Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- روزنامه نگار ایتالیایی با اشاره به فضای رسانه ای متفاوت ایران و ایتالیا گفت: هر روز اخبار ایران را از صفحه ایرنا در توئیتر دنبال می کنم.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سباستیانو کاپوتو/Sebastiano Caputo روزنامه نگار ایتالیایی که اولین بار از نمایشگاه مطبوعات کشورمان بازدید کرده است در با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره منابع خود برای کسب اخبار ایران گفت: صفحه ایرنا را در توئیتر دنبال می کنم، زیرا ایرنا و بعضی روزنامه های ایرانی انگلیسی زبان اطلاعات موثق و دسته اول را در مورد ایران منتشر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در مورد تفاوت رسانه های ایتالیایی با فضای رسانه ای در ایران نیز گفت: روزنامه های ایتالیایی خیلی کم به سیاست خارجی می پردازند ولی در ایران اطلاعات خوبی در مورد دیگر کشورها در روزنامه ها منتشر می شود.
این روزنامه نگار ایتالیایی توضیح داد: پیش از این دو بار به ایران آمده ام؛ یک بار به عنوان گردشگر و بار دیگر به عنوان خبرنگار بوده است و این بار هم به عنوان گردشگر آمده ام ولی قصد دارم برای مراسم پیاده روی اربعین به کربلا بروم و از اینجا ویزا بگیرم.
وی که برای روزنامه ایل جورناله/Il Giornale و نشریه اینترنتی تمپی /TEMPI قلم می زند، افزود: مذهب شیعه و فرهنگ و آیین های این مذهب برای من بسیار جالب است؛ امسال عاشورا در لبنان بودم و سفرهای دیگری در خاورمیانه داشته ام.
کاپوتو ادامه داد: در کشورهای غربی، اطلاعات نادرست درمورد خاورمیانه زیاد است و مردم نمی دانند اسلام چیست، به همین دلیل تلاش کردم هم اطلاعاتی در این زمینه به دست آورم و هم گفت وگویی بین جهان غرب و شرق پدید آورم، در دین اسلام، شیعه جالب ترین مذهب است و به همین دلیل در این کشورها سفر کرده ام و در حال نوشتن کتابی در مورد شیعه به زبان ایتالیایی هستم.
وی که خبرنگار حوزه های فرهنگ و سیاست خارجی است گفت: همزمان با نمایشگاه کتاب در ایتالیا رسانه ها نیز حضور دارند ولی نمایشگاه مطبوعات ایران از این جهت جالب است که روزنامه ها و مجلات زیادی در ایران منتشر می شوند و اگر کسی این کشور را نشناسد تصور نمی کند این مقدار نشریه در ایران وجود داشته باشد.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، پنجم آبان با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای علاقه مندان است.
علمی**9157**1055
خبرنگار: منصوره شوشتری**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۶۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران

رئیس شورای شهر تهران نسبت به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران واکنش نشان داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار  اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور جلسات امروز شورای شهر تهران بیان اینکه گزارش بازدید از محله جوادیه توسط آقای امانی ارائه خواهد شد، اظهار کرد: معاون فنی و عمرانی شهرداری هم درخصوص دو پروژه مهم یادگار امام(ره) و شهید شوشتری توضیحاتی ارائه خواهد داد. انتخاب قائم مقامان ذیحساب و ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه نیز قرائت خواهد شد. همچنین اصلاحیه غرف و میادین در این جلسه بررسی می‌شود.

وی با اشاره به حواشی جلسه قبل شورا، خاطرنشان کرد: این اتفاقات در شورایی که زنده است و قلب همه برای موضوعی مهم همچون حمل و نقل می‌تپد، می‌افتد و مسئله طبیعی است و نباید مهم قلمداد شود. مجلس زنده چنین مسائلی را هم دارد.

چمران گفت: ما در شرایط خاصی هستیم و برخی موارد مطرح شد که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. متاسفانه موارد عنوان شده ضرر می زند.  البته این موضوعات ربطی به شورا ندارد و خدا کند که آسیب نزند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها مطالب خوبی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب منتشر کردند، یادآور شد: رسانه‌ها درخواست‌های مردم در مورد برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی را جویا شوند. دادستان کل کشور نامه بسیار خوبی به دولت ارسال کرده بود و فکر می‌کنم دولت باید این موضوع را پیگیری کند. البته وزیر صمت نسبت به این مسئله قول پیگیری داده است.

چمران با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب به عنوان نمایشگاه‌های رسمی پذیرفته شده است، تصریح کرد: بودجه خوبی برای تقویت و توسعه نمایشگاه شهر آفتاب در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • طرحی برای رسانه‌های فردای ایران
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو