Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان هرمزگان جایگاه کانون کارشناسان رسمی دادگستری، در روند رسیدگی قضایی را حساس و حیاتی برشمرد و خواستار رعایت هر چه بیشتر اخلاق حرفه ای، پاکدستی و اظهار نظرعلمی در ارائه نظرات کارشناسی شد. به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان، اعضای جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان در حضور حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان، مسئولین قضایی و رئیس واعضا‌ی هیأت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان مراسم تحلیف رسمی خود را به جا آورده و به ادای سوگند پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش: در دوره پنجم از کانون کارشناسان استان هرمزگان، پنجاه و پنج نفر کارشناس جدیدالورود به جمع دویست و چهل و پنج نفر اعضای سابق این کانون در استان هرمزگان پیوستند.
در جریان برگزاری این مراسم، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، ضمن آرزوی توفیق برای اعضای جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان، نقش و جایگاه اعضای این کانون را در روند رسیدگی قضایی به پرونده‌ها بسیار حساس و حیاتی برشمرد و خواستار رعایت هر چه بیشتر اخلاق حرفه ای، پاکدستی و اظهار نظرعلمی در عملکرد و ارائه نظرات از سوی کارشناسان رسمی دادگستری استان شد.
وی در ادامه بیانات خویش در خصوص جایگاه ویژه کارشناسان، با اشاره به آیه شریفه ((فَسْئَلُوا أَهْلَ‏ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُون‏ (الانبیاء، ۷ - النحل، ۴۳) حفظ بی طرفی و رعایت موازین علمی و اخلاقی را به منظور ارائه نظرات مؤثر و با هدف تحقق اهداف پیش بینی شده در قانون کارگشا قلمداد کرد و افزود: اظهار نظرعلمی و مبتنی بر دلایل مستدل موجب اتقان، استحکام و سلامت بیشتراحکام صادره از مراجع قضایی است و تعالی روحی، اقناع وجدانی و حسن عاقبت کارشناسان را به عنوان امین دستگاه قضایی و طرفین پرونده سبب خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان این مطلب که حجم زیادی از اطاله دادرسی در محاکم قضایی ناشی از عدم ارائه به موقع و در مهلت قانونی نظرات کارشناسی است، خواستار همکاری مجدانه اعضای کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان در رفع موانع موجود گردید.   و‌ی در ادامه کارشناسان رسمی دادگستری را بازوی توانمند دستگاه قضایی استان به منظور کشف حقیقت و احقاق حقوق مردم برشمرد و خاطر نشان ساخت: جایگاه و مسئولیت شرعی، قانونی و اجتماعی کارشناسان، پایبندی هرچه بیشتر به مبانی اخلاقی را از سوی اعضای این کانون می‌طلبد.
در پایان این جلسه اعضای جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان با ادای سوگند مراسم تحلیف خود را به جا آوردند.     انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه آلومینیوم: مذاکره با بازیکنان خلاف اصول حرفه ای است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از باشگاه آلومینیوم، متأسفانه رفتار غیرحرفه‌ای و غیرقانونی عده‌ای از فعالین در بازار نقل و انتقالات که به جرأت می‌توانیم دلال خطاب‌شان کنیم، سعی در برهم زدن آرامش بازیکنان تیم فوتبال آلومینیوم و ایجاد حاشیه در باشگاه دارند.

به اطلاع مردم شریف ایران و هواداران تیم فوتبال آلومینیوم می‌رسانیم، بازیکنان تیم فوتبال آلومینیوم اراک با شرایط متفاوت تحت قرارداد این باشگاه هستند و با توجه به اینکه رقابت‌های فصل بیست و سوم لیگ برتر و جام حذفی همچنان ادامه دارد، هرگونه گفت‌وگو، مذاکره و نقل قول رسمی و غیر رسمی در خصوص آینده‌ی این بازیکنان، خلاف اصول حرفه‌ای و مقررات جاری فوتبال است.

باشگاه فرهنگی، ورزشی آلومینیوم اراک حقوق قانونی خود را با حمایت و دلگرمی هواداران پرشور و متعصب خود که در همه شرایط در کنار تیم هستند، از طریق مراجع قضائی و ارکان انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال پیگیری می‌نماید.

کد خبر 6094513

دیگر خبرها

  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • استقرار تیم‌های دائمی اعضای مرکز وکلا در شهرک‌های صنعتی
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • قضات در راستای کاهش اطاله دادرسی، صدور آرای متقن، دعوت به سازش تلاش کنند
  • دادگاه های صلح در محاکم اردبیل ایجاد می شود
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • باشگاه آلومینیوم: مذاکره با بازیکنان خلاف اصول حرفه ای است
  • اطاله دادرسی در بسیاری از شعب دادگاه‌های نظامی به صفر رسیده است