Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاش امتداد نیوز از ارومیه، صبح امروز اجلاس پیشمرگان مسلمان کرد و عشایر در شهرستان مهاباد برگزار شد که در این مراسم مقامات ارشد کشوری از جمله سردار محمدپاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و دیگر مقامات استانی از جمله استاندار آذربایجان غربی و نیز برخی از مقامات شهری حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، امام‌جمعه مهاباد، استاندار آذربایجان غربی، امام‌جمعه اهل تسنن ارومیه و فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به ترتیب به ایراد سخنرانی پرداختند همچنین دختر سردار شهید کاوه نیز سخنران دیگر این مراسم بود که با ذکر خاطراتی از پدر به حس معنویت حاکم بر این مراسم افزود.

در این مراسم برخی از میان برنامه‌ها نیز مانند دف‌نوازی، دکلمه و سرود اجرا شد که مجموعه این برنامه‌ها توسط خبرنگاران و اهالی رسانه حاضر در این مراسم ثبت شد.

البته این اجلاس به صورت زنده نیز از شبکه شما و شبکه استانی صدا و سیمای آذربایجان غربی و مهاباد و همچنین برخی دیگر از شبکه‌های سراسری ایران پخش شد.

در این اجلاس خانواده‌های شهدای پیشمرگ کرد و ایثارگران نیز حضور داشتند که در پایان مراسم توسط مسئولان از این بزرگواران تجلیل  و یاد شهدا گرامی داشته شد.

آذربایجان غربی الگوی موفق انسجام اسلامی اقوام و مذاهب است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی سردار عابدین خرم در اجلاس پیشمرگان مسلمان کرد و عشایر اظهار داشت: خدا را شکرگزاریم که با وجود رهبر انقلاب و فرزندان انقلاب پایداری و امنیت و آرامش برای کشور تأمین شد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی بیان کرد: آذربایجان غربی دارای ۱۲ هزار شهید و ۱۹ هزار جانباز و ۲ هزار و ۶۰۰ آزاده است.

وی گفت: مهم‌ترین راهبرد امنیتی استکبار جهانی و شبکه صهیونیسم همواره بر ایجاد تفرقه بین اقوام مختلف بوده و همان طور که رهبر معظم فرمودند تجربه اختلاف و تفرقه‌افکنی در بین اهل‌تسنن و تشیع در سابقه رژیم‌های انگلیس و آمریکا و شبکه صهیونیسم  وجود داشته و وجود دارد.

خرم افزود: امروز اهل‌تسنن و تشیع و هم اقوام مختلف رنگین کمانی را از ایران اسلامی متحد در کنار یکدیگر قرار داده‌اند و متحد یکپارچه زندگانی سربلندی را انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی به عنوان استانی که رنگین کمان این اقوام و مذاهب بوده از یک سو کانون توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان برای وحدت‌شکنی بوده و از سوی دیگر الگوی موفق و انسجام اسلامی بوده و به تصدیق مقام معظم رهبری در تمام آزمون‌ها سربلند بوده است

وی گفت: در آذربایجان غربی ۸۰ شهید روحانی داریم که در خطه آذربایجان غربی مانند لاله‌های نو شکوفه با خون‌های خود پررنگ کرده‌اند و برادران کرد نیز دوشادوش برادران آذری و فارس خود از فداکاری‌های خود دریغ نکردند.

وحدت شیعه و سنی در جمهوری اسلامی ایران ناگسستنی است

امام جمعه مهاباد ماموستا عبدالقادر سهرابی در مراسم اجلاس پیشمرگان مسلمان کرد و عشایر که در سالن وحدت این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: ملت کرد در طول تاریخ از کشور دفاع کرده‌اند و جانانه جنگیدند و یک وجب خاک به دشمن ندادند.

وی افزود: از اول انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی و بعد از آن تمامی نیروهای کرد به همراه سایر نیروها از کشور دفاع کردند و نقش به‌سزایی در این امنیت بی‌مثال در دنیا دارند.

سهرابی گفت: ملت کرد تا آخرین لحظه نفس کشیدن و قطره خون از میهن اسلامی دفاع می‌کنند و پا در رکاب رهبری هستند.

امام جمعه مهاباد خاطرنشان کرد: خون این شهدای کرد و سایر شهدا است که این امنیت را به وجود آورده است و در هر برهه از زمان مدیون خون شهدا و رشادت‌های آنان هستیم.

وی با اشاره به جنگ‌های منطقه خاورمیانه تصریح کرد: در این منطقه تمامی کشورها به نوعی در داخل خاک خودشان با جنگ روبه‌رو هستند اما با رشادت نیروهای داخلی جمهوری اسلامی ایران امنیت در جای جای این خاک برقرار است.

سهرابی گفت: همه قوم‌ها در کشور باید با هم متحد باشند و نباید اجازه داده شود که در بین ما تفرقه ایجاد کنند و آمریکا و اسراییل بدانند که ما باهم متحد هستیم و هیچ وقت جدا نخواهیم شد و هیچ وقت این واقعیت را نخواهند دید و با خود با گور خواهند برد.

امام جمعه مهاباد خاطر نشان کرد: برای شناساندن شهدا نباید به برگزاری یک مراسم اکتفا کنیم و باید در مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف رشادت‌های این عزیزان بیان شود.

پیشمرگان کرد با نثار جان خود بقای انقلاب را در شمال غرب کشور تضمین کردند

استاندار آذربایجان غربی محمدمهدی شهریاری در اجلاس پیشمرگان مسلمان کرد و عشایر که در تالار وحدت این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی بیگانگان خارجی و دشمنان داخلی انقلاب اسلامی به مقابله گسترده با این نظام پرداختند.

وی افزود: دشمنان که فکر می‌کردند به راحتی پیروز خواهند شد خود را در مقابل پیشمرگان کرد و مردم دیدند و شکست خوردند.

شهریاری گفت:  پیشمرگان در آن زمان با نثار خون خود بقای انقلاب اسلامی را تضمین کردند و حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند.

استاندار آذربایجان غربی در ارتباط با برنامه اصلی خود در این استان خاطر نشان کرد: برنامه اصلی که در آذربایجان غربی سرلوحه خود قرار خواهم داد ایجاد رضایت‌مندی مردم این استان است.

وی تصریح کرد: کارکنان تمامی ادارات استان باید این مسئله را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که خواسته شهدا نیز همین است.

شهریاری گفت: آذربایجان غربی از لحاظ اشتغال و شرایط اقتصادی و کشاورزی مشکلات زیادی دارد و البته استعدادهای زیادی نیز در این استان وجود دارد که قطعاً  از این استعدادها در سطح استان استفاده می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این استان دارای ۱۰ هزار هکتار باغات کشاورزی است که این یک سرمایه بزرگ برای استان و کشور است.

وی افزود: کشاورزی آذربایجان غربی دارای مشکلات زیادی است که در فضای مجازی نیز در حال حاضر نیز زیاد به آن تاکید می‌شود و در این راستا سعی بر حل مشکلات موجود می‌شود.

ایران الگویی از یک سیستم امنیت پایدار مردمی برای کشورهای منطقه است

امام جمعه اهل تسنن ارومیه ماموستا عبدالقادر بیضاوی در مراسم اجلاس پیشمرگان مسلمان کرد و عشایر که در شهرستان مهاباد برگزار شد ضمن ارج نهادن مقام و منزلت شهدای ۸ سال دفاع مقدس اظهار داشت: درود و سلام بر روح پاک بینان‌گذار جمهوری اسلامی ایران که فرمودند انقلاب ما انفجار  نور بود.

وی افزود: درود بر همه افرادی که در راه انقلاب و دفاع مقدس چه کرد و چه ترک  و چه عرب که همگی احساس تکلیف کرده و در هنگام نوپایی انقلاب اسلامی از انقلاب و کشور دفاع  و در طی ۸ سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک این مرزوبوم را تقدیم دشمنان نکردند.

 امام‌جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره به شجاعت‌های رزمندگان و شهدا در دفاع مقدس گفت: این ۸ سال دفاع مقدس آینده جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرد و  آمریکا شجاعت مردم ایران، سپاه و ارتش این کشور را دید و شهدای ما را نیز دیدند که شجاعانه در جبهه‌ها حاضر بودند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نباید در ارتباط با مسائلی که در جای‌جای دنیا حادث می‌شود بی‌تفاوت باشد عنوان کرد: شاهد هستیم که امروز در جهان اسلام چه می‌گذرد و ما باید بدانیم که در روز حساب رسول اکرم (ص) به این اعمالمان اشاره می‌کند و در این راستا باید در راه اسلام دفاع کنیم و بی‌تفاوت نباشیم.

امام‌جمعه اهل تسنن ارومیه گفت: ایران الگویی از یک سیستم امنیت پایدار مردمی برای کشورهای منطقه است چراکه خود مردم در تامین امنیت مشارکت دارند.

بیضاوی گفت: وظیفه ما است که از دنیای اسلام دفاع کنیم چراکه یکی از اساسی‌ترین مسائل دین بوده و نمی‌توان نام آن را دخالت در امور سایر کشورها  گذاشت.

امام جمعه اهل تسنن ارومیه ضمن تشکر از فرماندهان نظامی حاضر در جلسه ازجمله فرمانده نیروی زمینی سپاه و دیگر سرداران کشوری و استانی و همچنین استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: ما باید از امنیتی که در کشور ما برقرار است تشکر و تلاش کنیم تا این امنیت در سایر کشورهای اسلامی نیز برقرار شود و قطعاً اسلام این مسئله را از ما می‌خواهد.

بیضاوی خاطرنشان کرد: ما باید از کشور دفاع کرده و از شهادت نترسیم چراکه مقام شهید مقامی است که پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز به اهمیت آن اشاره کرده است.

 کوچک‌ترین حرکتی علیه ایران را در آن سوی مرزها پاسخ می‌دهیم

فرمانده نیروی زمینی سپاه سردار محمد پاکپور امروز در اجلاس پیشمرگان مسلمان کرد و عشایر که در تالار وحدت این شهرستان  برگزار شد اظهار داشت: پیشمرگان مسلمان کرد از جمله شهدای پیشمرگ مسلمان و ایثارگران پیشمرگ مسلمان حق بسیاری به گردن این منطقه دارند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند شرایطی که برای پیشمرگان مسلمان کرد در آذربایجان غربی و کردستان بود شرایط خاصی بود و آن‌ها باید هم در شهرها و روستاهای خود دفاع کنند و هم جلوی دشمنان بعث را بگیرند و از طرفی هم مورد غضب قرار می‌گرفتند.

وی تصریح کرد: مهاجرانی که به این منطقه برای کمک اعزام می‌شدند مانند شهید بروجردی، قدر ایثارگران این پیشمرگان را می‌شناختند و در سخنان خود از پیشمرگان به خوبی یاد می‌کردند.

پاکپور افزود:‌ با وضعیتی که پیرامون مرزهای ایران وجود داشت و ‌بخش‌های بسیاری از آن توسط داعش محاصره شده بود و برخی‌ مرزهای کشور ‌توسط عناصر تروریستی اداره می‌شد، با این حال امنیتی پایدار در جمهوری اسلامی ایران ‌حاکم است.

وی گفت: پیشمرگان مسلمان کرد امنیت بسیار قابل قبول را در منطقه ایجاد کرده‌اند و هر چند در ‌سوی مرزها هنوز امنیت کامل برقرار نیست، اما با ایثارگری فرزندان ایرانی ‌در آن سوی مرزها، کشورمان ‌صاحب امنیت بسیار خوبی است.‌

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ایران بارها مورد هدف توطئه‌های استکبار جهانی قرار گرفت، گفت: ‌در ترکمن‌صحرا، در خوزستان و در ‌‌آذربایجان غربی دشمن برای نا‌امن کردن منطقه توطئه‌های خود را به اجرا گذاشت و در سال‌های ۶۰ اوج برنامه‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

پاکپور تصریح کرد: دشمنان به مدت ۸ سال جنگ بی‌نظیر قرن ‌را بر ما تحمیل کردند و در مرزهای جنوب، غرب و شمال غرب با دشمن جنگ می‌کردیم، شرایط‌مان در آن زمان مثل شرایط فعلی نبود، سپاه تازه شکل گرفته بود و وضعیت تسلیحاتمان با مشکل مواجه بود و با این شرایط دفاع را شروع کردیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: همین وحدت مردم منطقه و راهنمایی‌ها و رهنمودهای امام عزیز سبب شد آنچنان ظریف کشور را اداره شود که تمام توطئه‌های دشمن شکست خورد.

وی اظهار داشت: وجب به وجب این مملکت خون داده شده تا امنیت کشور تأمین شود و در کوه‌ها و بیابان‌های این منطقه خون‌های زیادی ریخته شده تا امنیت تأمین شود.

پاکپور گفت: آن‌هایی که می‌خواستند این سرزمین را از دست جمهوری اسلامی در بیاورند کور خوانده بودند و نمی‌دانستند که مردم نسبت به اسلامیت این انقلاب توجه خاصی دارند.

وی افزود: شهید قهاری‌ها توسط تروریست‌ها به شهادت رسیدند و ارتفاعاتی که ما در آنجا نه پاسگاه و نه پایگاهی داشتیم تروریست‌ها به این مناطق آمدند و مردم را اذیت کردند و باج گرفتند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: از اوایل سال ۹۰ اقدامات را شروع کردیم، تروریست‌ها را از این ارتفاعات بیرون کردیم و آن سوی مرز نیز صاحبی نداشت و مناطقی همچون قندیل را ‌از تروریست‌ها خالی کردیم و شهدای بسیاری در این دهه اخیر برای تأمین امنیت این مناطق تقدیم نظام شد.

وی افزود: عناصر تروریستی به چشم خود دیدند که کردهای ایرانی سینه خود را سپر کردند و مقابل تروریست‌ها ایستادند.

پاکپور گفت: اساس و پایه نظام جمهوری اسلامی بر مردم نهاده شده و اگر مردم را از ما بگیرند مثل این است که آب را از ماهی گرفته‌اند و مردم همواره در صحنه حاضر هستند.

وی تصریح کرد: همه‌پرسی اقلیم شمال عراق یک توطئه بود که مربوط به اسرائیل است و این توطئه از جنگ ۳۳ روزه شروع شد و آن‌ها خواستار ایجاد خاورمیانه جدید بودند و عناصر صهیونیسم در جنگ ۳۳ روزه می‌خواستند حزب الله را در لبنان از بین ببرند و می‌گفتند که خاورمیانه جدید در حال زایمان است و ممکن است که نیاز باشد سزارین شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: بعد از آن نیز اتفاقاتی در سوریه و عراق افتاد و اگر ورقی به عقب بزنیم از مواضع آمریکایی می‌توان فهمید که داعش را آمریکا و صهیونیست‌ها خلق کرده‌اند و اگر طالبان را در پاکستان به وجود آوردند، گروهی را درست کردند که به دنبال سرزمین بود.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با تشکیل داعش می‌خواستند بین مسلمان‌ها جنگ ایجاد کنند چرا که این به نفع اسرائیل است اما زمانی که دیدند داعش در عراق و سوریه نفس‌های آخر خود را می‌کشد، بحث همه پرسی را مطرح کرده و مسئله دیگری را ایجاد کردند.

پاکپور گفت: پرچم اسرائیل در کنار پرچم اقلیم شمال عراق در کنار یکدیگر در اربیل عراق مشاهده شد و دلسوزان کرد منطقه به مسئولان آن اقلیم خیلی توصیه کردند که این کار را انجام ندهید که با این کار کشورهای کوچک و ضعیف و وابسته ایجاد می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: کشورهای منطقه مانند ایران چنین وضعیتی را بر نمی‌تابند و عراق نیز این وضعیت را نمی‌پذیرد، اقلیم شمال عراق بهترین وضعیت را داشت ولی از حد خود در آمدند در حالی که این‌ها روی گنج خوابیده بودند و ۱۷ درصد درآمد عراق به این منطقه تخصیص داده می‌شد ولی آن‌ها غافل و تحریک شدند و کاری به نفع اسرائیل انجام دادند و فکر می‌کردند همه در عمل انجام شده قرار می‌گیرند و این همه‌پرسی را می‌پذیرند ولی این اتفاق نیفتاد.

وی تصریح کرد: این اتفاقی که در شمال عراق افتاد یک میخ محکمی بود که بر تابوت رژیم صهیونیستی خورد و قطعاً کشورهای همسایه نیز این همه‌پرسی را نمی‌پذیرفتند و از اول ما مخالف این مسئله بودیم و به سران این منطقه، مسئله را هشدار دادیم که این کار خطاست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ضدانقلابیونی که در آن سوی مرزها حضور دارند و تحت حمایت برخی‌ کشورها در آ‌نجا فعالیت می‌کنند باید بدانند اگر کوچک‌ترین حرکتی علیه ایران انجام ‌دهند این بار نه در داخل مرز بلکه در هر جایی که باشند مورد غضب نیروهای ایرانی قرار می‌گیرند و منهدم می‌شوند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا

سیدابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این اجلاس بین جمهوری اسلامی ایران و قاره پرظرفیت آفریقا و نیز تشکر از گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اقدامات انجام شده برای برگزاری این اجلاس و نمایشگاه مرتبط با آن، بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق با زمان‌بندی مشخص برای تحقق اهداف اجلاس تاکید کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف این اجلاس وجود اراده میان طرفین است که نفس برگزاری اجلاس نماد و نمودی از وجود این اراده است، گفت: گام دوم شناخت ظرفیت‌های متقابل است که اقدام وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در کنار این اجلاس، قدم مهمی برای معرفی این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به کشورهای آفریقایی است.

رئیسی همچنین با بیان اینکه به رغم تحریم‌ها و فشارها، جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های بسیاری داشته و امروز می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید، افزود: کسب شناخت از پیشرفت‌ها و دستیابی ایران به فناوری‌های نوین بسیار مهم است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تقویت همکاری‌ها با کشورهای قاره آفریقا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مورد تأکید امام راحل بوده و در این سال‌ها نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر این مسئله تأکید داشته‌اند، اظهار داشت: تفاوت معناداری در نگاه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد، ما به دنبال همکاری با کشورهای آفریقایی برای این کشورها و پیشرفت آنها هستیم، اما کشورهای غربی به گواهی تاریخ صرفاً به دنبال چپاول منابع و ثروت‌های کشورهای آفریقایی بوده و هستند.

رئیسی با بیان اینکه به باور ما در صورت فراهم بودن بسترهای لازم، مردم کشورهای آفریقایی همانند کشورهای غربی دارای استعداد و زمینه‌های فراوانی برای پیشرفت و دستیابی به جایگاه‌های رفیع علمی و فناوری هستند، تصریح کرد: اگر چه کشورهای غربی اینگونه تبلیغ می‌کنند که فقط خودشان توانایی دستیابی به فناوری‌های نوین را دارند، اما باور داریم که استعدادها و توانمندی‌های کشورهای آفریقایی در این زمینه به هیچ وجه کمتر از کشورهای غربی نیست.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت شناخت دقیق ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در کشورهای آفریقایی، وجود معادن و منابع گسترده در این کشورها و فناوری و دانش لازم برای بهره‌برداری و فرآوری این معادن در جمهوری اسلامی ایران را ظرفیت‌های متقابل و مکمل توصیف و اضافه کرد: کشت فراسرزمینی و تامین منابع اولیه برای مراکز تولیدی و صنعتی با قیمت مناسب از دیگر زمینه‌های همکاری با آفریقا هستند.

رئیسی با بیان اینکه خدمات فنی-مهندسی در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی بسیار پیشرفت داشته است، به بهره‌برداری از سد ساخته شده در کشور سریلانکا توسط متخصصان ایرانی در روزهای گذشته اشاره کرد که با بالاترین سطح تکنولوژی‌های نوین احداث شده بود و تصریح کرد: امروز متخصصان ایرانی توانمندی ساخت پالایشگاه و نیروگاه‌های پیشرفته را دارند و این ظرفیت مهمی برای گسترش همکاری‌های فیمابین ایران و کشورهای آفریقایی است.

رئیس جمهور گام بعدی در زمینه گسترش روابط دو طرف را شناخت موانع پیش‌رو و تلاش برای رفع آنها دانست و خاطرنشان کرد: تمهید زیرساخت‌های لازم برای گسترش روابط از جمله توسعه و تقویت خطوط کشیرانی، خطوط هوایی و رفع مشکلات نقل و انتقالات مالی و پولی از زمینه‌های ضروری برای گسترش روابط و همکاری‌ها میان دو طرف است.

رئیسی ادامه داد: طبیعتاً هر کدام از کشورهای آفریقایی شرایط خاص خود را دارند و لذا برای توسعه روابط با این کشورها لازم است برنامه متناسب با وضعیت هر کدام از کشورها تهیه و عملیاتی شود.

رئیس جمهور ضمن تشکر از گزارش ارائه شده در زمینه برنامه وزارت صمت برای رفع موانع موجود در مسیر گسترش روابط تا اجلاس سال آینده، گفت: یک‌سال زمان برای رفع این مشکلات زمان بسیار طولانی است و باید تلاش کنید موانع موجود نهایتاً در مدت ۳ ماه برطرف شود؛ وزیر و دست‌اندرکاران وزارت صمت نشان داده‌اند که توانمندی این کار را دارند و رفع این موانع نباید یکسال به طول بینجامد.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • ۱۷ قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد