Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:38:07 GMT

رصد مهمترین اخبار شبکه های اجتماعی اصفهان (11 آبان)

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۱۳۲۴

رصد مهمترین اخبار شبکه های اجتماعی اصفهان (11 آبان)

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار ولادیمیر پوتین، مراسم تودیع و معارفه استاندار اصفهان، تکذیب خبر درگذشت آیت الله حائری شیرازی و متلاشی شدن شبکه بزرگ جعل ویزا در کشور در زمره اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت.

الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار ولادیمیر پوتین، در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت آیت الله خامنه ای روز چهارشنبه در دیدار رئیس جمهور روسیه، همکاری برای مقابله مشترک با تحریم های امریکا بر ضد ایران و روسیه را مفید خواندند و افزودند: بدون توجه به تبلیغات منفی دشمنان برای تضعیف روابط کشورها، می‌توانیم تحریم های امریکایی ها را با روش هایی از جمله حذف دلار و جایگزین کردن پول ملی در معاملات اقتصادیِ دو یا چند جانبه، بی‌اثر و امریکا را منزوی کنیم.
*** تکذیب خبر درگذشت آیت الله حائری شیرازی نیز از اخبار سراسری مورد توجه بود. در پی انتشار خبر درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی در برخی رسانه ها در روز چهارشنبه، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز این خبر را تکذیب کرد.
*** متلاشی شدن شبکه بزرگ جعل ویزا در کشور دیگر خبر مورد توجه بود. وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای از متلاشی کردن شبکه بزرگ جعل ویزا در شهرهای اصفهان، نجف آباد و قم خبر داد. از این باند دستگاه های چاپ پیشرفته و 150 هزار ویزای جعلی آماده توزیع کشف و ضبط شده است.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** مراسم تودیع و معارفه استاندار اصفهان از مهمترین اخبار محلی مورد توجه بود. این مراسم با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار و در آن محسن مهر علیزاده بعنوان استاندار اصفهان معرفی و از زحمات رسول زرگرپور، استاندار پیشین اصفهان، قدردانی شد. از جمله سخنانی که از این مراسم مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار گرفت می توان به سخنان وزیر کشور اشاره کرد که وی ملاک انتخاب استانداران را اعتدال، شایسته سالاری و تبادل تجربه عنوان کرده است. وی همچنین گفت که دولت کنونی برای انتخاب استانداران بنا را بر غیربومی بودن گذاشت اما شاخص های دیگری را برای این انتخاب در نظر گرفت. سخنان زرگرپور نیز مورد توجه شبکه های اجتماعی قرارگرفت. وی با بیان اینکه مشکل آب اصفهان، امنیتی و سیاسی است گفت که مشکل آب اصفهان 40 ساله ایجاد شده و در 4 سال حل نمی شود. مهر علیزاده، استاندار اصفهان نیز در این مراسم تاکید کرد که با مدیر نا توان کار نمی کند. آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان نیز خواهان توجه بیشتر دولت برای موضوع آب اصفهان شد.
*** بازگشت دوباره آلودگی هوا به اصفهان نیز دیگر خبر مورد توجه بود. پس از آنکه هوای اصفهان در روز سه شنبه 9 آبان پس از گذشت یک هفته در شرایط سالم قرار گرفت بطور مجدد کیفیت هوای اصفهان در روز چهارشنبه با شاخص کیفی هوای 103 (AQI) در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.
*** اظهارات سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره سخنرانی علی مطهری در دانشگاه اصفهان نیز از اخبار مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، محمد جواد جمالی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: شکایتی از دادستانی اصفهان و سپاه صاحب الزمان اصفهان از آقای مطهری نماینده تهران درباره یکی از سخنرانی‌هایش در دانشگاه اصفهان بررسی شد که این هیات صحبت‌های این نماینده را خلاف شئون نمایندگی تشخیص نداد.
گ/3011/ 6022

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت مالک «تیک تاک» در صفحه رسمی خود در سکوی اجتماعی Toutiao اعلام کرد: «بایت دنس» هیچ برنامه‌ای برای فروش «تیک تاک» ندارد.

مسئولان «تیک تاک» بعد از تصویب قانون محدودیت این شبکه اجتماعی در سنای آمریکا اعلام کردند که این مصوبه «غیرقانونی» را در دادگاه به چالش خواهند کشید.

بر اساس اعلام مسئولان «تیک تاک»، گزارش‌های رسانه‌های خارجی درباره فروش آن توسط شرکت «بایت دنس» صحت ندارد.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مصوبه سنا مبنی بر الزام «تیک تاک» به فروش یا ممنوعیت در این کشور را روز چهارشنبه امضا کرد.

تشدید کنترل پکن بر شرکت‌های خصوصی، نگرانی‌هایی را در آمریکا و سایر کشورهای غربی درباره نفوذ حزب کمونیست چین بر «بایت دنس» و داده‌هایی که در اختیار دارد، ایجاد کرده است.

«تیک تاک» بارها این ادعاها را رد و تاکید کرده که دولت چین کنترلی بر داده‌های کاربرانش دارد.

«شو زی چو» مدیرعامل «تیک تاک» در ویدئویی خطاب به کاربران این شبکه اجتماعی اعلام کرد: ما به مبارزه برای احقاق حقوق شما در دادگاه‌ها ادامه خواهیم داد. قانون اساسی به نفع ماست؛ مطمئن باشید.

ممنوعیت «تیک تاک» در آمریکا به سرعت اجرایی نخواهد شد. قانون جدید به شرکت «بایت دنس» ۹ ماه فرصت داده تا کسب‌وکار خود را بفروشد و اگر فرآیند فروش به خوبی پیش رود، این فرصت تا ۳ ماه دیگر هم قابل تمدید است.

این بدان معناست که تکلیف «تیک تاک» به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۵ و پس از مشخص‌شدن برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مشخص خواهد شد.

کد خبر 847220 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها شبکه‌ اجتماعی خبر مهم ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • عکسی از زیرنویس شبکه سه که جلب توجه کرد
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • خالق تیک‌تاک شایعه‌ها را تکذیب کرد: برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است