Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار دنا گفت:کلنگ اجرایی پروژه جدید بازسای و مرمت تپچه نور شهدا شهر سی سخت بر زمین زده شده و در اینده نزدیک با همکاری سه نهاد اجرایی سپاه ناحیه مقاومت بسیج دنا، شهرداری سی سخت و میراث فرهنگی این پروژه اجرایی خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازسفیر دنا، از زمان تشییع دو شهید گمنام  در شهر سی سخت همان شهر برف آفتاب تا آخرین تدفین شهداء در دانشگاه آزاد و شهر پاتاوه را خوب به یاد دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضور بی نظیر قشرهای مختلف مردم از میدان الله تا مقصد این دو شهید سبک بال در تپه باستانی سی سخت را هیچ کس فراموش نکرده است.
شاید بتوان گفت، شلوغ ترین مراسم تشییع شهیدی را که در شهر سی سخت به چشم دیدم، تشییع  این دو شهید گمنام سبک بال بود که حتی پس از حضور شهید در شهر، از هجمه مردم برای حضور کاسته نمی شد.


حضوری که از تپه محل تدفین شهید تا خیابانهای منتهی به مکان خاکسپاری و اشتیاق مردم برای زیارت این دو شهید نمود داشت و هر لحظه بر این سیل خروشان افزوده می شد.
امیدوار بودم شهید گمنام میهمان نوازان قابلی شده باشد و میزبان، این حضور پر شور مردمی را فراموش نکند.
تاریخ ورق خورد و برگ های نو به دفترش اضافه شد ولی آنچه هر روز کهنه و کهنه تر می شد، توجه مردم و مسئولین به شهید گمنامی بود که ماه هاست میهمانشان شده است.

درست چهار سال از تدفین این دو شهید بزرگوار در تپه نور الشهداء شهر سی سخت می گذرد، اما همچنان همان بناه قدیمی با چهار ستون و یک گنبد و بهره نبردن از فضای فرهنگی این مقبره هنوز نمایان است.
تا مدتها داربست زمان تدفین شهیدان گمنام سی سخت، به عنوان تنها نماد این مکان باقی مانده بود و بعد از گذشت ماه هایی دیگر، داربست های قدیمی جایشان را به داربست های جدید داده اند که انگار از شروع به ساخت یادمانی بر سر مزار این شهید مظلوم و تنها خبر می داد.
چهار سال گذشت و چشمان بیدار شهدای گمنام شهر سی سخت،  همه تحولات و جدال مسئولین برای بازسازی این تپه که برخی از مسئولان ثبت ملی شدن تپه را بهانه نیمه کاره شدن  احداث این مکان فرهنگی بود بهانه کرده بودند.

بعد از احداق گنبد و مقبره های جدید ،یکی از ادارت شهرستان به بهانه ملی شدن تپه مدفن شهدای گمنام، جلوی احداث پروژه بزرگ این میدان فرهنگی را گرفت که با پادرمیانی فرماندار دنا و حضور مسئولین وقت استانی از جمله استاندارپیشین و دستور ویژه برای اعتبار شاخص یرای تکمیل این یادمان نوبدی بر دلها روشن شد.

مکانی که می توانست به مکانی فرهنگی برای جوانان دنا نشین بدل شود و جایگاهی در خور شأن این شهیدان سبک بال هم برای زیارت و هم برای اجرای کارهای فرهنگی باشد در برهه ای در فراموشی سپرده شد که با همکاری مسئولین استانی و شهرستانی از جمله فرمانداری، شهرداری سی سخت، سپاه ناحیه بسیج شهرستان دنا و میر اث فرهنگی با توافقات چند جانبه نوید می رود که این آروز برآورده شود.

آرزوی که جوانان مذهبی چهار سال در انتظار آن نشسته اند که این تپه نوارنی به نام شهداء روزی شود که بتوان کارهای فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم را در این مکان انجام داد تا بتوان لاعقل جوابگوی خون بهای شهیدانی بود که ارام در این مأمن گاه آرام گرفته اند.

فرماندار دنا در گفتکو با خبرنگار این پایگاه خبری از آخرین وضعیت بازسازی و مرمت تپه نورالشهدءدر مرکز شهر سی سخت اشاره کرد و گفت: سال گذشته در زمان استاندار پیشین دکتر خادمی وی را برای زیارت به این مکان مذهبی بردیم و قول 15میلیارد ریال از منابع شهرستان را برای بازسازی و مرمت این یادمان را با همکاری شهرداری،ناحیه بسیج مقاومت دنا و میراث فرهنگی شهرستان گرفیتم.

عباس بهشتی رو یکی از دلایل کُند پیش رفتن این پروژه فرهنگی در مرکز شهر سی سخت را ناهماهنگی و جدال بین سه دستگاه اجرایی در شهرستان دانست و گفت: میراث فرهنگی بخاطر ثبت ملی کردن این تپه اجازه بازسازی و رممت را برای این پروژه نداده بود که با همکاری و امضاء توافقنامه و پادرمیانی مسولان این مسئله ختم به خیر شد .

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری به عنوان مجری این پروژه کارهای میدانی و نقشه های زیرساختی این پروژه را آماده کرده است، تصریح کرد: این پروژه در آینده نزدیک به عنوان پارک نور الشهدأء شهر سی سخت به عنوان یک مکان فرهنگی اجرا خواهد شد.

فرماندار دنا به حضور استاندار جدید استان(دکتر احمدی) و کلنگ زنی پروژه جدید این تپه نورانی اشاره کرد و گفت: در دیدار چند هفته قبل استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی کلنگ جدید پروژه تپه نور الشهداء بر زمین زده شد.

بهشتی رو با تأکید بر اینکه مطالعات شهرداری در حوزه عمرانی  برای احداث این پروژه به اتمام رسیده و در حال حاضر منتظر موافقت نامه این پروژه هستیم، تصریح کرد:در این توافقنامه میراث فرهنگی به عنوان ناظر و ناحیه مقاومت بسیح به عنوان مدیریت مجموعه ،شهرداری به عنوان مجری طرح و فرماندرای هم به عنوان کمیته برنامه ریزی تأمین منابع به اجرای این پروژه خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه بودجه موصب شده 15میلیارد رسال برای اجرای این پروژه را در اختیار شهرداری قرار داده ایم گفت: همچنین یک میلیارد ریال را برای اجرای یادمان شهدائ شهر پاتاوه از منابع شهرستان در نظر گرفته ایم که این پروژه در حال حاضر در حال اقدام است.

انتهای پیام/ر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم استقبال از شهید گمنام در یزد

مردم یزد صبح امروز فرودگاه شهیدصدوقی یزد از پیکر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس اسقبال کردند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078883 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کرمانی ها برای استقبال از دو شهید گمنام به فرودگاه رفتند
  • اصفهان برخوردار از تفکر پایداری است/ کلنگ دفتر شورای استان را به زمین خواهیم زد
  • مراسم استقبال از شهید گمنام در یزد
  • کلنگ زنی زمین فوتبال چمن مصنوعی روستای دیوا شهرستان بابل
  • استقبال از شهید گمنام در فرودگاه یزد
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد