Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اینکه از دو روز گذشته تا کنون وضعیت جوی عراق دچار پدیده گرد و خاک شده و به دلیل همجواری با کشور ایران تاثیراتی را در مرزهای منتهی به عراق داشت اما زوار حسینی بدون لحظه‌ای درنگ در حال خروج از مرزهای شلمچه و چذابه هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاهواز، کمتر از 10 روز دیگر به آغاز نقطه جاذبه مغناطیسی شور حسینی مانده است اما همچنان نرزهای خوزستان مملوء از زائرانی است که صرف نظر ار رنگ، پوست و نژاد در حال رسیدن به زیارت سید الشهدا هستند و یا اینکه به عشق حسین و طفل سه ساله دشت کربلا به ارائه خدمت رسانی به زائران ابی‌عبدالله حسین (ع) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه از دو روز گذشته تا کنون وضعیت جوی عراق دچار پدیده گرد و خاک شده و به دلیل همجواری با کشور ایران تاثیراتی را در مرزهای منتهی به عراق داشت اما زوار حسینی بدون لحظه‌ای درنگ در حال خروج از مرزهای شلمچه و چذابه هستند. موکب‌های حسینی و زینبی نیز همچنان خدمات رسانی به زوار حسینی را مقدم تر از هر کار دیگری می‌دانند و با مهیا ساختن اسباب لازم شرایط را برای خروج آسان‌تر فراهم می‌سازند.

190 هزار نفر از مرز چذابه عازم کربلا شدند

عبدالرضا سعیدی فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه آنقدر شور حسینی میان زائران حسینی زیاد است که هیچ پدیده یا اقدامی نمی‌تواند مانع تردد زائران شود، اظهار داشت: از ابتدای ماه صفر تا کنون بیش از 200 هزار ورود و خروج زائر حسینی در مرز چذابه ثبت شده که از این آمار حدود 190هزار زائر از طریق این مرز به کربلا عزیمت کردند.

وی افزود: با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی تعداد زائران حاضر در مرز بیش از پیش می‌شود و امروز نیز تعداد زیادی از زائران برای شرکت در پیاده روی بزرگ اربعین در مرز چذابه منتظر خروج هستند و از زائران و دلدادگان حسینی تقاضا داریم جهت تسهیل ورود و خروج زائران بدون داشتن روادید قانونی به مرزها مراجعه نکنند.

30 هزار زائر خارجی از مرز شلمچه برای شرکت در اربعین حسینی عبور کردند

ولی‌الله حیاتی فرماندار خرمشهر نیز از خروج 300 هزار زائر حسینی از مرز شلمچه خبر داد و گفت: مرز بین‌المللی شلمچه هرسال میزبان خیل عظیمی از زائران حسینی صرف نظر از نوع تابعیت است به همین منظور امسال نیز 30 هزار زائر خارجی برای زیارت سید الشهدا از مرز شلمچه عبور کردند.

وی با بیان اینکه تا کنون 280 نفر از زائران ایرانی برای شرکت در اربعین حسینی از مرز شلمچه عبور کردند، افزود: مرز شلمچه آمادگی کاملی برای پذیرش زائران داشته و تا کنون مواکب نیز به خوبی از زوار حسینی پذیرایی کردند.

زائران با خودروهای عمومی به مرزها مراجعه کنند

سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان نیز ضمن اعلام ترددی آرام در مرزهای منتهی به عراق گفت: در مرز چذابه 20 هزار خودرو و در مرز بین المللی شلمچه نیز بیش از 10 هزار خودرو پارک شده است.

وی افزود: به زائران برای داشتن ترددی آسان‌تر توصیه می‌شود که از خودروهای عمومی استفاده کنند زیرا تعداد خودروهای پارک شده در پارکینگ‌های این مرز پارک شده است اما در مرز شلمچه به علت تردد زائران با وسایل نقلیه عمومی همچنان ظرفیت پارک برای خودروها وجود دارد.

انتهای پیام/

R41468/P1377/S6,52,57,68/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم

مشمولین خدمت سربازی به جای خدمت در پادگان‌های نظامی، می‌توانند دوران سربازی‌ خود را به عنوان سرباز معلم که نوعی امریه سربازی است سپری کنند. وزارت آموزش و پرورش بخشی از کمبود نیروی خود را از طریق استخدام سرباز معلم جبران می کند و  هر ساله بخشنامه ای برای این صادر می شود تا متقاضیان در یکی از نقاط محروم به عنوان معلم و یا نیروی آموزش و پرورش، دوران خدمت سربازی خود را بگذرانند اما طبق گفته شهروندخبرنگار ما در سال جدید هیچ بخشنامه‌ای مبنی بر جذب سرباز معلم ابلاغ نشده است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار 

سلام هر ساله آموزش و پرورش بخشنامه برای سرباز معلم می‌فرستاد ولی بخشنامه امسال ۱۴۰۳ هیچ خبری از آن نیست. لطفا پیگیری کنید تا تکلیف ما را روشن کنند. همچنان منتظر هستیم.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است