Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، زهره پروندی در اولین همایش آموزش و توانمندسازی معلمان کلاس اول شهر قزوین که در سالن تربیت معلم شهید رجایی قزوین برگزار شد اظهارداشت: دانش آموزان دارای نیازهای ویژه نیز می‌توانند در صورت توجه جدی و آموزش‌های لازم منشاء کارهای بزرگی در آینده شوند.

وی افزود: کودکان دارای نیازهای خاص در ۱۷ گروه تعریف شده اند و دارای نارسایی های یادگیری، اختلالات گفتاری، نارسایی شنوایی، آشفتگی هیجانی، درخودماندگی، آسیب های شنوایی، بینایی و نابینایی و نارسایی عضلانی و نارسایی های شدید و چندگانه هستند که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروندی بیان کرد: همچنین شرایط نامناسب این کودکان موجب شده یادگیری کودکان به روشهای دیگری نیازمند باشد تا این کمبود برطرف شود و معلمان این افراد باید تلاش کنند با شناسایی نیازهای آنها و آموختن راهکارهای پاسخگویی به نیازها زمینه تربیت تحصیلی این گروه را نیز به خوبی فراهم کنند.

این کارشناس اختلالات یادگیری یادآورشد: بر اساس آمارها حدود ۱۳ درصد دانش‌آموزان ما از گروه‌های دیرآموز هستند که سن عقلی این افراد حدود ۲ سال از سن تقویمی آنها عقب تر است که باید با کارهای ویژه این نقص را برطرف کرد.

وی بیان کرد: دانش آموزان دیرآموز دارای مشکلاتی از جمله اعتماد به نفس و انگیزه پایین هستند که به دامنه توجه بیشتر و روش های جدیدتری برای آموزش، تحصیل و دروس خود و نیز خدمات توانبخشی و کاردرمانی نیازمند هستند.

پروندی تصریح کرد: در مدارس استثنایی استان خوشبختانه راهبردهای آموزشی متعددی برای تربیت دانش آموزان داریم اما برای نتیجه بخش بودن آن ها نیازمند شناسایی دقیق دانش آموزان و نیازهای آنها و سپس درمان آن با روش های منطقی هستیم.

وی گفت: روش «یکپارچگی حسی» از متدهای روز دنیا است که برای کودکان با نیازهای ویژه در بسیاری از کشورها اجرا شده و نتیجه داده است و ما هموباید آن را پیاده کنیم.

مسئول مرکز اختلال یادگیری استان قزوین اظهارداشت: چند عنصر مهم برای آموزش اینگونه دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار گیرد که حافظه، رشد حرکتی، حسی از آن جمله است زیرا برخی از دانش آموزانی که دچار اختلال هستند معمولاً در کارهای حرکتی نیز نارسایی داشته اند که این نقص در دوران بزرگسالی مشکلات زیادی برای آنها ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد:معلمان مقطع ابتدایی باید به خانواده‌ها توصیه کنند تا بر روی ابعاد حرکتی کودکانی که دارای اختلال هستند بیشتر تلاش شود زیرا آموزش‌ها زمانی تاثیرگذار است که گام به گام و بر پایه مبنای علمی باشد و این کار در کودکان دیرآموز باید با اولویت کار بیشتر بر روی احساسات کودکان صورت گیرد.

در ادامه ابوالفضل بابایی کارشناس توانبخشی و کاردرمانی استان قزوین اظهارداشت: توجه به تعادل بدن و تحرک بدنی این کودکان می‌تواند به ایجاد تعادل روحی، روانی و حرکتی منجر شود.

وی افزود: معلمان باید روی ادراکات فضایی بچه ها بیشتر کار کنند و بر حرکات جسمی آنها، رفتارها و آموزش ها تمرکز بیشتری داشته باشند و توجه به ورزش و شادابی، بازی و سرگرمی را در کودکانی که نیازهای ویژه دارند در اولویت قرار دهند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟

محسن زارعی؛ درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد ۱۴۰۲ برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده، اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی