Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛سردار مرتضی میرزایی جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جریان بازدید از مرز شلمچه ضمن اشاره به اینکه  ساختارهای ایجاد شده در مرز شلمچه  بسیار بهتر و غیر قابل قیاس با سال های گذشته است، افزود: زیرساخت های مهیا شده در مرز شلمچه سبب شده تا ما شاهد عملیات روان تردد زائران به سمت عراق باشیم که در آرامش و امنیت کامل در حال تردد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تلاش بسیار خوبی امسال صورت گرفته و از تمامی واحدهای پلیس در اینجا مستقرند، با همراهی و کمک مستمر و موثر پلیس مرزبانی توانستیم ضمن انجام وظیفه محوله از بروز هر آنچه که با آبرو و حیثیت زائر ما در آن طرف مرز بازی کند، جلوگیری کنیم.

میرزایی با اشاره به اینکه نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری سایر رده های مستقر در مرز شلمچه در حال انجام وظیفه هستند، بر اثر بخش بودن تبلیغات انجام شده در خصوص موارد قانونی و سختی قانون کشور عراق در برخورد با حاملان مواد مخدر تاکید کرد و گفت: البته برخی موارد جزئی هم هست که همکاران ما آنها را کشف و برایشان تشکیل پرونده می دهند و به مقام قضایی معرفی می کنند.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: چنانچه جرم موارد کشف شده سنگین نباشد با پرداخت جریمه و اعمال برخی موارد تنبیهی، افراد راهی زیارت می شوند.

سردار میرزایی گفت: به هر حال با تلاش تمامی نیروهای مستقر در مرز امنیت بسیار خوب و مطلوبی برقرار شده و تمامی نیروهای پلیس در رده های مختلف در حال انجام وظیفه هستند.

وی افزود: در موضوع مواد مخدر نیز نیروهای ما با تمام توان و با استفاده از تجربه و واحدهای موادیاب مستقر در مرز تاکنون اجازه نداده اند تا مواردی از مرز خارج شود.

میرزایی گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از آن سوی مرز (عراق) تاکنون نیروهای عراقی نتوانسته اند از هیچ یک از زائران ما موادی را کشف کنند که این نشاندهنده موفقیت همکاران ما است.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: با توجه به نزدیکی اربعین حسینی و افزایش شمار زائران، پیش بینی های لازم برای افزایش کنترل ها انجام شده و همین روانی کار نتیجه تلاش همکاران ما در مرزبانی و سایر بخش ها است.

سردار میرزایی گفت: آمادگی کامل برای ارائه خدمات لازم به زائران با توجه به نزدیکی اربعین و ازدحام بیشتر زائران وجود دارد.

انتهای پیام/د

بازدیدجانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از میرر، ۷ ژانویه امسال، مسئولان زندان گوایاکیل اکوادور در جریان فرار خوزه آدولفو ماسیاس ویلامار، معروف به «فیتو» سلطان شرور مواد مخدر اکوادور قرار گرفتند. فیتو به جرم قاچاق مواد مخدرسرقت، جنایت، حمل سلاح مسلحانه و قتل در زندان بود.

این فراردر جریان شورش دریک سری زندان‌های اکوادور آغاز شد. بررسی دوربین‌های نظارتی زندان نشان داد که زندانیان چاقوهایی بر گردن نگهبانان گذاشته بودند و به مسئولان زندان می‌گفتند که به دنبال فیتو نروند و حتی ارتش نیز وارد زندان نشود، چراکه حتما قتل عام بزرگی صورت خواهد گرفت.

نقشه این فرار مدت‌ها قبل از سوی فیتو و هوادارانش طراحی شده بود و در روز موعد با موفقیت به اجرا در آمد. پلیس که در جریان این فرار قرار گرفته بود، تعقیب و گریز بزرگی برای یافتن خطرناک‌ آغازکرد. فرار فیتو به عنوان سردسته جنایتکارو خطرناک آکوادور موج هراس بزرگی را در کشور به راه انداخت. این تعقیب و گریز بدون یافتن اثری از فیتو هنوز ادامه دارد.

فیتو رهبر یک گروه وحشی به نام «لوس چونروس» است که با کارتل سینالوآ درمکزیک ارتباط داشت. او قبل از دستگیری و استردادش به آمریکا با ال چاپو قاچاقچی بزرگ مواد مخدر مکزیکی و رهبر کارتل سینالوآ همکاری و دوستی تنگاتنگی داست. ال چاپو ۴۴ ساله به دلیل جرایمی از جمله سرقت، جنایت سازمان یافته، حمل سلاح مسلحانه و قتل در زندان به سر می‌برد.

با توجه به کشف خودروهای بمب گذاری شده و ربوده شدن پلیس‌ها در خیابان‌های اکوادور و همچنین جنایات و تهدیدهایی که از سوی این باند رخ می‌دهد، دولت وضعیت اضطراری اعلام و آزادی‌های مدنی را سلب کرده است. همچنین به ارتش اجازه ورود به زندان‌ها داده شده است، اما هنوزمسئولان دولتی نتواسته‌اند که کنترل اوضاع را در دست بگیرند.

رئیس جمهور نوبوآ نیز گفت که تهدید تروریستی علیه مقامات دولتی نیز وجود دارد. بر اساس گزارش‌هایی که به پلیس اکوادور رسیده است، فیتو با وجود ارتباطش با کارتل مواد مخدر سینالوآ، از طریق کلمبیا به مکزیک رفته است.

اما برخی منابع گفته‌اند که فیتو همچنان در کلمبیا به سر می‌برد. این احتمال در جریان قتل و پیدا شدن جسد جونیور رولدان، رئیس یکی از شاخه‌های لوس چونروس در ۶ می در آنتیوکیا قوت گرفته است. جونیور در فوریه ۲۰۲۳ از زندان گوایاکیل آزاد شد و به کلمبیا رفت. او را در حالیکه و با گلوله‌ای بر سرش، جان باخته بود، پیدا کرده‌اند که پلیس معتقد است در این قتل ردپای فیتو دیده می‌شود.

این دومین باری است که فیتو فرار می‌کند، فرار قبلی او در سال ۲۰۱۳ انجام شد و زندان فوق امنیتی لاروکا فرار کرد و ۱۰ ماه متواری بود.

فیتو پس از قتل خورخه لوئیس زامبرانو، با نام مستعار خارش، که از دهه ۱۹۸۰ رهبر بود، رئیس لوس چونروس بود، به عنوان رهبریک باند بدنام و شرورآغاز به کار کرد و سپس وارد تجارت مواد مخدر، اخاذی و سرقت و قتل شد.

پلیس اکوادور گفت که این اولین کارتل است که با دیگر باندهای خارجی ارتباط برقرار کرده است.

سپتامبر گذشته، موزیک ویدیویی با حضور فیتو در داخل زندان ساخته شد که خشم مردم اکوادور را برانگیخت. این ویدئوی برای بزرگداشت این جنایتکار در زندان گوایاکیل ساخته شد که نشان می‌داد زندان تحت کنترل اوست. او در این ویدئو نشسته و مشغول مطالعه است و دو انگشتر طلا به شکل شیر و یک دستبند به همین سبک در دستش انداخته است.

در موزیک ویدیویی به نام «تصنیف شیر» که حرفه ای ساخته شده است، سعی می کند نشان دهد که فیتو آدم بدی نیست و در عین حال به دولت طعنه می‌زند که کنترلی روی آنها ندارد.
مسئولان زندان نتوانستند توضیح دهند که این ویدئو چگونه ساخته شده یا چگونه می‌توان تجهیزات ضبط را به داخل زندان به شدت محافظت شده وارد کرد.

کد خبر 847217 برچسب‌ها زندان حوادث جهان قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟