خانواده شهدا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این دیدارها نیز به دو دلیل رخ می‌دهد ابتدا اینکه بتوانیم ارادت جامعه قرآنی را به گوش خانواده شهدا برسانیم و دوم اینکه فرهنگ شهدا را در جامعه اشاعه دهیم.وی افزود: برای ترویج فرهنگ شهادت و آرمان‌های شهدا تنها به دیدار خانواده شهدا نیز اکتفا نکرده‌ایم، بلکه سعی کرده‌ایم در این دیدارها به دستاوردهای بیشتری برسیم. از جمله اینکه از این دیدارها مستندهای متعددی تهیه کرده‌ایم تا در مناسبت‌های مختلف آن را به نمایش در بیاوریم.

در ادامه، مادر شهید قاری اظهار کرد: درباره فرزند شهیدم جز نیکی چیز دیگری نمی‌توانم بگویم چون به واقع وی متعهد به کلام قرآن بود.

وی ادامه داد: به یاد ندارم که فرزندم یک بار با صدای بلند با من حرف زده باشد یا اینکه در هنگام عصبانیت احترام من را نگاه نداشته باشد چون بارها تاکید کرده بود که یکی از توصیه‌های جدی قرآن کریم احترام به پدر و مادر است.

این مادر شهید ادامه داد: هر جوانی سعی می‌کند در جوانی از لذت‌های دنیا استفاده کند اما پسرم از جمله کسانی بود که بزرگترین لذتش نماز اول وقت بود وی همیشه تاکید می‌کرد که هیچ لذتی را حاضر نیست با نماز اول وقت عوض کند. یکی دیگر از لذت‌های که پسرم هیچ وقت از آن غافل نبود تلاوت قرآن کریم بود وی قرآن کریم را با صوت زیبا تلاوت می‌کرد و صدای زیبایش همیشه در خانه ما طنین‌انداز بود.

وی افزود: پسرم از هر موقعیتی استفاده می‌کرد تا قرآن را به کودکان بیاموزد برای همین وقتی فرصتی پیش می‌آمد در مساجد و تکایا به امر آموزش قرآن مشغول بود.

در بخش دیگری از این مراسم برادر شهید قاری نیز در سخنانی تاکید کرد: هنوز چند ماه از آغاز جنگ نگذشته بود که برادرم به فیض عظیم شهادت نائل آمد من با او شش سال تفاوت سنی داشتم و او از من بزرگتر بود ولی چیزهای که از برادرم یاد گرفتم به اقیانوسی می‌مانند که توصیف آن بسیار سخت است.

برادر شهید قاری ادامه داد: برادرم تاکید داشت که بزرگترین لذت و سعادت برای کسی است که خلق خدا از او راضی باشد پس جدا از انجام فرایض دینی باید در رضایت خلق نیز بکوشیم.

وی با تاکید بر اینکه برادر شهیدش حجاب را تنها مختص زنان نمی‌دانست گفت: عده‌ای تصور می‌کنند که حجاب تنها به بانوان اختصاص دارد در صورتی که مردان نیز با پاک نگاه داشتن چشمان خود باید در جهت حفظ حجاب روح خود بکوشند. در ضمن وی معتقد بود که هر جوانی مسجد را باید به عنوان خانه خود بداند و هیچ گاه از رفتن مسجد غافل نشود چون خانه خدا می‌تواند محلی امن برای هر انسانی باشد.

برادر شهید درباره فعالیت‌های سیاسی شهید قاری چنین توضیح داد: برادرم در سال 59 به شهادت رسید و در زمان شهادت تنها 21 سال سن داشت و قبل از انقلاب نیز یا همان سن کم از در مبارزات سیاسی شرکت می‌کرد و با پخش اعلامیه حضرت امام(ره) سعی می‌کرد در مبارزات سیاسی سهیم باشد. او همیشه به من تاکید می‌کرد انقلاب اسلامی امانتی است که با خون شهدا بسیاری به دست آمده برای همین می‌بایست با جان و دل از آن نگهداری کرد.

وی با بیان اینکه دینداری خود را با کمک به فقرا به شکلی کامل معنا می‌کرد گفت: به خوبی به یاد دارم که برادرم سعی می‌کرد هر آنچه که از دست برمی‌آید برای خانواده فقرا انجام دهد این اتفاق نیز به هیچ وجه با هیاهو انجام نمی‌شد چون معتقد بود حفظ آبرو و حرمت مسلمان از همه چیز واجب‌تر است.

در این مراسم مرتضی رضوی، دوست شهید قاری نیز در سخنانی تاکید کرد: کودکی من با شهید قاری گذشت وی به طور کامل انسانی مثال زدنی بود که کمتر می‌توان در جامعه امروز نظیرش را دید. اصولا جوانی که در دهه شصت به شهادت رسیدند جنسی آسمانی داشتند که نظیرشان امروز تنها در شهدای مدافع حرم وجود دارد.

وی در انتهای سخنانش تاکید کرد: شهید قاری به روی آموزش قرآن همت ویژه‌ای داشت و این امر را در مساجد و تکایا انجام می‌داد البته بعد از انقلاب کانونی برای آموزش قرآن راه‌اندازی کردیم که بعد از شهادت شهید قاری به نام این شهید بزرگوار شد.

در خاتمه این مراسم از سوی جامعه قرآنی از مادر و برادر شهید مجید قاری با اهدای لوح تقدیر شد و خانواده این شهید ضمن تشکر از همه ملت ایران خواستند که با پایبندی در راه ولایت با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کنند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا

دریافت 46 MB

فیلم: عصمت اسماعیلی

کد خبر 6090990

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا
  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • شهید مطهری روشن‌فکر، زمان‌شناس و مخاطب‌شناس بود
  • ترتیل صفحه 240 کلام الله مجید+ صوت