Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: استاندار فارس عمده ترین مشکلات استان فارس را در کنار اشتغال، بحران آب و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد.

اسماعيل تبادار در حاشيه ملاقات مردمي خود در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار «خبرجنوب» گفت: استان فارس در سطح كشور آوازه اي دارد كه حق طبيعي اين استان است اما بايد گفت متاسفانه در كنار اين آوازه يك سري مشكلات عديده اي دارد كه من آن را درد قلمداد نمي كنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در پاسخ به اين سوال كه در كنار بيكاري مشكلات عمده استان فارس شامل چه موضوعاتي است؟ اظهار داشت: غير از اشتغال، بحران آب نيز يكي از مشكلات این استان پهناور است به نحوی که معاش 20 درصد مردم اين استان مبتني بر كشاورزي است و با بحران آب عملاً 20 درصد شغل مردم دچار مخاطره مي شود و بايد راهكارهايي براي رفع آن در نظر گرفت.
تبادار يكي ديگر از مشكلات عمده استان فارس را حمل و نقل جاده اي دانست و گفت: بيشترين تلفات جاني در حوزه حمل و نقل جاده اي ما اتفاق مي افتد كه جاي نگراني بالايي دارد.
استاندار فارس بيان داشت: البته آمار تلفات جاده اي دلیل بر اين نيست كه دولت به اين مساله توجه نكرده است و در حال حاضر پروژه هاي بزرگي در جنوب، شمال، شرق و غرب استان در دستور كار قرار دارد اما وضعيت خوبي در حوزه حمل و نقل جاده اي نداريم.
تبادار در پاسخ به اين سوال «خبرجنوب» كه آيا برنامه حمايتي تدوين شده اي براي توجه به صنعت گردشگري فارس لحاظ شده؟ گفت: فضاي گردشگري فضاي بسيار بزرگي است و به نظر مي رسد اقدامات صورت گرفته حداقل هاي انجام شده است این در حالی است که ما مي توانيم در عرصه گردشگري زمينه اشتغال و رونق فعاليت اقتصادي را در سطح بسيار بالايي مهيا كنيم.
وي با تاكيد بر اين كه نبايد زحمت همكاران گذشته در وادي گردشگري ناديده گرفته شود، گفت: ضمن تشكر از تلاش همه عزيزان اين عرصه، به نظر مي رسد راه بسيار طولاني براي زمينه سازي و بهره گرفتن از قابليت بزرگي به نام گردشگري در
پيش رو داريم.
تبادار افزود: قطعاً تسهيلاتي كه براي ساير حوزه ها همچون كشاورزي در نظر گرفته مي شود براي حوزه گردشگري هم لحاظ
مي شود.
تبادار با بيان اين كه هر مجالي كه بتواند به ايجاد اشتغال كمك كند مورد توجه ماست، اظهار داشت: از روز اول حضور من در فارس بحث بر اين بود كه فضاي مناسبي در استان براي جلب و جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي فراهم شود و تاكيد جدي داشتم كه تمامي دستگاه هاي اجرايي در چارچوب مقررات و حتي فراتر از آن تسهيلات فراهم كنند.

 

46

کلید واژه‌ها : استان فارس -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان

محمد قورزایی  در جلسه تخصصی حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که با هدف تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مناسب‌ترین راهکار برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت در حاشیه شهر زاهدان، افزود: کارگاه‌های آموزشی کم سرمایه‌بر و زود بازده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مانند؛ تولیدات نان و شیرینی‌جات و دارو‌های گیاهی بستری مناسب برای اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان است.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های سپاه سلمان از آموزش‌های مهارتی در بحث تولید و اشتغال گفت: عرصه مهارت آموزی، پروسه اشتغال و درآمد را برای جوانان این استان هموار کرده است و کمک سازمان‌های مختلف مانند بسیج سازندگی این امر را تسریع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان