Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از استهبان، روستای قرآنی محمدآباد در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق شهرستان قرآنی استهبان واقع شده و در واقع از سمت دهستان خیر آخرین روستای این شهرستان در محدوده جغرافیایی نی‌ریز به شمار می‌رود.

محمدآباد در کنار دریاچه بختگان واقع شده و شمال آن را کوه و دریا و جنوبش را هم کوه‌های سربه فلک تشکیل‌می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امرار و معاش مردم این روستا از طریق کشاورزی و دامداری است و با توجه به واقع شدن دریاچه بختگان در این روستا کوه‌های آن نیز از مراتع سرسبز برخوردار بوده و در فصول مختلف اهالی روستا با از ارتفاعات این روستا نسبت به برداشت بنه، زیره، و انواع گیاهان دارویی اقدام می‌کنند.

اراضی سطح شیب‌دار روستای محمدآباد نیز به اعتقاد کارشناسان بخش کشاورزی و منابع طبیعی دارای ظرفیت عظیمی برای کاشت درختان دیم از جمله انجیر و بادام است. طرحی که با اجرای آن اشتغال مردم روستا به ویژه جوانان آن تامین می‌شود و نیازی به مهاجرت ندارند.

همان‌طور که اشاره شد کوه‌های روستای محمدآباد، دارای منابع غنی و ارزشمند در بخش‌های مختلف است که یکی از آنها نیز وجود معادن خاک سیلیس است. معدنی که یک گنج نهفته در زیر زمین است و باید برای بهره‌برداری از آن برنامه‌ریزی شود.

امتداد نیوز، در ادامه گزارش‌های خود از روستاهای استان فارس به بررسی آخرین وضعیت معدن روستای محمدآباد استهبان پرداخته است.

معدن روستای محمدآباد مزیت صادرات دارد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان استهبان در این زمینه اظهار داشت: اموراکتشاف معدن محمدآباد انجام شده و در حال حاضر مجوزهای لازم بهره‌برداری را گرفته که پروانه آن نیز تمدید شده و آماده بهره‌برداری است.

سهراب قدم‌زن افزود: معدن محمدآباد در واقع معدن سیلیس است و برای تولید مواد اولیه سیمان کاربرد داشته و همچنین بازار مناسبی برای صادرات به کشورهای همسایه دارد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه اقدامی برای بهره‌برداری نشود، پروانه آن باطل شده و در تملک دولت می‌آید و دولت نیز می‌تواند آن را به مزایده بگذارد تا بهره‌برداری لازم صورت بگیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان استهبان تصریح کرد: بهره‌برداری از معدن روستای محمدآباد امروز نیازمند سرمایه‌گذار است و در این راه نیز آماده همراهی و حمایت از سرمایه‌گذاران بوده و امکان استقاده از تسهیلات رونق تولید برای بهره‌برداری این معدن وجود دارد.

بهره‌برداری از معدن محمدآباد، راهکاری برای ایجاد اشتغال در خشکسالی‌های موجود

عضو شورای اسلامی روستای محمدآباد  نیز با بیان اینکه شورای پنجم روستا با جدیت موضوع بهره‌برداری از معدن محمدآباد را در برنامه‌های خود قرار داده و در این راستا نیز جلسه‌هایی را برگزار کرده است اظهار داشت: با توجه به آزمایش‌های صورت گرفته، این معدن از منابع غنی ارزشمند برای استفاده در کارخانه‌های سیمان و همچنین سرامیک‌سازی دارد.

علی شاهسون افزود: براساس اطلاعات موجود، خاک سیلیس پس از حمل  به کارخانه‌های تولید کلینکر و سیمان، در برخی از کارخانه‌ها، این مواد به کلینکر و سپس سیمان تبدیل می‌شود و در برخی موارد هم این مواد اولیه به کلینکر تبدیل و به خارج از کشور صادر می‌شود. 

شاهسون بیان کرد: معدن خاک سیلیس روستای محمدآباد در قسمت جنوبی این روستا واقع شده و برای بهره‌برداری و بارگیری به سمت کارخانه‌های مورد هدف، دسترسی نزدیکی به جاده اصلی دارد و این مهم یک امتیاز محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین جاده روستای محمدآباد از سمت شرق به شهرستان نی‌ریز و استان‌های جنوب شرق کشور از جمله کرمان و سیستان و بلوچستان متصل می‌شود و همچنین در مسیر راه آهن شیراز- گلگهر قرار گرفته است.

شاهسون با بیان اینکه آماده حمایت از سرمایه‌گذاران هستیم گفت: مردم روستای محمدآباد با ایجاد یک شرکت تعاونی سهم و آورده خود را در این معدن مشخص کرده‌اند و برای بهره‌برداری از معدن روستا پذیرای سرمایه‌گذاران هستیم و افراد متقاضی می‌توانند با شماره ۰۹۳۹۴۷۰۰۸۳۵ تماس برقرار کنند.

عضو شورای اسلامی روستای محمدآباد با تاکید بر اینکه بهره‌برداری از معدن محمدآباد امروز به یک مطالبه عمومی اهالی روستا تبدیل شده است خاطرنشان کرد: بدون شک حمایت و همراهی مسئولان استانی و شهرستانی در تسریع بهره‌برداری از معدن محمدآباد موثر است و درخواست همکاری داریم.

در این زمینه امان‌الله شاهسونی عضو هیئت مدیره شرکت‌ عدالت‌گستر روستای محمدآباد نیز اظهار داشت: چند سال است که برای بهره‌برداری معدن محمدآباد که دارای خاک سیلیس است و بیشترین کاربرد را در صنعت سیمان  است مجوز لازم گرفته شده و شرکتی نیز به نام عدالت‌گستر راه‌اندازی شده است.

وی افزود: از زمانی که مجوز لازم برای بهره‌برداری از معدن محمدآباد از اداره صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته به لحاظ کمبود اعتبار موفق نشدیم بهره‌برداری لازم را انجام دهیم.

شاهسونی با اعلام آمادگی برای جذب سرمایه‌گذاران و حمایت از آنان تصریح کرد: در صورتی که این معدن به بهره‌برداری برسد بدون شک تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغالزایی برای جوانان روستا دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت‌ عدالت‌گستر روستای محمدآباد خاطرنشان کرد: درخواست ما از مسئولان، حمایت در بهره‌برداری از این گنج نهفته در زیر زمین است و ایجاد رونق در عمران و آبادانی روستا و حتی دهستان خیر است.

امتداد نیوز بنا دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت ۸ الی ۱۶ با شماره تماس ۰۷۱۳۲۲۸۱۹۷۵ با دفتر امتداد نیوز استان فارس در جریان بگذارند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند

سرهنگ علیرضا ایراندوست در نشست خبری اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته جهاد سازندگی، اظهار داشت: از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت به عنوان هفته بسیج سازندگی نام‌گذاری شده است و در این هفته اقدامات صورت گرفته توسط جهادگران معرفی و رونمایی می‌شود.

وی افزود: پروژه بزرگ آبرسانی استان قم که از طریق قرارگاه امام حسن (ع) اجرا شده بود و ما نیز معین اجرایی آن در قم بودیم در ۱۸ اردیبهشت در روستای بیدهند و کرمجگان افتتاح می‌شود، همچنین در این روز پروژه دو کاربری سالن ورزشی و حسینیه روستای ویریج که با مشارکت مردم ساخته شده، راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم، بیان کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی و اشتغال آفرینی، خط تولیدی در شرکت آتا الکترونیک تابش با کمک وام‌های تبصره ۱۸ راه‌اندازی می‌شود. این خط تولید برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر غیر مستقیم اشتغال آفرینی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است