Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ازدحام ايرانيان مشتاق راهپيمايي اربعين حسيني هرسال بر ترافيک ارتباطي ايران و عراق مي‌افزايد؛ به همين دليل شبکه‌هاي ارتباطي براي برقراري ارتباطات با کيفيت، به حالت آماده باش درآمدند.
خبرگزاري مهر - گروه دانش و فناوري؛ معصومه بخشي پور: نقش ابزارهاي ارتباطي در برقراري ارتباطات مشتاقان حضور در راهپيمايي اربعين حسيني، همه ساله پررنگ تر مي شود و اين موضوع سبب شده تا هرسال تدابير ويژه اي براي برقراري ارتباطات بدون نقص و با کيفيت در اين ايام درنظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگرچه در شرايط عادي ميزان ترافيک مکالمات ميان ايران و عراق روزانه حدود 150 هزار دقيقه تخمين زده مي شود اما برآورد شده که اين ميزان در ايام اربعين به بيش از 20 برابر افزايش مي يابد. از اين رو براي پاسخ دهي به اين ميزان تقاضا، نياز به شبکه ارتباطي گسترده و با ظرفيت است تا زائران بدون هرگونه مشکلي، بتوانند از ارتباطات بهره مند شوند.
6 اقدام کلي براي خدمات رساني به زائران اربعين
طي 4 سال اخير، وزارت ارتباطات با ايجاد کميته ارتباط رساني براي اربعين حسيني متشکل از شرکت ارتباطات زيرساخت، مخابرات و اپراتورهاي موبايل، در قالب افزايش ظرفيت زيرساختهاي ارتباطي،تخصيص باندفرکانسي جداگانه، راه اندازي اينترنت واي فاي و کيوسکهاي تلفن، موبايل و واي فاي رايگان در مرزهاي منتهي به خاک عراق (خسروي، مهران، شلمچه و چذابه)، نصب آنتنهاي موبايل سيار و افزايش ظرفيت آنتن دهي، امکاناتي را براي زائران اربعين فراهم کردند.
امسال نيز از مهرماه و با دستور وزير ارتباطات، کارگروه ارتقاي کيفيت ارتباطي عتبات عاليات در اربعين حسيني تشکيل و مقرر شد که مشکلات ارتباطي زائرين اربعين حسيني در عتبات عاليات را رفع کرده و با ارزيابي و پيش‌بيني نيازهاي ارتباطي و استفاده از ظرفيت‌هاي کليه بخشهاي مختلف وزارت ارتباطات، امکانات اپراتورهاي داخلي، منطقه اي و بين‌المللي، برنامه‌ريزي لازم و دقيق را براي تأمين ارتباطات و زيرساخت‌هاي مخابراتي درجهت ارائه خدمات با کيفيت مناسب صورت دهد.
طبق دستور وزير ارتباطات تمامي معاونت‌ها، شرکت‌ها و بخش‌هاي مختلف موظف به همکاري و مشارکت در ارتقاء خدمات و کيفيت ارتباطي براي برپايي بهينه مراسم اربعين حسيني شدند.

آماده باش کامل شبکه ارتباطي براي ارائه خدمت به زوار اربعين
اسماعيل رادکاني، معاون طرح و توسعه و فناوري هاي نوين شرکت ارتباطات زيرساخت و مسئول کارگروه ارتقاي کيفيت ارتباطي عتبات عاليات در گفتگو با خبرنگار مهر، از پوشش کامل اينترنت واي فاي و تلفن همراه در مرزهاي منتهي به خاک عراق خبر داد و تاکيد کرد: با افزايش ظرفيت خوبي که در شبکه هاي ارتباطي کشور اتفاق افتاده است، هيچ نقطه کوري براي ارتباط رساني وجود ندارد.
وي با بيان اينکه ظرفيت ايجاد شده از سوي شرکت ارتباطات زيرساخت براي اينترنت بالغ بر 8 گيگابيت است، افزود: درهمين حال براي بهبود ظرفيت ترافيک ارتباطي، اپراتورها نيز حدود 6 گيگابيت ظرفيت ايجاد کرده اند تا مشکلي از نظر تامين اينترنت زوار وجود نداشته باشد.
معاون طرح و توسعه شرکت ارتباطات زيرساخت اضافه کرد: در حوزه مکالمه نيز افزايش کانالهاي صوت در دستور کار قرار گرفت و علاوه بر وجود 180 لينک E1 ، به زودي 240 لينک E1 در مسيرهاي زوار اربعين افزوده مي شود.
وي همچنين از راه اندازي مسير ارتباطي مبتني بر IP خبر داد و گفت: با اين وجود مسيرهاي مستقيم بدون هرگونه اختلالي امکان ارتباط دهي به زائران را خواهد داشت و حتي ظرفيت مازاد نيز ايجاد شده است.
ارائه واي فاي رايگان براي زائران ايراني
امسال با توجه به افزايش استفاده کاربران از اينترنت، بيشترين تمرکز بر افزايش ظرفيتهاي ارتباطي براي ديتاي مشترکان است به نحوي که گفته مي شود زيرساختهاي ارتباطي اينترنت واي فاي در مرزهاي دو کشور و نيز مسير پياده روي زائران افزايش يافته است.
رئيس کارگروه ارتقاي کيفيت ارتباطي عتبات عاليات با اشاره به پوشش واي فاي رايگان نقاط زيارتي شهرهاي کربلا، نجف و کاظمين و پوشش اين فناوري در مسير راهپيمايي اربعين و نقاط مرزي مهران، چذابه و شلمچه، گفت: با اقدامات انجام شده پيش بيني اين است که زوار به راحتي بتوانند از امکانات اينترنت استفاده کنند.
رادکاني با بيان اينکه علاوه بر پوشش واي فاي، نصب بالن مخابراتي نيز انجام شده است، اضافه کرد: ظرفيت زيرساختهاي ارتباطي براي اربعين امسال نسبت به سال گذشته بهبود يافته است و با وجودي که سال گذشته نيز کمترين اختلال و مشکل را در شبکه شاهد بوديم امسال نيز اميدواريم مشکلي از اين بابت ايجاد نشود.

کاهش 60 درصدي تعرفه ارتباطات اربعين با سيم کارتهاي ايراني
به دليل آنکه يکي از مشکلات زائران، تعرفه بالاي رومينگ است، معاون شرکت ارتباطات زيرساخت از کاهش حدود 60 درصدي تعرفه ارتباطات اربعين از سوي اپراتورهاي تلفن همراه خبر داد.
وي با بيان اينکه اين تعرفه ها به زودي از سوي اپراتورهاي موبايل اعلام مي شود، گفت: اين کاهش قيمت مربوط به نرخ ديتا و رومينگ براي استفاده از سيم کارتهاي ايراني از سمت ايران است و طرف عراقي موافقت نکرده که تعرفه هاي خود را کاهش دهد.
رادکاني در مورد تغيير نرخ مکالمات براي ارتباط با شبکه ثابت و سيار کشور عراق از طريق دوصفر نيز به مهر گفت: برخلاف سال گذشته که مکالمات با دوصفر حدود 50 درصد کاهش يافت اما امسال نرخ مکالمات با عراق از طريق دوصفر، بدون تغيير همان دقيقه اي 900 تومان براي تلفن ثابت و 1500 تومان با تلفن همراه محاسبه مي شود و طرف عراقي حاضر به تعامل براي کاهش نرخ مکالمات نشد.
وي با تاکيد براينکه تعرفه رومينگ با کشور عراق موضوع ديگري است و نرخ اين تعرفه ها از سوي اپراتورهاي موبايل تعيين شده است، ادامه داد: نرخ مکالمه از ايران با سيم کارت ايراني در عراق، برمبناي سرويس رومينگ، مطابق با تعرفه اپراتورهاي ايراني محاسبه خواهد شد. برمبناي آماري که تاکنون از اپراتورهاي موبايل دريافت کرديم، طي روزهاي اخير، روزانه بالغ بر 500 هزار اتصال رومينگ در شبکه موبايل فعال مي شود.
رئيس کميته ارتباط رساني اربعين حسيني با تاکيد براينکه دريافت پيامک در عراق در حالت رومينگ رايگان است، ادامه داد: نرخ ارسال پيامک در اپراتورهاي مختلف متفاوت است و بسته به تفاهم اپراتورها با کاهش چشمگيري تعيين شده است؛ اختيار تعرفه ديتا براي زائران ايراني نيز با طرف عراقي است و در اختيار ما نيست.
اين درحالي است که با وجود گراني نرخ ارتباطات ايران و عراق اما زائران ايراني در سال 95 بالغ بر 44 ميليون دقيقه مکالمه برقرار کردند.
طبق اعلام شرکت ارتباطات زيرساخت، در ايام اربعين 95 طي دو هفته تعداد 34.6 ميليون مکالمه با زمان 44 ميليون دقيقه توسط زوار ايراني برقرار شد که از اين ميزان 25.3 ميليون مکالمه با زمان 31 ميليون دقيقه ارتباط از ايران به عراق بوده؛ به اين معني که بيش از 73 درصد تعداد تماس ها، صادره ارزيابي شده است.

طرف عراقي حاضر به کاهش تعرفه ها نشد
محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات که براي حل مشکلات احتمالي ارتباطات در ايام اربعين به کشور عراق سفر کرد و با همتاي عراقي خود وارد مذاکره شد، از دستاوردهاي اين مذاکرات رضايت چنداني نداشت و گفت: ما از سمت ايران آماده پايين آوردن تعرفه هستيم اما از سمت بخش خصوصي اپراتوري عراق و همچنين شرکت اتصالات عراق هنوز براي کاهش تعرفه ها وعده اي دريافت نکرده ايم.
وي با بيان اينکه موضوعاتي که مربوط به درون خاک ايران باشد به راحتي از سوي شرکت ارتباطات زيرساخت و اپراتورهاي ايراني قابل حل بوده و مطمئن هستيم اپراتورها خدمات مناسبي به زائران خواهند داد، ادامه داد: اما در بخشي که مربوط به ارتباطات ميان دو کشور است به تفاهماتي رسيده ايم و قول سمت عراق را گرفته ايم که ارتباطات بدون مشکل به کاربران ارائه شود اما در بحث حاکميت عراق همچنان مذاکرات در حال انجام است تا بتوانيم تعرفه خدماتي که زائران اربعين دريافت مي کنند را کاهش دهيم.
وزير ارتباطات به برخي انتقادات از اينکه يک دقيقه مکالمه به آمريکا 70 تومان است اما مکالمه با عراق دقيقه اي 900 تومان محاسبه مي شود اشاره کرد و گفت: ما سال گذشته نيز نرخ تعرفه را پايين آورديم اما طرف عراقي به رغم قول هايي که داده بود تعرفه را پايين نياورد. بر اين اساس حتي در سفر حيدرالعبادي به ايران از سوي رياست جمهوري اين موضوع را پيگيري کرديم و قرار شد موانع ارتباط رساني به زوار ايراني در عراق حل شود.
جهرمي با اشاره به اينکه اپراتورهاي ايراني آماده پرداخت هزينه خدمات رساني به شرکت هاي عراقي هستند، گفت: با اين وجود سال گذشته به دليل شکايت اپراتورهاي عراقي از نصب تجهيزات واي فاي در مسير کربلا به نجف مجبور شديم اين ارتباطات را قطع کنيم.
وي ادامه داد: امسال نيز از اين که در نصب تجهيزات مانعي از سمت عراق ايجاد نشود اطمينان خاطر نداريم و به نظر مي رسد که شبکه عراق در مسير کربلا و نجف ظرفيت و کيفيت لازم را براي ارتباط رساني به زوار ايراني نداشته باشد. اما در کربلا و نجف به نظر نمي رسد با مشکلي مواجه شويم.
براي تماس داخل عراق، سيم کارت عراقي بخريد
وزير ارتباطات به زوار ايراني توصيه کرد که در کشور عراق از سيم کارت هاي عراقي استفاده کنند و گفت: بهتر است زائران پس از ورود به کشور عراق از سيم کارت هاي عراقي استفاده کنند تا هزينه مصرف ديتاي آنها کاهش يابد. در همين حال هزينه برقراري ارتباط ميان زوار در کشور عراق با سيم کارت هاي عراقي به صرفه تر است.
وي تاکيد کرد که البته مردم حق انتخاب دارند و بايد با توجه به تعرفه هاي اعلام شده، سيم کارت خود را انتخاب کنند. طبيعتا اپراتورهاي ايراني علاقه مندند که زائران از رومينگ استفاده کنند و اپراتورهاي عراقي هم مايلند که زائران سيم کارتهاي عراقي بخرند.
جهرمي گفت: در مورد تعرفه بايد کاربران توجه داشته باشند که براي برقراري ارتباطات بين الملل با ايران، استفاده از سرويس رومينگ مناسب است اما براي ارتباطات داخل عراق، رومينگ گران است. براين اساس توصيه مي شود براي بهينه سازي مصرف، براي ارتباط با ايران، از سيم کارت ايراني و براي تماس در داخل عراق، از سيم کارت عراقي استفاده کنند.
بالن اينترنت در مرز مهران نصب شد
حسن حدادپور رئيس پژوهشگاه فضايي ايران نيز در گفتگو با خبرنگار مهر، از نصب تجهيزات بالن مخابراتي در مرز مهران براي ارائه خدمات اينترنت واي فاي خبر داد و گفت: فناوري اينترنت بالني براي ارائه خدمات اينترنت بدون سيم توسط پژوهشگاه فضايي ايران در مرز مهران و در ايام اربعين به کار گرفته مي شود.
وي با بيان اينکه همکاران پژوهشگاه فضايي ايران هم اکنون نصب و راه اندازي بالن اينترنت را در مرز مهران آغاز کرده اند، گفت: استفاده از اينترنت بالني به شرايط جوي بستگي دارد و در صورتي که اوضاع جوي مساعد باشد، استفاده از آن شکل عملياتي به خود خواهد گرفت.
حدادپور با اشاره به اينکه هم اکنون تجهيزات مربوط به اين فناوري را در منطقه مرزي مهران نصب کرده ايم اما به دليل شرايط نامساعد هوا با مشکلاتي مواجه شده ايم گفت: در اين پروژه از بالن به عنوان يک دکل اينترنت واي فاي استفاده مي شود که اينترنت بي سيم را در شعاع 20 کيلومتري ارائه مي دهد.
رئيس پژوهشگاه فضايي ايران ادامه داد: بالن در ارتفاع 300 متري از سطح زمين بايد نصب شود و اينترنت را در شعاع 20 کيلومتري دريافت و براي کاربران پخش مي کند. اين فناوري در شرايط فعلي با 2 محموله مخابراتي انجام مي شود اما در مراحل بعدي از طريق فناوري ماهواره اي نيز امکان اجرا خواهد داشت.
حدادپور با بيان اينکه فناوري بالن اينترنتي «مقيد» براي ارائه ارتباطات در مناطق عمومي که داراي جمعيت متمرکز است در ارتفاع پايين و در فاصله بين 300 تا 700 متري از سطح زمين قرار مي گيرد، افزود: اين بالن مخابراتي براي ارتباط رساني در مواقع بحران با توجه به ازدحام جمعيت، کاربردي خواهد بود. به همين دليل امسال قصد براين است که اين سيستم براي ارتباط رساني به سيستم هاي خدمات رساني مانند امداد و هلال احمر و دستگاههاي اجرايي خدمات رسان، ارائه شود.
وي با بيان اينکه بالن فضايي مقيد هم اکنون به صورت يک محصول آماده بهره برداري است خاطرنشان کرد: اين بالن داراي يک محموله مخابراتي است و اينترنت را از نقطه اي در فاصله 20 تا 30 کيلومتري خود مي گيرد و در محدوده خاص مدنظر، اينترنت را ارائه مي دهد.
رئيس سازمان فضايي ايران گفت: بالن فضايي مقيد به صورت مقطعي به فضا پرتاب مي شود و پس از اتمام کار به زمين هدايت مي شود. به بيان ديگر بالن مقيد را هر لحظه بخواهند بالا مي فرستند و مجددا به پايين مي آورند و اين در حالي است که بالن فضايي «نامقيد» در لايه استراتسفر جو زمين قرار مي گيرد و رها مي شود.
به گفته وي، ظرفيت اين سيستم محدود بوده و محدوده اي خاص را پوشش مي دهد. فعلا اين تجهيزات در مرز مهران نصب شده است و در صورت موفقيت اين طرح از سال آينده در ساير مرزهاي منتهي به کشور عراق، در ايام اربعين نصب خواهد شد.

چند توصيه ارتباطي به زائران اربعين حسيني
از آنجايي که موبايل در ميان وسايل اوليه زائران جاي دارد، به زائران توصيه مي شود براي دريافت خدمات ارتباطي بهتر و بهبود کيفيت خدمات در اين ايام، برخي توصيه ها را جدي بگيرند.
نخست اينکه به هيچ عنوان زائران براي شارژ کردن گوشي‌ خود، آن را به دست افراد غريبه ندهند و مراقب افراد سود جو در بازار سياه سيم کارت در عراق باشند.
با وجود احتمال تداخل شبکه در مرز، کاربران از قبل تنظيماتي را براي پرهيز از هرگونه مشکل روي گوشي خود داشته باشند؛ براي اين کار زائران بايد درمنوي تنظيمات شبکه، آن را از حالت خودکار به دستي تغيير دهند.
به زائران توصيه مي شود که به دليل هزينه بالاي تماس، زمان مکالمه‌هاي تلفني خود را به حداقل برسانند و امکان مکالمه را براي همه زائران فراهم کنند. چرا که تماس هاي طولاني علاوه بر افزايش هزينه، باعث شلوغي شبکه مي شود. زائران پيامک‌هاي تبليغاتي خود را براي جلوگيري از تحمل هزينه‌هاي زياد غيرفعال کنند و همچنين از پرداخت آخرين قبض موبايل خود اطمينان حاصل کنند.
يادداشت کردن شماره‌هاي ضروري به دليل اينکه احتمال گم کردن گوشي موبايل و همچنين به ياد داشتن کد 0098 براي تماس با ايران توصيه ديگري است که زائران اربعين بايد آن را جدي بگيرند.
زائران از واي فاي درساعات روز استفاده کنند. چراکه در شب تمرکز استفاده از واي فاي، کيفيت سرويس را تحت تاثير قرار مي دهد. همچنين اولويت بندي تماس ها را در نظر داشته باشند و از دانلود فيلم ها و محتواهايي که جنبه سرگرمي دارند، خودداري کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و ‌مسیرهای منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی ۱۴۰۳ خبر داد.

ایرج دست نشان امروز، ۵ اردیبهشت در نشست تسهیل در تردد زائران اربعین با اشاره به تردد بیش از ۱۳۲هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین در مدت زمان اجرای طرح اربعین حسینی سال گذشته تصریح کرد: در این مدت ۱۵هزار زائر نیز از پایانه برکت به آذربایجان غربی توسط ناوگان حمل ونقل عمومی جابجا شدند که افزایش ۳۸درصدی را شاهد بودیم و در این خصوص چالش ها احصا شده که رفع آن‌ها جهت تسهیل تردد زایران ضروری است.

وی اظهار کرد: تعیین مرز برای ورود و خروج زوار در زمان ثبت نام در سامانه اربعین بر اساس استان محل سکونت یا تمایل شخص در جهت برنامه ریزی براساس آمار دقیق در هر دو مرز، تردد مستقیم زائرین از داخل کشور به داخل خاک عراق و کربلا توسط ناوگان مسافربری ایرانی و درصورت کمبود ناوگان ایرانی انتقال مسافران به مرز حاج عمران و سپس استفاده از اتوبوس های عراقی تا عتبات عالیات از پیشنهادات اداره کل درجهت حل چالش‌های مطرح شده در سال گذشته است.

دست نشان خاطر نشان کرد: تعیین مسیر اتوبوس‌ها و هدایت آن‌ها به سکوها، قرار گیری کانکس ابطال قبض پارکینگ در محل مناسب، ارائه بلیط به ازای دریافت پاسپورت برای جلوگیری از ازدحام، نصب تابلوهای مشخص کننده مسیر و بنرهای راهنمایی، ارائه نرخ کرایه منصف و تهیه نرم افزار پلاک خوان از پیشنهادات اداره کل در جهت خدمات بهتر در پایانه برکت است.

وی درخصوص اهم اقدامات انجام شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در اربعین ۱۴۰۲ در محورهای منتهی به مرز تمرچین نیز افزود: لکه گیری و روکش آسفالت با اعتبار ۱۵۷میلیارد تومان و به طول ۴۵کیلومتر، اجرای خط کشی به طول ۱۰۰۰ کیلومتر و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، اجرای روشنایی به طول ۱۰کیلومتر و اعتبار ۲۰میلیارد تومان، تهیه و نصب تابلو و علایم به تعداد ۹هزارو ۷۵۰عدد و اعتبار ۲۰میلیارد تومان، افزایش گیت‌های گذرنامه در محل پایانه مرزی تمرچین به تعداد ۳۸مورد، مرمت و بهسازی سالن‌های مسافربری و تجاری پایانه بااعتبار ۲میلیارد تومان، تهیه ونصب ۱۶دستگاه کولر و ۵ دستگاه آب سرد کن با اعتبار ۳ونیم میلیارد تومان ازجمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی در اربعین ۱۴۰۲بود.

مدیرکل راهداری استان تصریح کرد: اورهال روشنایی محور پیرانشهر_ تمرچین به طول ۵ کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۱۰ میلیارد تومان، خاک برداری و خاکریزی در مسیر تمرچین به طول ۳۰هزار مترمربع با اعتبار مورد نیاز ۵میلیارد تومان، تعمیر تابلو و گاردریل به طول ۱۵۰ کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۲۰میلیارد تومان و اجرای خط کشی محور منتهی به تمرچین به طول ۱۵۰۰کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۲۰میلیارد تومان از برنامه های پیش رو در اجرای طرح اربعین حسینی ۱۴۰۳ است.

این مسئول یاد آور شد: فعال سازی اتاق پایش تصویری مستقر در پایانه مرزی تمرچین جهت بهره برداری از سامانه های تردد شمار و نظارت تصویری، استقرار همکاران مرکز مدیریت راه ها بصورت شیفت های ۲۴ساعته در اتاق پایش تصویری پایانه مرزی تمرچین، اخذمجوز نصب دوربین های نظارتی در محوطه پایانه مرزی تمرچین جهت پایش زائرین با اعتبار مورد نیاز ۱۸۰ میلیارد ریال و اخذ مجوز نصب ۲سامانه ثبت تخلف در کریدور اربعین از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره کل برای اربعین ۱۴۰۳ است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس