Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان – وزیر کشور با تاکید بر اینکه روش بودجه ریزی بسیار غلط است، گفت: این امر باید عوض شود و نظام اداری متمرکز باید خودش را در اختیار نظام بومی مناطق قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه استاندار اصفهان با بیان اینکه دکتر زرگرپور طی چهار سال گذشته در استان اصفهان زحمات زیادی کشیده‌ است، اظهار داشت: وی بعد از چهار سال فعالیت در استان بزرگ، موثر و فعال و با همه مباحث و موضوعات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی عاقبت بخیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هر کاری که در استان اصفهان انجام شده است پیچیدگی‌های خاص خود را داشته است، افزود: حداقل سه جلسه شورای امنیت در خصوص آب اصفهان برگزار شده است و ده‌ها جلسه در هیات دولت و صدها جلسه در استان اصفهان در این زمینه انجام شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه طی چهار سال گذشته در حوزه مسایل کارگری و دانشجویی و انتخابات باشکوهی که در استان اصفهان برگزار شده است، اتفاقات خوبی را داشتیم، ابراز داشت: ما تاکنون پیشنهاد دو استان دیگر را به استاندار سابق اصفهان داشته‌ایم و اگر قبول کند برای ما باعث خشنودی است.

همه اقدامات مورد نیاز برای حل مشکل آب اصفهان در سطح استانی انجام شد

وی با بیان اینکه در حوزه آب مسایل سیاسی و اجتماعی و امنیتی باید در سطح کشوری حل شود، افزود: همه اقدامات مورد نیاز در حوزه آب در سطح استانی انجام شده است.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه مهر علیزاده را از گذشته دور می‌شناسم و سوابق خوبی از وی وجود دارد، گفت: انتظار ما این است که همه مردم و مسئولان، روحانیون و ... محبت خودشان را با استاندار اصفهان داشته باشند تا همه مطالبات مردم از استاندار محقق شود.

وی با اشاره به اینکه استانداران هر استان بر مبنای معیارهایی انتخاب می‌شود، افزود: همه استانداران بایدبرنامه‌های دولت را قبول داشته باشد و پیگیر اجرای برنامه‌ها باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه برنامه‌های دولت در انتخابات مطرح شده است، ابراز داشت: این برنامه‌ها باید به برنامه‌های ملی تبدیل شود و گرایش و تمایل به اجرا در دولت دوازدهم وجود دارد.

استانداران در انتخاب معاونان مش اعتدالی کابینه دولت را پیش بگیرند

وی با بیان اینکه رفتار اعتدالی در دولت تدبیر و امید مورد توجه است، گفت: در کابینه دولت دوازدهم همه طیف وزیری را می‌بینید و از استانداران نیز درخواست داریم روند و مش اعتدالی را در انتخاب معاونانشان بکار گیرند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه عرف و شرع اعتدال را می‌پذیرد، افزود: از این رو دولت تدبیر و امید سعی بر آن داشته ۴۵ هزار نفر مدیران کشوری را به صورت معتدل انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم به راحتی استاندار اصفهان را انتخاب کردیم، اضافه کرد: در این دوره نیز با کمترین زحمت توانستیم به اجماع برسیم و نمایندگان مردم استان نیز در این زمینه همکاری خوبی را داشتند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه داشتن تجربه یکی دیگر از ویژگی‌های مورد توجه برای انتخاب استانداران است، تصریح کرد: استانداران باید به مسایل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی اشراف داشتند و باید در این زمینه توجه ویژه‌ای برای انتخاب افراد با تجربه داشتیم.

وی با بیان اینکه در خصوص انتخاب مدیران نیز توجه به شایسته سالاری را به استانداران توصیه می‌کنیم، اظهار داشت: نباید بنا بر مصالح شخصی، رفاقتی و دوستی و خطوط سیاسی مدیران انتخاب شوند بلکه باید شایسته سالاری مورد توجه قرار گیرد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم بدون هماهنگی کارها را پیش ببریم، تصریح کرد: اگر استاندار نتواند با مدیران و دیگر مسئولان غیر دولتی هماهنگی نداشته باشد تصمیمات مستبدانه ای اتخاذ می‌کند که ضد توسعه خواهد بود.

اقتصاد مقاومتی اولویت دولت است

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اولویت دولت است، افزود: این امر ضرورت تاریخی، اقتصادی و امنیتی کشور است و استاندار باید این کار را با جدیت پیگیری کند.

وزیر کشور با بیان اینمه مشارکت مردم در همه ابعاد باید مورد توجه استانداران باشد، تصریح کرد: این امر نباید تنها در بخش سرمایه‌گذاری صورت گیرد و باید همه کارها به مردم واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه با روش‌های کنونی اقتصادی نمی‌توان کشور را اداره کرد، تصریح کرد: ما عقب افتادگی تاریخی داریم، توزیع ناعادلانه ثروت و تل انبار شدن فقر را داریم و از سوی دیگر از پیشرفت تکنولوژی غافل هستیم و باید روند را به گونه‌ای در دستور کار قرار دهیم که جوابگوی نیاز مردم باشیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه  امروز دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفتی صادر می‌کنیم و اگر هر بشکه را ۱۰۰ دلار بفروشیم، نمی‌توان پاسخگوی نیاز جامعه از جمله یارانه و ... باشیم، افزود: با این شرایط نمی‌توان رشد هشت درصد اقتصادی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است را محقق کرد مگر آنکه اقتصاد مقاومتی را در حوزه مردمی بودن محقق سازیم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور و بعد از شهرهای مذهبی بیشترین توریست را دارد، افزود: این استان بهترین امکانات را دارد و به تنهایی قادر است معین پنج استان دیگر باشد و استعداد این امر را دارد.

دیگر نمی‌توان اقتصاد کشور را به صورت متمرکز اداره کرد

وزیر کشور با اشاره به اینکه دیگر نمی‌توان اقتصاد کشور را به صورت متمرکز اداره کرد،تصریح کرد: این روند در هیچ کشوری وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی اقتصاد کلان کشور مربوط به سال ۶۰ است، افزود: البته بعد از انقلاب تغییراتی را در این زمینه ایجاد کردیم اما کافی نبود.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی خلاء تئوریک اقتصاد ما را پوشش داده است و دیگر نیازی به مدل‌های اقتصادی دیگر کشورها نداریم، گفت: ما در گذشته مدل‌های اقتصادی کره، ژاپن ودیگر کشورها را اجرایی می‌کردیم.

وی درادامه با تاکید بر اینکه روش بودجه ریزی بسیار غلط است، افزود: این امر باید عوض شود و نظام اداری متمرکز باید خودش را در اختیار نظام بومی مناطق قرار دهد.

به علم و فناوری در اقتصاد توجه نداشته باشیم از اقتصاد جهانی حذف می‌شویم

وزیر کشور با تاکید بر اینکه اگر به علم و فناوری در اقتصاد توجه نداشته باشیم از اقتصاد جهانی حذف می‌شویم، ابراز داشت: استان اصفهان می‌تواند پیشانی اقتصاد دانش بنیان کشور باشد، افزود: در این استان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت خود را مقید به تبعیت از رهبری می‌داند، اضافه کرد: اگر از نظر ملی گرایی نگاه کنیم تاریخ و خاک این کشور به گردن ما حق دارد و اگر از منظر دینی و انقلاب اسلامی نگاه کنیم اقتضای ما به کار و فعالیت است و برخی از افراد رسالت بالاتری را دارند چون در مقام بالاتری نشسته‌اند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه استان اصفهان در مرتبه‌های  بالاتری در کشور قرار دارد و باید برای این استان فعالیت‌های بزرگی صورت گیرد، افزود: امیدواریم به گونه‌ای رفتار کنیم که برای تحقق مطالبات مردم نزد خداوند رو سفید باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقانی: ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: ارز ترجیحی به محصول دانش‌بنیان دادن، تجهیز پزشکی دادن و به واردکننده دادن قطعاً و قطعاً اشتباه است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سالیانه دکتر روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در محل معاونت علمی برگزار شد.

دهقانی در این نشست به سوال خبرنگار تسنیم پاسخ داد. سوال اینگونه مطرح شد: یک گزارشی اخیراً در خبرگزاری تسنیم منتشر شد که در گزارش آمده است که یک شرکت در حوزه واردات تجهیزات پزشکی سالانه به صورت میانگین 4.2 همت ارز سوبسیددار دریافت کرده است و این درحالی است که کل بودجه معاونت علمی 3.7 همت است! از طرفی بودجه بنیاد ملی نخبگان در مصاحبه‌ای که با معاون توسعه بنیاد نخبگان داشتیم فقط 28 درصد محقق شد و اخباری وجود دارد مبنی براینکه بودجه ستاد نانو نیز به صورت کامل تحقق پیدا نکرده است.  نظر خود را درباره دریافت ارز سوبسیدار و جزئیات بودجه معاونت علمی بفرمایید؟

دهقانی فیروزآبادی در پاسخ به سوال تسنیم گفت: درباره تجهیزات پزشکی گزارشات مختلفی وجود دارد که 40 درصد از تجهیزات پزشکی کشور داخلی است و 60 درصد وارداتی است. اگر از نظر ارزش صحبت کنیم حرف درستی است و از نظر ریالی 40 درصد تجهیزات داخلی است و 60درصد تجهیزات خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در رابطه با تعداد صحبت کنیم بالغ بر 80 درصد تجهیزات پزشکی ما ایرانی است. اما مشکل کجاست؟ مشکل اینجاست که شرکت دانش‌بنیان عموماً‌ با ارز بازار ارز آزاد و در بهترین حالت با ارز نیمایی و ارز 43 هزار تومان کالا تولید می‌کند. واردکننده با ارز 28500 و بلکه با ارز 4200 کالا وارد می‌کند! نتیجه کار این است که حجم ارزبری و پولی آن بالا است اما از نظر تعداد و حجم کالا به نسبت داخلی 30 درصد کم نیست.

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: ما تأکید داریم که حمایت از واردکننده کالا با ارز سوبسیدی قطعاً‌ یک اشتباه راهبردی است و ارز بایستی برای همه کالاها آزاد شود که شامل واردکننده و تولیدکننده می‌شود. مصرف‌کننده نهایی باید سوبسید بگیرد.

وی گفت: یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی استاندارد اروپا در محصول پروتز گرفته است و همه پزشکان نیز کیفیت آن را تأیید کردند و در بازار 60 میلیون تومان آن را می فروشد و نمونه خارجی همان پروتز به قیمت 50 میلیون تومان به بازار می آید. مصرف‌کننده کدام را خریداری می‌کند؟ قطعاً نمونه اروپایی را خریداری می‌کند.

دهقانی تأکید کرد:‌ اگر به همان واردکننده، همان ارزی بدهند که تولیدکننده دانش‌بنیان با کیفیت استفاده کرده است پروتز آمریکایی در ایران 100 میلیون خواهد شد. حالا فرض کنید که پروتز آمریکایی در بازار  100 میلیون تومان، پروتز ایرانی 60 میلیون تومان و 50 میلیون آن را به کسی که از آن استفاده کند سوبسید می‌دهم.

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: ارز ترجیحی به محصول دانش‌بنیان دادن، تجهیز پزشکی دادن و به واردکننده دادن قطعاً و قطعاً اشتباه است.

رانت ارزی سوپرنجومی و ضدتولید تجهیزات پزشکی را دریابیم!

وی گفت: سال گذشته معاونت علمی از محل بودجه‌های عمومی نزدیک به 90 درصد تخصیص داشت اما در بودجه بند ز تبصره 6 که ویژه عوارض ناشی از قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود تخصیص بسیار پایین و در حد 40 درصد بود.

دهقانی با بیان اینکه قانونگذار امسال نکات خوبی را دیده است گفت: در 7 همتی که برای پروژه‌های پیشران درنظر گرفته شده است حکم شورای سران این بوده است که این مبلغ بایستی 100 درصد تخصیص پیدا کند. دوم اینکه بند ژ که بندز تبصره 6 سال گذشته است حکم قانون این است که ماه به ماه تسویه شود.

معاون علمی رئیس جمهور تصریح کرد: پیش‌بینی این است که باتوجه به ارتقای خوب بودجه‌های معاونت علمی در سال جدید، منابع پروژه‌های پیشران، منابع اعتبار مالیاتی، امسال بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های بهتری در حوزه دانش‌بنیان داشته باشیم.

وی با اشاره به گزارش تسنیم درباره واردات تجهیزات پزشکی و ارز سوبسیدی تصریح کرد: من بسیار زیاد از این پروژه استفاده کردم و رسانه قطعاً یکی از ابزارهای پیشرو و پیکان مطالبه‌گری پیشرفت کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • دهقانی: ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم