Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@15:09:21 GMT

شرایط فرهنگی امروز جامعه زیبنده نظام اسلامی نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۳۲۱۶

شرایط فرهنگی امروز جامعه زیبنده نظام اسلامی نیست

امام جمعه موقت رشت گفت: مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی باید بدانند امروز جامعه ما در حوزه فرهنگ با چالش‌های مختلفی مواجه است و شرایط کنونی زیبنده نظام اسلامی نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه رشت با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی اظهار داشت: تاکنون بیش از 2 میلیون زائر ایرانی خود را با پای پیاده خود را به حرم سیدالشهدا (ع) رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شبهه افکنی بسیاری از دشمنان اسلام پیرامون با عظمت برگزارشدن عزای امام حسین (ع) نسبت به سایر ائمه اطهار و برگزاری مراسم اربعین برای این امام بزرگوار گفت: امروز دشمنان هرچقدر شبهه بیشتری پیرامون اربعین ایجاد کنند مردم بیشتر به نهضت سیدالشهدا (ع) نزدیک می‌شوند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری توسط دشمنان در راستای از بین بردن نام و اهداف قیام امام حسین (ع) انجام شده است عنوان داشت: خداوند سرّی در عدد اربعین قرار داده که تاکنون هیچ دانشمندی به آن دست پیدا نکرده است.

شفیعی‌زاده با اشاره به برخی رموز عدد اربعین افزود: دعا کردن برای چهل مومن در نماز شب، گریه کردن چهل روزه زمین برای مومنی که از دنیا برود، پاک نبودن شرابخوار تا چهل روز بعد از شرابخواری و مناجات چهل روزه حضرت موسی (ع) با خداوند از ویژگی‌های عجیب این عدد مقدس است.

وی با بیان نشانه‌های مومن در کلام امام حسن عسگری (ع) اعلام کرد: خواندن 51 رکعت نماز در طی روز، داشتن انگشتر در دست راست، سجده بر خاک کردن، با صدای بلند بسم الله گفتن و خواندن زیارت اربعین از ویژگی‌های مومن است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به علل دیگر توجه به برگزاری مراسم ایام اربعین خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسم نمادی برای مقابله با ظلم و اسکتبار است و درس ایستادگی و مقاومت را به جهانیان مخابره می‌کند.

شفیعی‌زاده ضمن تشریح علل انجام پیاده‌روی برای رسیدن به مرقد امام حسین (ع) در ایام اربعین ابراز داشت: انجام این پیاده‌روی نشان از شور و شعوری است که خداوند در دل زائران سیدالشهدا (ع) قرار داده است.

وی در پاسخ به شبهه‌های مطرح شده پیرامون پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: امام صادق (ع) فرموده‌اند که هرکسی که که با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) برود برای هر قدم برای او ثوابی نوشته می‌شود.

امام جمعه موقت رشت ضمن ارائه پیشنهادی به دولت پیرامون حوزه پدافند غیرعامل اعلام کرد: امروز فضای مجازی تفاوتی با فضای واقعی ندارد و باید پدافندغیرعامل در این حوزه با جدیت عمل کند.

شفیعی‌زاده با بیان این پیشنهاد که باید سازمان پدافند غیرعامل جایی در هیئت دولت داشته باشد عنوان داشت: امروز جنگ نرم با تمام مردم در ارتباط است و باید به آن اهمیت داد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دیروز با دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: شناخت دشمن، علم آموزی و تقویت ارتباط معنوی و الهی از ویژگی‌هایی است که باید به دانش‌آموزان تعلیم داده شود تا بتوانند کشور را به‌سوی پیشرفت پیش ببرند.

امام جمعه موقت رشت ضمن تاکید بر نقشه‌های دشمنان برای گمراهی جوانان و نوجوانان افزود: ترویج فحشا، مواد مخدر و سرگرم کردن جوان با بازی‌های کامپیوتر موانعی است که دشمن در سر راه صاحبان آینده کشور و نظام قرار داده است.

شفیعی‌زاده با اشاره به فرارسیدن روز فرهنگی عمومی تاکید کرد: مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی باید بدانند امروز جامعه ما در حوزه فرهنگ با چالش‌های مختلفی مواجه است و شرایط کنونی زیبنده نظام اسلامی نیست.

وی ضمن تشریح وقایع رخ داده در روز 13 آبان روز مبارزه با استکبار افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) اقدامی بود که مانع بسیاری از نقشه‌های دشمن شد و امام راحل از آن به‌عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

وی با اشاره به شبهه افکنی برخی افزاد پیرامون نادرست بودن تسخیر لانه جاسوسی گفت: حرف آنان درست است که نباید سفارتخانه یک کشور تسخیر شود اما سفارتخانه آمریکا در آن زمان به‌دنبال انجام وظایف دیپلماسی خود نبود بلکه جاسوسان آمریکا در حال طرح ریزی برای براندازی نظام بودند.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر حضور همه جانبه مردم در راهپیمایی روز 13 آبان اظهار داشت: مردم ایران در راهپیمایی فردا پاسخ اقدامات اخیر آمریکا را داده و نشان می‌دهند که همچنان پای آرمان‌های استکبارستیزی خود ایستاده‌اند.

به گزارش تسنیم، در پایان خطبه‌های امروز نماز جمعه رشت، بیانیه مشترک تشکل‌های انقلابی دانش آموزی توسط دانش‌آموزان بسیجی قرائت شد.

انتهای پیام/

R7877/P1486/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود

فرمانده کل سپاه در پیامی به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات تاکید کرد: سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار کارگران و مدافع حقوق و مطالبات به حق آنها خواهند بود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات  پیامی صادر کرد.

 متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ملت بزرگ ایران در دهه‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ آفرینش گر حماسه‌هایی جاودان در صحنه دفاع از استقلال و هویت اسلامی و اعتبار و منزلت تمدنی خود بوده‌اند.

آنها در مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند. پاکترین و شریفترین بخشی از جامعه که در تمام این حوادث و رویدادهای عظیم درخشید و در مسیر ساختن ایران قوی و عبور از تحریمها نقش قاطعی آفرید، قشر نجیب و پر تلاش کارگر بود.

تقدیم 14 هزار شهید یک صفحه نورانی و پرافتخار از این قشر الهی است که محبوب پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و اله) است بازوی کارگر بوسه گاه نبی مکرم اسلام است.

در نگاه امام بزرگوار (ره) و در منطق رهبر عزیزمان، کارگران جایگاهی رفیع و منزلتی عظیم دارند.

 حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همواره حامی و پشتیبانی کارگران عزیزمان بوده‌اند و رضایت ایشان از این جامعه پاک و بی ادعا؛ بیانگر تأثیر آنان در اعتلاء حال خوب جامعه است که در بیانات نورانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) جلوه‌ای درخشان داشت.

 9 اردیبهشت سالروز تشییع نمادین "شهید عزیز عبدالحسین برونسی"  است که نشانگر و مظهر فضائل جامعه کارگری است، به عنوان روز بسیج کارگری نامگذاری شده و 12 اردیبهشت روز جهانی کارگر است تا همگان بتوانند بخش کوچکی از دین خود را با تقدیر از این عزیزان ادا نمایند.

 سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار شما و مدافع حقوق و مطالبات به حق شما خواهند بود.

 اینجانب، این ایام را به همۀ کارگران شریف و خانواده‌های صبور و شکیبای آنان صمیمانه تبریک عرض نموده و دست بوس شما عزیزان هستم.

 همه ما اراده‌ها و قلبهای خود را به یکدیگر پیوند میزنیم و اوامر رهبر عظیم الشأنمان را که در مراسم 5 اردیبهشت 1403 در جمع کارگران ابلاغ فرمودند را به صورت جدی اجرا می‌نمائیم.

عزت و سربلندی همه شما عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند