Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@22:19:23 GMT

استکبارستیزی از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۱۲۹۷

استکبارستیزی از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین گفت: استکبارستیزی و مبارزه با ظلم یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی است و مبارزه با ظلم و یاور مظلوم بودن از جمله آموزه‌های دینی بوده که به صراحت در خصوص دین اسم برده شده است.

مهدی صادق پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: مبارزه با ظلم و نفی استکبار از اصول اساسی اندیشه مبارزاتی حضرت امام(ره) بوده و همواره مورد تاکید قرار گرفته در حالی که ظلم‌زدایی و مبارزه با استکبار به عنوان یک مسئولیت دینی، فرهنگی و سیاسی جدی‌ترین آثار را در قیام امت‌های مستضعف علیه نظام ظالمانه حاکم بر جهان از خود به جای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام راحل سلامت و صلح جهان را بسته به انقراض مستکبرین می‌دانند و می‌فرمایند که تا این سلطه‌طلبان بی‌فرهنگ در زمین هستند مستضعفین به ارث خود که خدای تعالی به آن ها عنایت فرموده است نمی‌رسند.

صادق پور خاطرنشان کرد: استکبارستیزی و مبارزه با ظلم یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی است و مبارزه با ظلم و یاور مظلوم بودن از جمله آموزه‌های دینی بوده که به صراحت در خصوص دین اسم برده شده و قرآن کریم در ضرورت ظلم‌زدایی از جامعه بشری و فعالیت‌های اجتماعی از خدا آغاز می‌کند و او را مبرا از هر نوع ظلم دانسته و ظلم‌زدایی از جامعه بشری را مسئولیت اجتناب ناپذیر انسان می‌داند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین با بیان اینکه امام خمینی(ره) حمایت از مظلوم و مقابله با ظلم و استعمارستیزی در هر نقطه‌ای از جهان را از جمله آرمان‌های انقلاب اسلامی برمی‌شمرد، گفت: امام خمینی (ره) در همین راستا بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین و برپایی روز قدس تاکید جدی دارند.

وی ادامه داد: یکی از مولفه‌های مهم و مبانی اندیشه‌ای حضرت امام خمینی(ره) در موضوع مبارزه با استکبار مساله ماهیت الهی مبارزه و قیام برای خدا بوده و تاریخی ترین سند مبارزاتی حضرت امام با آیه شریفه «قل انّما اعظکم بواحده ان تقوموالله مثنی و فرادی» آغاز می‌شود.

صادق‌پور تأکید کرد: امام(ره) امکان هر گونه تلاش برای نزدیکی، سازش و مصالحه با استکبار را نفی می‌کند و آن را نافی عزت مسلمین می‌داندضمن آنکه این حرکت را ثمر بخش ندانسته و بر این باور است که استکبار از موضع خود کوتاه نخواهد آمد و این نگاه برآمده از آموزه‌های قرآنی است که خداوند در شرح وضعیت جبهه حق و دشمنان آن بدان اشاره کرده است.

وی تصریح کرد: اصل اساسی دیگر برای مبارزه با استکبار جهانی تداوم و همیشگی بودن مبارزه است، مبارزه با کفر و شرک و نفاق را که جبهه متحد نظام استکباری دنیا را به وجود می‌آورند نباید فصلی و مقطعی و محدود و محصور به عصر و زمان خاصی باشد در این صورت هیچ تضمین و پشتوانه‌ای برای تامین صلح جهانی وجود نخواهد داشت.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین خاطرنشان کرد: آمریکا راس قدرت‌های استکباری جهان و مسئول اصلی تمامی مشکلات جهان اسلام به خصوص ایران است.

صادق‌پور با اشاره به حرکت دانشجویان پیرو خط امام(ره)گفت: دانشجویان بر اساس درک صحیح از رهنمودهای حضرت امام(ره) در 13 آبان به منظور شکست تبختر فرعونی سیاست‌مداران توطئه گر آمریکا، لانه جاسوسی را فتح و جاسوسان آمریکایی را اسیر کردند نخستین تایید و حمایت امام از شکستن غرور شیطان بزرگ و فتح لانه جاسوسی فردای آن روز 14 آبان 1358در سخنرانی عمومی اعلام گردید.

وی بیان کرد: آمریکا نزدیک به چهل سال گذشته نیز در امتداد نیم قرن خصومت و توطئه ورزی ضد ایران استراتژی تهدید و محاصره اقتصادی و منزوی کردن ایران در صحنه بین المللی را به کار بست تا به زعم خود ایران انقلابی را به زانو در آورد اما باز هم به تجربه متفاوتی رسید.

وی تصریح کرد: ایستادگی ملت ایران پیام روشنی برای دشمنان دارد که ملت ایران به تعبیر رهبر معظم انقلاب، در میدان و عرصه جنگ اراده‌ها با بصیرت آگاهی و تلاش پیروز خواهد بود.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین به مولفه‌های قدرت نرم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی که بسیاری از منافع نظام سلطه در منطقه استراتژیک غرب آسیا را به مخاطره انداخته استکبارستیزی است مولفه‌ای که توانسته قدرت اثرگذاری گفتمان انقلاب اسلامی را در جهان توسعه بخشیده و چالش عظیمی را در مقابل اهداف نظام سلطه قرار دهد.

صادق‌پور خاطرنشان کرد: این ویژگی در مقاطعی از تاریخ انقلاب اسلامی مورد نقد برخی از انقلابیون خسته و دگراندیشان شده و بر مبنای همین نقد و با طرح گفتمان تنش زدایی و تعامل با دنیا و قدرت‌های جهانی، سطح استکبارستیزی در برخی دولت ها کاهش یافته است.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: تجربه بزرگ برجام و تعامل و امتیاز دهی به شیطان بزرگ و اذناب آن و در پی آن نقض عهدها، تحریم‌ها و افزایش خصومت‌ها، باور اتکا به قدرت الهی، تکیه بر مردم و تبعیت از ولایت فقیه را در مبارزه با نظام سلطه بیش از پیش آشکار و این موضوع ضرورت ادامه دکترین اسلامی و نفی سلطه و استکبارستیزی را به عنوان جزئی از هویت انقلاب اسلامی اثبات می‌کند.

انتهای پیام/

R41364/P1357/S6,63/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه هشتادی ها شهردار محلات رفسنجان شدند

سید احمد عبودتیان عصر یکشنبه در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان اظهارداشت: نسل دهه هشتادی‌ها که خاری به چشم دشمنان اسلام هستند امروز در رفسنجان شهرداران نوجوان ۵۰ محله شدند و با طرح‌ها و ایده‌های ناب، حکمرانی مردمی که یک امر الهی است را در دست گرفتند تا تمدن الهی را به رخ جهانیان بکشند.

وی تصریح کرد: دهه هشتادی‌ها در رفسنجان تهدید را تبدیل به فرصت کردند و نشان دادند که اگر بر اساس الگوی امام و اسلام عمل شود نوجوانان در کشور حکمرانی می‌کنند.

دستیار رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت بیان کرد: از ویژگی‌های خوب این طرح، محله محور و مسجد محور بودن است و امام جمعه محله، طرح‌های مدیریت شهری را هدایت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح از بانوان دهه هشتادی استفاده شد و به تجربه بزرگتر‌ها پشت نشده و جوان و نوجوان محور است.

عبودتیان ادامه داد: در این طرح قرار است نسل امروز حول انسان‌های هدایت گر (امامان مساجد) آینده را بسازند، امروز انسان خلیفه الله در حکمرانی شهر به رسمیت شناخته شده و تازه این آغاز راه و اتفاق شگفتی ساز است.

وی گفت: دشمن برای دهه هشتادی‌ها خیلی خواب دیده بود و فکر می‌کرد با فضای مجازی و اتفاقات جدید و بعد از جریان کرونا شکاف عمیقی می‌افتد و این نوجوانان با آرمان‌های قبل غریب می‌شوند، در حالی که نمی‌دانند آرمان‌های اسلامی آرمان‌های بشری است و هر انسان حر و آزاده‌ای که از این آرمان‌ها آگاه شود آن‌ها را قبول می‌کند.

دستیار رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت تصریح کرد: دشمن در دهه نود با راه اندازی داعش در سوریه و عراق قصد براندازی تفکر انقلاب اسلامی را داشت که با تدبیر رهبر انقلاب، حاج قاسم سلیمانی از پیش قراولان لشکر فراملیتی، فراقومیتی و فرا مذهبی وارد میدان شد.

وی ادامه داد: در این راستا در لشکریان دفاع از حرم مسیحیان، مسلمانان شیعه و سنی و انواع فرقه‌ها و نیز از کشور‌های اسلامی مانند لبنان، پاکستان، افغانستان، سوریه، یمن و ... حضور یافتند.

عبودتیان تصریح کرد: دشمن که می‌خواست ما در عرصه و منطقه نباشیم و این تهدید برای او بود، اما ایران تبدیل به سردمدار فرهنگی و جریان ساز اصلی منطقه شد و اگر امروز بخواهد به ایران تجاوز کند از یمن، غزه و لبنان  پاسخ می‌گیرد.

آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان و آغاز رسمی فعالیت ۹۴ شهردار نوجوان دهه هشتادی که با حضور استاندار کرمان و مدیرکل از مسئولان استانی و شهرستانی در محل تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار شد.

ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • دهه هشتادی ها شهردار محلات رفسنجان شدند
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است