Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- صفری با تأکید بر لزوم نگاه علمی به برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم گفت: برای بهره‌برداری از کارهای تجربی انجام شده و ارائه برنامه‌ریزی دقیق علمی، اسناد بالادستی از جمله برنامه چهارم توسعه قضایی، سند چشم‌انداز بیست‌ساله، سند راهبردی سازمان و برنامه ششم توسعه دولت را مبنای برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم قرار داده‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود صفری معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با تاکید بر ضورت نگاه علمی به برنامه های پیشگیری از وقوع جرم گفت: یکی از مسائلی که در برنامه‌ پنجم پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح بیشتر به آن توجه شده و در اولویت قرار دارد، پیشگیری قضایی- کیفری است.


صفری افزود: عمدتاً سازوکار پیشگیری قضایی- کیفری چه از نظر سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری در اختیار سازمان قضایی نیروهای مسلح بوده، بنابراین باید به این قضیه توجه بیشتری می‌شد.


وی ادامه داد: پیشگیری قضایی- کیفری جزء وظایف ذاتی سازمان بوده و همه ابزار و امکانات این موضوع را در اختیار داریم و اولویت ما پرداختن به این نوع از پیشگیری است.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح، اجرای برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم با همکاری همه دستگاه‌ها را یکی از سیاست های این سازمان برشمرد و تصریح کرد: در پیشگیری باید برنامه جامع یا مدیریت کلان حاکم باشد و سهم هریک از دستگاه‌ها و سازمان‌های درگیر مشخص شود تا بتوان با کمک همه نهادها و یگان‌ها موضوعات را پیش ببریم.


وی اضافه کرد: بدین منظور درصدد هستیم تا در مسیر رشد مشارکت و همکاری در اجرای برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم، زمینه‌های تعامل سازمان‌ها و یگان‌های درگیر را مشخص کنیم.

صفری با تأکید بر لزوم نگاه علمی به برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم گفت: برای بهره‌برداری از کارهای تجربی انجام شده و ارائه برنامه‌ریزی دقیق علمی، با همکاری مدیران و متخصصان این حوزه، اسناد بالادستی از جمله برنامه چهارم توسعه قضایی، سند چشم‌انداز بیست‌ساله، سند راهبردی سازمان و برنامه ششم توسعه دولت را مبنای برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم قرار داده‌ایم.


وی تصریح کرد: با محوریت اسناد فوق 76 اقدام اساسی در حوزه‌های مختلف پیشگیری از وقوع جرم ارائه شد همچنین بررسی جایگاه و نقش سازمان قضایی نیروهای مسلح در قوه قضائیه و نیروهای مسلح و ارتقاء سلامت کارکنان سازمان مورد توجه قرار گرفت و به سراسر کشور اعلام شد.


صفری گفت: 984 فعالیت در ذیل این 76 اقدام اساسی، از سراسر کشور پیشنهاد شد که در کمیسیون‌های تخصصی همایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح از پیگیری و بررسی مسائل در شوراهای استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح به‌تناسب شیوع جرایم در یگان‌ها خبر داد و افزود: متناسب با موضوعات ارائه شده، فرماندهان یگان‌ها در جلسات شورای استانی حضور می یابند؛ به‌عنوان‌ نمونه در موضوع مقابله با قاچاقچیان، از ظرفیت‌های مرزبانی‌ و بخش‌های مرتبط در مقابله با قاچاق استفاده می شود تا به نتایج مثمرثمرتری دست پیدا کنیم.


صفری معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح به اقدامات پیشگیرانه این سازمان در حوزه جرایم مرتبط با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: در این خصوص مسائلی مانند اینکه نیروهای مسلح در مقابله با قاچاق چه مشکلاتی دارند؟ با چه آسیب‌هایی در مقابله با قاچاق و قاچاقچیان مواجه هستند؟ چه تدابیری اندیشیده شود تا نیروهای مسلح درگیر این جرایم نشوند و چه اقداماتی برای کاهش آسیب ها باید انجام شود؟ در شوراها و مجامع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح، دقیق پیگیری می شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد

به گزارش علم و فناوری آنا از سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت جدی‌تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیئت مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استاندارد‌های یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیئت ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیئت‌های شرکت کننده دیدار‌های جداگانه‌ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم غزه مقاومت را از ایرانی ها آموخته‌اند
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • مردم غزه مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • تربیت نیروهای متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • اعلام برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳