Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@05:30:16 GMT

جوانان بیکار آبادانی باید در اولویت استخدام باشند

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۶۶۸۳

جوانان بیکار آبادانی باید در اولویت استخدام باشند

آبادان - ایرنا - امام جمعه آبادان گفت:آمار بیکاری در آبادان بالاست و باید اولویت اشتغال در منطقه به جوانان آبادانی داده شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابراهیمی پور روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:حامی مطالبه گری به حق جوانان هستیم زیرا خواسته آنها اشتغال است و باید به این خواسته آنها احترام گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:در زمینه های مختلف نظیر شهرک های صنعتی، پالایشگاه و گمرک باید ایجاد اشتغال شودزیرا آمار بیکاری در این شهرستان بسیار بالاست.
امام جمعه آبادان گفت:نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلانی از مسئولان مومن، توانمند و متعهدی هستند که برای برطرف کردن معضل بیکاری در شهر تلاش های زیادی انجام داده اند.
وی افزود:هیچ شرکت خصوصی در آبادان حق استخدام و یا جذب نیروی غیر بومی را ندارد و باید فهرست استخدام این شرکت ها مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت حضور غیر بومی ها،در این شرکت ها بومی ها جایگزین شوند.
وی تصریح کرد:نشست بسیار خوبی با نمایندگان جویای کار در آبادان داشتیم ولی این نشست باید در یک ماه آینده خروجی مناسبی داشته باشد و جوانان آبادانی جذب شرکت ها و سازمان ها شوند.
امام جمعه آبادان افزود:جوانان آبادانی امنیت را در نقطه صفر مرزی به کشور هدیه کرده اند و باید راهکاری برای رفع معضل بیکاری در این شهر ارائه داد.
**13 هزار و 800 جویای کار در آبادان
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در این نشست گفت:برای تمام فرصت های شغلی که در شهرستان آبادان ایجاد می شود اولویت استخدام به جوانان بومی این منطقه داده می شود و اجازه استخدام به نیروی غیر بومی داده نمی شود.
عزیزاله شهبازی افزود:از هفته گذشته سایت ثبت نام متقاضیان کار در فاز 2 پالایشگاه برای جوانان جویای کار بومی راه اندازی شد و جوانان جویای کار با مراجعه به این سایت می توانند ثبت نام کنند.
وی با تاکید بر اولویت جوانان آبادانی در زمینه اشتغال اظهار کرد: پتروشیمی، پالایشگاه، شهرداری، سازمان منطقه آزاد اروند، شرکت های خصوصی و شهرک صنعتی باید اولویت جذب نیرو را به جوانان جویای کار آبادانی دهند تا آمار بیکاری در این شهر کاهش یابد.
فرماندار ویژه آبادان آمار جوانان بیکار در این شهرستان را ١٣هزار و ٨٠٠ نفر عنوان کرد و گفت: کارگروهی برای ایجاد شغل در شهرستان با حضور تمامی مسئولان سازمان های مختلف ایجاد شد تا زمینه اشتغال برای جوانان بومی فراهم شود.
وی تصریح کرد:٨٨ نفر آبادانی و خرمشهری توسط گمرک برای حراست در مبادی ورودی و خروجی این دو شهر جذب شده اند و خبر جذب غیر بومی ها در گیت ها شایعه است.
وی افزود:١٧ شرکت در شهرک صنعتی آبادان با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند فعالیت دارند که می توانند در ایجاد اشتغال نقش پررنگی داشته باشند.
وی ضمن ابراز امیدواری به اشتغال جوانان بومی با راه اندازی فاز 2پالایشگاه آبادان گفت:با راه اندازی فاز ٢ در پالایشگاه زمینه اشتغال برای جوانان بومی فراهم می شود ضمن اینکه جذب نیروهای غیر بومی در این فاز غیر ممکن خواهد بود.

**فرآیند زمانی در احداث فاز 2 پالایشگاه آبادان
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:فعال شدن پروژه فاز 2 پالایشگاه آبادان یکی از موضوع های مهم در ایجاد اشتغال است که بر اساس این فرآیند تقریبا هشهزار نفر اشتغالزایی پیش بینی می شود ولی این موضوع به این معنا نیست که مستمر باشد و احداث آن فرآیند زمانی دارد.
جلیل مختار فاز 2 پالایشگاه آبادان را مهم ترین پروژه وزارت نفت دانست و اظهار کرد:بعد از برجام مهمترین پروژه وزارت نفت احداث فاز 2 پالایشگاه آبادان است که زمینه هشت هزار فرصت شغلی را در منطقه فراهم می کند.
وی افزود:کسانی که در این پروژه دست اندرکار هستند مکلف به بکارگیری نیروهای بومی شدند تا شاهد رونق اقتصادی در منطقه باشیم.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:فرماندار آبادان مصوبه ای از شورای تامین برای جذب نیروهای بومی در فاز 2 پالایشگاه آبادان گرفت که ضمانت اجرایی آن را انجام دهد.
مختار تصریح کرد:البته کارگروهی با حضور مدیران شهری و حتی استانی در آبادان شکل گرفته است و در پی آن کمیته نظارت بر نیروهای انسانی باید مشخص شود تا ساز و کار این کمیته مشخص گردد.
وی با بیان اینکه برای آموزش نیروهای جویای کار بررسی هایی صورت گرفت، گفت: فرصت های شغلی مختلفی در سطح آبادان وجود دارد که باید از طریق آزمون این فرصت ها را در اختیار جوانان بومی جویای کار قرار گیرد.
جوانان جویای کار آبادانی هفته گذشته با برپایی چندین تجمع نسبت به آنچه که آنرا جذب نیروهای غیر بومی در شرکت ها و سازمان های مختلف عنوان کردند اعتراض نمودند.
7104/6068
خبرنگار:مسعود گادار** انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) گفت: همچنین ضرورت دارد تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در تمامی مدارس در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام احمد محمودی، اعتراضات دانشجویی در آمریکا را انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی دانست وافزود: ۱۰ سال قبل رهبرمعظم انقلاب به جوانان غربی منشأ شعار‌های امروز جوانان آمریکایی علیه رژیم غاصب و تحولات دانشگاهی در آمریکا است.

خطیب جمعه اصفهان با گرامیداشت مقام معلم، شغل معلمی را سرچشمه گرفته از جایگاه خداوند در مقابل انسان دانست وافزود: در همین راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند جایگاه معلم بسیار ارزشمند است و بر موضوع پرورش و تربیت از جمله مهم‌ترین وظایف دستگاه آموزش و پرورش تاکید دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد محمودی با در پیش بودن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) افزود: امام صادق در دوران بسیار حساسی و حکومت بنی امیه و حکومت عباسیان ظالم جامعه اسلامی را مدیریت کردند و در مواجه با موضوعات انحرافی به گونه‌ای با جهاد تبیین عمل کردند که امروز شاهدیم از ایشان به‌عنوان مؤسس حزب شیعه نام برده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی گفت: اگر انسان به تقوای الهی توجه نکند دچار خسران شده و سرمایه انسانیت و معنویت که امنیت الهی است را از دست می‌دهد، ضرورت دارد با کسب تقوای الهی از ویژگی‌های منفی دوری کنیم، امیدواریم خداوند همه ما را ملبس به لباس تقوا بفرماید.

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به‌دلیل زیان‌ده‌بودن، رایگان واگذار شود، سال پیش به سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید
  • پالایشگاه آبادان که در دولت گذشته قرار بود رایگان واگذار شود، به سوددهی رسید
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • تصویر جالب از عکس یادگاری بعد از ۱۰ سال
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد