Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریاست کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان از اختیارات وزیرجهادکشاورزی است، گفت: تفویض این اختیارات خلاف قانون است و کمیسیون کشاورزی مجلس پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، پس از اجرای قانون انتزاع که پس از کش و قوس‌های فراوان اجرا شد وزارت صنعت، معدن و تجارت همواره به دنبال بازگرداندن بخش‌های جدا شده این وزارتخانه بود و حتی دولت نیز برای اینکار لایحه‌ای به مجلس ارسال کرد که به سرانجام خاصی نرسید و حتی اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس نیز با آن مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند هرازگاهی زمزمه‌های بازگشت برخی از مجموعه‌ها به وزارت صنعت از سوی برخی مسئولان به گوش می‌رسد، اما عملا اتفاق خاصی تاکنون نیفتاد.

اما هفته گذشته طی حکمی که به پیشنهاد شخص محمد شریعتمداری وزیر صنعت و معدن و تجارت صادر شد، وی بر مسند ریاست کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان تکیه زد، انتصابی که حرف و حدیث‌هایی را به وجود آورد و شائبه اینکه وزارت صنعت راه میانبری را در برابر قانون انتزاع انتخاب کرده قوت گرفت.

طبق قانون انتزاع، انتصاب شریعتمداری به عنوان ریاست کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان بر خلاف قانون است.

بر اساس ماده یک قانون انتزاع، تجارت اعم از صادرات، واردات و تنظیم بازار داخلی محصولات و کالا‌های اساسی زراعی، باغی و گیاهان دارویی شامل گندم، برنج، جو، ذرت، پنبه‌وش، روغن و دانه‌های روغنی، چای، سیب‌زمینی، پیاز، حبوبات، سیب، پرتقال، خرما، کشمش، قند، شکر و کنجاله و همچنین محصولات دامی، طیور و آبزیان شامل شیر و فرآورده‌های لبنی، گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم‌مرغ و نیز پیله ابریشم بر عهده وزارت جهادکشاورزی است.

در همین رابطه رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: تنظیم بازار گندم مشمول تولید محصولات کشاورزی است که قانونگذار مسئولیت آن را به جهادکشاورزی واگذار کرده است.

علی اکبری با بیان اینکه ریاست این کارگروه از اختیارات وزیرجهادکشاورزی است، تاکید کرد: قانونگذار، تنظیم بازار محصولات کشاورزی و مجوز‌های مربوط به آن را بر عهده وزارت جهادکشاورزی قرار داده و تفویض این اختیارات خلاف قانون است.

وی تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی این موضوع را پیگیری و با آن برخورد می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی ابتدا با اشاره به وضعیت نیروی انسانی سازمان دامپزشکی کشور، گفت: تعداد نیروی انسانی سازمان دامپزشکی کشور کم است که مقرر شده تا پس از درخواست کتبی سازمان از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه و مکاتبات با رئیس جمهور پیگیری شود.

  نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی کشور در زمینه منابع مالی نیز با کمبود‌هایی مواجه است، ادامه داد: آزمایشگاه‌های مرجع سازمان دامپزشکی نیز کم است که از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس درخواست شده تا این آزمایشگاه‌ها در کل کشور توسعه پیدا کند.   اعظمی با تاکید بر اینکه حدود ۱۰ میلیارد دز واکسن دامی وارد کشور می‌شود که مغایر اهداف دولت و برنامه هفتم توسعه است که بر اساس آن باید در این زمینه به خودکفایی ۷۰ درصدی دست پیدا کنیم، عنوان کرد: باید شرکت‌های دانش بنیان به حوزه تولید واکسن‌های دامی ورود کنند.   وی با بیان اینکه رئیس سازمان دامپزشکی در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس پذیرفت تا از واردات واکسن‌هایی که مشابه تولید داخل آن بتواند تمامی آزمایشات را با موفقیت پشت سر بگذارد جلوگیری کند، تصریح کرد: برخی شرکت‌ها مجوز واردات دام زنده را دریافت کرده‌اند که باید سازمان دامپزشکی محموله‌های وارداتی آنها را تحت نظر داشته باشد، زیرا ممکن است با خود برخی بیماری‌ها را وارد کشور کنند.   اعظمی با اشاره به اینکه باید غرامت دام‌های آلوده و بیماری که بر اساس نظر سازمان دامپزشکی معدوم می‌شوند پرداخت شود، ادامه داد: در جنوب استان کرمان بیش از ۱۱ هزار نفر شتر، بیش از ۲ هزار راس دام سنگین و همچنین دام سبک وجود دارد و با توجه به محرومیت منطقه، مطالبه اینجانب از رئیس سازمان دامپزشکی این بوده که بخشی از واکسن مورد نیاز این منطقه همچنان به صورت رایگان توزیع شود که مقرر شد این روند ادامه داشته باشد.   عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: این احتمال وجود دارد که به دلیلی بالا بودن قیمت واکسن، برخی از دامداران اقدام به واکسیناسیون نکنند و این مسئله موجب فراگیری برخی بیماری‌های دامی با خسارت بالا شود که رئیس سازمان دامپزشکی موافقت کرده در این زمینه مساعدت کند.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت