Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > کردستان - هیمن نوجوان

سالها بود كه رنگ و بوى قهرمانى در رده بزرگسالان به مشام فوتباليست هاى سقزى نرسيده بود، آرزويى كه بعد از قهرمانى هاى هميشگى تيم هاى سقزى در دهه هاى ٦٠ و تا حدودى ٧٠ ديگر به يك رويا بيشتر شبيه بود.با شروع سال ٩٥ و تصميم اعضاى شوراى شهر(دوره چهارم) مبنى بر عدم حمايت از تيم فوتبال بزرگسالان شهردارى و تمركز بر رده هاى پايه، تصميم جمعى بر واگذارى رايگان سهميه ليگ برتر باشگاه شهردارى به تيم تازه تربيت سقز گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامى بازيكنانى كه سه سال گذشته براى تيم شهردارى بازى كرده بودند با همان روحيه و يكدلى به تيم تربيت منتقل شدند و بدون هيچ چشم داشتى تمرينات خود را براى حضور درليگ برتر استان آغاز كردند. از همان ابتدا و با توجه به خصوصى بودن تيم،مشكلات مالى خيلى زود به سراغ كادر مديريت و مربى گرى تيم آمد،ابوبكر جبرئيلى كه خود آغازگر اين راه سخت بود، تمام توان خود را براى كمك از هر اداره و ارگانى به كار بست.
شرايط ليگ براى قهرمانى از هر سالى مهياتر بود، از يك سو عدم حضور تيم هايى از مريوان و سنندج (حضور در ليگ دسته سوم كشور)، كه هميشه مدعى قهرمانى بوده اند و ٥ تيمى بودن و هزينه هاى كمتر از سويى ديگر، شرايطى را رقم زده بود كه ميتوانست به قهرمانى اميدوار شد.
قبل از شروع ليگ ابوبكر جبرئيلى و جمال عليزاده مربيان تيم تربيت بودند،آماده سازى تيم تربيت را نيز ايوب سعيدى كه دانشجوى دكترى تربيت بدنى بود بر عهده داشت،جمال عليزاده به دلايلى مشخص از اين تيم جدا شد و اسماعيل تيفورى،طاهر نجفى و احمد اسماعيلى به كادر فنى تيم اضافه شدند،محمد راهنما نيز از همان ابتدا همچون سالهاى گذشته سرپرست تيم بود.

شروع مسابقات و بردهاى متوالى تيم و قهرمانى در نيم فصل تمام فوتبال دوستان در سقز رااميدوار كرده بود.اما مشكلات مالى و توان پرداخت نكردن نهارداوران،نيروى انتظامى و حتى پزشكيار حاشيه هايى را براى تيم درست كرد.

دو مساوى در شروع نيم فصل دوم همه را از قهرمانى نا اميد كرد، اما با برد قاطع مقابل صباى گروس بيجار در بيجار و عدم نتيجه گيرى تنها رقيب سقز يعنى قروه، اميد ها براى قهرمانى زنده ماند.بازى اخر در سقز مقابل هيئت فوتبال قروه حكم فينال را داشت،بازى حساس و پر ازحاشيه اى كه در نهايت با نتيجه يك بر يك مساوى به پايان رسيد.
تربيت با توجه به وضعيت جدول در هفته پايانى استراحت داشت و بازى هايش به اتمام رسيده بود و با اختلاف سه امتياز با تيم قروه در رده اول جدول قرار داشت،در روز اخر مسابقات تيم قروه ميزبان تيم قنديل سقز بود و با توجه به مشكلات مالى و نبود بازيكن به قروه سفر نكرد و بازى سه بر صفر به سود قروه اعلام شد.با اين شرايط هر دو تيم تربيت سقز و قروه ١٦ امتيازى شدند و تيم فوتبال تربيت با تفاضل گل بهتر قهرمان مسابقات ليگ برتر فوتبال استان كردستان شد.

حال با توجه به قهرمانى تيم فوتبال تربيت سقز و سهميه حضور در ليگ دسته سوم كشور، چند نكته حائز اهميت است:

١-آيا اين تيم توان مالى حضور در مسابقات ليگ دسته سوم كشور با هزينه اى در حدود ٥٠ ميليون تومان را دارد؟
٢-آيا سقز و اين تيم از نظر فنى و بازيكن توان حضور در مسابقات كشورى را دارد؟

٣-آيا پيشكسوتان و جامعه فوتبال سقز يكدل و همراه اين تيم خواهند بود؟


بعد از چندين قهرمانى توسط تيم هاى فوتبال رده پايه شهردارى در مسابقات استانى و كشورى و صعود به ليگ برتر نوجوانان كشور،قهرمانى و صعود تيم فوتسال ساكاپخش به ليگ دسته اول كشور،اكنون سقز با قهرمانى در ليگ برتر فوتبال بزرگسالان به روزهاى پرافتخار خود در استان كردستان برگشته است و ادامه اين راه و پيشرفت مستلزم پشتيبانى همه پيشكسوتان و بزرگان فوتبال و استفاده صحيح و درست در آينده از اسپانسر هاى جذب شده مى باشد.
اسپانسرهايى كه در مقاطعى بسيار خوب وارد عرصه مستطيل سبز شدند،اما با سواستفاده و استفاده نادرست از آنها، از فوتبال نگاه كردن هم بيزار شدند.

سقز همچون بوكان و ساير شهرهاى اطراف قطعا ميتواند و شايستگى حضور در مسابقات كشورى را دارد و اين مهم بايد با برنامه ريزى درست همگام شود تا شاهد سقوط و يا نتايج بد در مسابقات نباشيم.

كادر فنى تیم تربیت سقز:سرپرست محمد راهنما،مربيان:احمد اسماعيلى،ابوبكر جبرئيلى،اسماعيل تيفورى،طاهر نجفى،،ايوب سعيدى

اسامى بازيكنان:حسين مسلمى،ستار هدايتى،مهدى فيضى،پويا رحيمى،فاتح سعيدى،اميد رنجبر،خالد صالحى،اسماعيل صالحى،هيمن زارعى،منصور رحيمى،آروين عنبرى،مهران عليپور،بهنام محمدى،صنعان نصيرى،هوشنگ رستمى،محمد نيك خواه،حامد صالحى،ذكريا رشيدى،شاهو حسن زاده

 

48

کلید واژه‌ها : استان کردستان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

8 تیم برتر جام حذفی و جای خالی سرخابی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، با برگزاری دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی 8 تیم برتر این مسابقات انتخاب و معرفی شدند. طی دیروز و امروز 8 بازی از جام حذفی برگزار شد که فوتبال های جذابی بود و در نهایت برنده‌ها توانستند در جمه 8 تیم برتر مسابقات قرار بگیرند.

مس رفسنجان، چادرملو اردکان، گل‌گهر سیرجان، هوادار تهران، آلومینیوم اراک، تراکتور تبریز، ملوان انزلی و سپاهان اصفهان 8 تیمی هستند که بازی‌های این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشتند و جواز حضور در یک چهارم نهایی را از آن خود کردند.

در جمع 8 تیم برتر جام حذفی تنها یک تیم لیگ یکی حضور دارد و مابقی از لیگ برتر هستند. چادرملو اردکان که یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر هم هست، در مرحله اول فولاد خوزستان را شکست داد و امروز از سد مس کرمان گذشت تا به جمع 8 تیم برتر مسابقات برسد.

نکته قابل توجه در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی غیبت استقلال و پرسپولیس است. دو تیم بزرگ و پرافتخار فوتبال ایران حالا در جام حذفی حضور ندارند و برای قهرمانی در لیگ برتر تلاش می‌کنند. استقلال در مرحله یک شانزدهم نهایی مغلوب مس رفسنجان شد و پرسپولیس هم امروز در ضربات پنالتی به آلومینیوم اراک باخت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

حالا 8 تیم باقیمانده در جام حذفی شانس خود را برای رسیدن به فینال و قهرمانی در این تورنمنت امتحان می‌کنند. تیم‌هایی که در انتظار قرعه خود در دور بعدی مسابقات هستند و باید دید کدام تیم‌ها با هم روبه‌رو خواهند شد.

دیگر خبرها

  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • تیم ساوالان قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل شد
  • تعلیق تمام مسابقات لیگ ۲ به دلیل ضرب و شتم داور
  • تیم مرغملک قهرمان مسابقات مینی فوتبال جام پرچم
  • مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل به پایان رسید
  • قهرمانی تیم ساوالان اردبیل در مسابقات لیگ برتر فوتسال استان
  • 8 تیم برتر جام حذفی و جای خالی سرخابی‌ها
  • امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • ۲۰۰ روز پس از جنگ اسرائیل علیه غزه: تحلیلی از مهمترین سلاح‌های مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل (فیلم)