Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت فقیه مجاهد مرحوم آیت الله حاج شیخ علی اصغر معصومی در زادگاهش روستای ابرسج بخش بسطام شهرستان شاهرود برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا خباز استاندار سمنان از آیت الله معصومی به عنوان شخصیتی انقلابی و متعهد یاد کرد و گفت: مردم خراسم در چهار دوره‌ای که ایشان نماینده مردم در مجلس خبرگان بود، از مردم داری، اخلاق مداری و علم ایشان استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری هم مردانگی، فداکاری، شجاعت و ایثار را از ویژگی‌های بارز مرحوم آیت الله معصومی برشمرد و گفت: این شخصیت وارسته در طول عمر با برکت خود شاگران زیادی را تربیت کرد.
لازم به ذکراست: آیت الله علی اصغر معصومی فرزند حاج ملا عباس، در سال ۱۳۰۵ ه‍جری شمسی برابر با ۱۳۴۵ ه‍جری قمری در خانواده‌ای متدین در روستای ابرسج بسطام دیده به جهان گشود و تا کلاس ششم ابتدایی را در روستای ابرسج تحصیل کرد و سپس وارد حوزه علمیه ابرسج شد و به تحصیل علوم دینی پرداخت و پس از خواندن دروس مقدماتی به مدرسه علمیه قلعه شاهرود رفت و مدّت سه سال را درآن مدرسه و نیز مدرسه بازار به تحصیل نزد بزرگانی همچون: شیخ علی واعظی برجسته، آیت اللّه حاج شیخ علی اصغر دانش پژوه، آیت اللّه اشرفی و آیت اللّه سجودی پرداخت و در پانزده سالگی به حوزه علمیه مشهد رفت و در آنجا از محضر استاد ادیب نیشابوری کسب فیض کرد و پس از دریافت جواز تحصیل در نجف از آیات عظام آشتیانی و چهل ستونی در ۲۱ سالگی به نجف اشرف رفت و در طول چهارده سالی که در نجف اشرف به سر برد، از محضر بزرگان و عالمان بسیاری از جمله آیت اللّه سیدمحمود شاهرودی، آیت اللّه سید محسن حکیم، آیت اللّه میرزا آقا زنجانی و آیت اللّه شیخ حسین حلّی، آیت اللّه سید ابوالقاسم خوئی بهره‌ها برد.
شیخ علی اصغر هم‌زمان با تحصیل، تألیف و مباحثه، در نجف، به تدریس قوانین، رسائل، مکاسب و کفایه پرداخت.
وی در طول انقلاب اسلامی مسئولیت‌های گوناگونی از جمله: عضویت در ستاد استقبال حضرت امام (ره) در سال ۱۳۵۷ شمسی، مسئولیت بنیاد شهید گنبد وعلی آباد گرگان؛ عضویت در دفتر استفتاءات حضرت امام (ره) در مشهد؛ عضویت در مجلس خبرگان رهبری در سه دوره متوالی (اوّل تا سوم) از شهرستان تربت حیدریه را داشت.
آیت الله حاج شیخ علی اصغر معصومی شاهرودی به علت کهولت سن، در ۹۱ سالگی در منزلش در مشهد دعوت حق را لبیک گفت و به لقاء الله پیوست.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس بزرگ امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معصومه حائری عروس امام خمینی و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

آنگونه که جماران روایت کرده، معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

ایشان در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899428

دیگر خبرها

  • همسر مصطفی خمینی درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • عروس امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد