Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سردار علی فضلی روز چهارشنبه در حین بازدید از پایانه مرزی میرجاوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 6 گذرگاه مرزی در استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی برای ورود زوار غیر ایرانی اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: ورود و خروج زوار غیر ایرانی اربعین حسینی بدون هیچ مشکل خاصی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: خادمان زائران حسینی با عشق و علاقه وصف ناشدنی به زوار پاکستانی در حال ارائه خدمات هستند.
وی تصریح کرد: مردم شیعه و سنی و بزرگان طوایف شهرستان مرزی میرجاوه با عشق و دلدادگی خاصی به زائران پاکستانی اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.
وی ادامه داد: شیعه و سنی در کنار یکدیگر با اتحاد و همدلی به زائران پاکستانی خدمت رسانی می کنند که این خود تجلی وحدت و برادری مردم سیستان و بلوچستان را به نمایش گذاشته است.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین و رئیس ستاد عالی زائرین غیر ایرانی اربعین حسینی گفت: یکدلی، یکرنگی، صفا، وحدت و صمیمیت خاصی را در میان خادمان امام حسین(ع) برای خدمت رسانی به زائران پاکستانی می توان به وضوح مشاهده کرد.
سردار فضلی اظهار داشت: اربعین یک پدیده ی بی نظیری در جهان است و هر سال به عظمت و مجد آن افزوده می شود.
وی بیان کرد: رویه خدمت رسانی مردمی به زوار پاکستانی را باید تقویت کرد.
وی افزود: خدمات رسانی به زائران پاکستانی باید وجاهت مردمی خودش را حفظ کند.
وی تصریح کرد: خبرنگاران با انعکاس مجاهدت های مردم سیستان و بلوچستان فرهنگ خدمت رسانی مردمی را با وجود تمام ظرفیت های آن باید به خوبی منعکس کنند و توسعه دهند.
به گفته رئیس ستاد اربعین سیستان و بلوچستان 145 هزار و 386 زائر پاکستانی عتبات عالیات از ابتدای امسال تا کنون از مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده اند.
علی اصغر میرشکاری اظهار داشت: 27 هزار نفر از این زوار در ایام محرم و صفر از طریق مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شده اند.
وی بیان کرد: همچنین 268 دستگاه اتوبوس پاکستانی حامل زائران تا کنون از طریق مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده است.
وی افزود: 2 تیم بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مرز میرجاوه و زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان به منظور خدمات رسانی به زوار پاکستانی مستقر هستند.
وی تصریح کرد: هزار و 300 کودک پاکستانی تا کنون واکسینه شده اند.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 6 هزار و 800 نفر از این استان تا کنون در سامانه سماح به منظور شرکت در پیاده روی اربعین نام نویسی کرده اند.
میرشکاری اظهار داشت: هزار و 538 نفر از اتباع افغانستان برای نخستین بار امسال برای پیاده روی اربعین نام نویسی کرده اند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به سر منزل مقصود پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردم دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان سبب شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نداشته باشند.
میرجاوه در 75 کیلومتری شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی پاکستان واقع شده است.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر مرز زمینی با کشور پاکستان دارد.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدرسرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین

                                                                   

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ داریوش امانی در نشست هماهنگی اربعین حسینی مرز مهران اظهار داشت: سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری بویژه ترمینال برکت و پایانه شهید سلیمانی، سایبان‌ها ، دوربین‌ها و تجهیزات برای خدمات رسانی به زائران در استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم اربعین امسال را با کیفیت‌تر از سال گذشته برگزار کنیم افزود: پیگیر واردات اتوبوس با توجه به کمبود ناوگان هستیم چرا که در حوزه حمل و نقل غیر از ایام اربعین برخی استان‌ها مثل ایلام با مشکل مواجه هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ادامه عنوان کرد: سال گذشته بصورت میانگین بیشترین معطلی زائران برای انتقال ۲ ساعت بوده که امسال تلاش میکنیم این میانگین کاهش یابد.

امانی همچنین اضافه کرد: امسال با دولت عراق مذاکرات خوبی برای استقبال از سایر مرز‌های زمینی کشور غیر از مرز مهران انجام شده است.

دیگر خبرها

  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین