Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - سخنگوي سازمان اورژانس کشور به ايرنا گفت: در حال تقويت موضوع اورژانس هوايي هستيم و در واقع يکي از اولويت هاي اصلي ما توسعه اورژانس هوايي است تا خدمات رساني مطلوب تري ارائه شود.

مجتبي خالدي در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: از آنجا که اورژانس هوايي، بسياري از مشکلات جاده اي را با توجه به پهناور بودن کشور برطرف مي کند که اکنون تعداد پايگاه هاي هوايي در کشور از پنج به 35 پايگاه افزايش يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: اين موضوع اقدام موثري بود چون با وجود اينکه شرايط تحريم را پشت سر گذاشتيم بالگرد ورودي به کشور نداشتيم اما اکنون تلاش مي کنيم که اين مشکلات پيش رو را برداريم تا بتوانيم آمبولانس ها را از چهار به هشت هزار دستگاه برسانيم تا خدمات مناسبي براي مردم داشته باشيم.
** زمان رسيدن به بالين مصدومان در شهرهاي بزرگ از هشت دقيقه عبور کرده است
وي درباره تعداد پايگاه هاي امدادي جاده اي و شهري و زمان رسيدن اورژانس بر بالين بيمار يا مصدومان حوادث گفت: استاندارد حضور اورژانس بر بالين بيماران يا مصدومان حوادث در کشورهاي مختلف، متفاوت است برخي از کشورها اصلا اورژانس جاده اي ندارد ولي در شهرها خدمات موثر دارند.
وي ادامه داد: در ايران برنامه طرح پوشش فراگير در اورژانس را داريم که اکنون در حال اجرا است، در اين طرح آمده است که آمبولانس اورژانس در شهرها بايد در 80 درصد موارد زير هشت دقيقه برسد و در جاده ها در 80 درصد موارد زير 14 دقيقه برسد.
خالدي اضافه کرد: بخاطر همين ما در اين راستا حرکت کرديم و پايگاه هاي اورژانس ميزان فاصله هاي آنها 50 کيلومتر شده است و تلاش کرده ايم که اين پايگاه ها نيز با هم هماهنگ باشند.
وي اظهار داشت: نکته اي که وجود دارد اين است که ما به 80 درصد رسيده ايم و تلاش مي کنيم تعداد پايگاه هاي امدادي را افزايش دهيم و زمان را به 100 درصد برسانيم و با هر تماسي با اورژانس زير هشت دقيقه به مکان حادثه برسند.
وي تصريح کرد: اکنون حدود 2 هزار و 300 پايگاه در سطح کشور داريم که يک هزار و 700 پايگاه جاده اي است و مابقي پايگاه هاي شهري هستند.
سخنگوي سازمان اورژانس کشور گفت: همچنين زمان رسيدن بر بالين مصدومان حوادث در اکثر شهرها به جزء چند شهر بزرگ مانند تهران و مشهد مقدس، از هشت دقيقه عبور کرده است ولي شهرهاي کوچک زير هشت دقيقه و برخي از مواقع حتي به پنج دقيقه هم مي رسد.
** تعداد پايگاههاي اورژانس افزايش يابد
خالدي ادامه داد: همين تعداد پايگاههاي اورژانس جاده اي و شهري که در کشور داريم بايد به همين اندازه افزايش يابد و اين يک پروسه پنج ساله است و شرايط به شکلي پيش مي رود که اولويت اول ما بحث اورژانس هوايي است.
اجتمام ** 7268** 1418
خبرنگار: مهناز بيرانوند ** ناشر: مريم برزآبادي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود

به گزارش خبرنگار مهر، امین نیکویی نژاد ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: اکنون در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد، ۵۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای زمینی و یک پایگاه اورژانس هوایی خدمات رسانی می‌کنند.

وی بیان داشت: پایگاه‌های جدید نیز در سه نقطه استان ساخته می‌شود.

نیکویی نژاد افزود: یکی از این پایگاه‌های جاده‌ای در منطقه لیشتر شهرستان گچساران، یک پایگاه در جاده کمربندی، ورودی شهرک‌های صنعتی شهرستان بویراحمد و یک پایگاه نیز در روستای کوشک یا آب سپید در جاده ارتباطی یاسوج -بابامیدان احداث می‌شود.

وی مساحت پایگاه اورژانس جاده‌ای منطقه کوشک را ۲۴۰ متر مربع عنوان کرد و گفت: این پایگاه اورژانس جاده‌ای، با ۲۵ میلیارد ریال، ساخته می‌شود.

نیکویی نژاد تصریح کرد: پایگاه اورژانس جاده‌ای کمربندی نیز، در مساحت ۳۶۰ متر مربع و با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال احداث می‌شود.

وی افزود: پایگاه اورژانس جاده‌ای منطقه لیشتر نیز در زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

کد خبر 6090100

دیگر خبرها

  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور