Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@21:57:16 GMT

بیانیه حزب اعتماد ملی به مناسبت 13 آبان

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۶۴۶۲

دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی به مناسبت یوم الله 13 آبان بیانیه‌ای منتشر کرد.
 
به گزارش ایسنا متن این بیانیه به شرح ذیل است : سیزدهم آبان ماه ، روز مبارزه با استکبار جهانی در تاریخ انقلاب اسلامی به فرموده امام امت(ره) از ایام الله است، که بیش از هر چیزی انسان را به یاد آرمان های انسانی و الهی انقلاب اسلامی و مقابله با طاغوت می اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هریک از اتفاقات مهمی که در این روز رقم خورده ‌اند به روشنی حکایت گر این بعد مهم از ابعاد این روز هستند. دستگیری و تبعیدامام خمینی در ۱۳ آبان ۴۳ عکس العملی در برابر حرکت خداجویانه و آزادی خواهانه امام خمینی (ره) بر اساس تعالیم دینی بود، بزرگداشت ایام الله توسط مردم خداجو و رفتارهای انسانی آنها باعث اعتلای کلمه حق و ارتقای جایگاه انسانی ملت ایران می گردد و از رشد و توسعه رفتارهای خودخواهانه و استکباری افراد و دولت‌ها پیشگیری می نماید.  اجتماع دانش آموزان و دانشجویانی که در سیزدهم آبان ماه ۵۷ در صحن دانشگاه تهران به خون خود درغلتیدند نیز با همین رویکرد انجام شد که یوم الله گشت. توجه افکار عمومی به این رخدادها باعث گشت تا اتفاق مهم دیگری در این روز و در سال ۵۸ رقم بخورد تا ۱۳ آبان در منظومه ایام ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی به یکی از درخشان ترین آنها تبدیل شود.  دانشجویان پیرو خط امام متاثر از فضای انقلاب و مقابله های پیدا و پنهان آمریکا با مطالبات آزادی خواهانه و استقلال طلبانه ملت ایران ، که به تازگی از چنگ رژیم شاه رهایی یافته و در پی استحکام مبانی جمهوری اسلامی بودند سفارت آمریکا را به عنوان نماد شیاطین غربی و شرقی مورد تعرض قرار داده به تسخیر لانه فساد-به تشخیص خودشان- مبادرت کردند.  اقدامی که از سوی امام مهمتر از انقلاب اول-بهمن ۵۷- نامگذاری شد. رویکرد امام به مقوله استکبار ستیزی و آزادی خواهی رویکردی الهی بود. آن را در جهت اعتلای کلمه حق می دانست و لذا هرچیزی که آن حرکت و نیت را تقویت می‌کرد، باارزش و مفید و مکمل می‌نمود.  دقت در کنه این وقایع، بیانگر این واقعیت است که استکبار جهانی و در راس آنها دولت‌های مختلف آمریکا از دیرباز بر سر منافع نامشروعی که برای خود طلب کرده و می‌کنند و رجحان آن منافع بر منافع صاحبان اصلی آنها یعنی ملت ایران از هیچ اقدامی فروگذار نکردند. آنها برای این منظور اصولا از دولتهای ملی و با پشتوانه مردمی رویگردان بوده و به هر وسیله ای در پی ساقط کردن آنها برآمدند. از دولت ملی دکتر محمد مصدق گرفته تا دولتهای مردمی پس از انقلاب اسلامی.  
آمریکایی ها در برابر دولتهای برآمده از انقلاب اسلامی نیز همین روش را دنبال کردند. وقتی دولت اصلاحات با رای و پشتوانه عظیم ملی سکان دار اداره کشور شد انواع کارشکنی و تبلیغ سوء را به کار گرفتند تا از آن دولت نمایش موفقیت و اقتدار به عرصه نیاید.  آنها در استراتژی منفعت جویانه خویش احتمالا در پی آنند که وقتی نمی‌توانند رژیم جمهوری اسلامی را از میان بردارند، آن را ضعیف کنند تا در مناسبات بین‌المللی و پای میز مذاکرات مختلف از دولت‌ها بی پشتوانه ملی و فاقد کارآمدی های لازم بیشترین امتیازات را بستانند.  اما هرگاه ه این مطلوب نرسیدند اقدامات خصمانه و توطئه آمیز دیگر را با روشهای نخ نما و تجربه شده ادامه داده‌اند. ملت ایران با هشیاری و توجه به علت اصلی وقایع پدیدآورنده یوم الله ۱۳ آبان باید روح مبارزه و هر نوع حرکت زمینه ساز رفتارهای استکباری در داخل کشور را زنده نگه دارند. و به عناصر مقوم انقلاب یعنی استقلال،آزادی و مشارکت آگاهانه جمهور مردم در امر تعیین سرنوشت توجه روزافزون داشته‌ باشند.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور(عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا»² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه‌ مظاهر فساد و تباهی»³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران
جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_سوره‌ آل عمران آیه ۱۰۴

۲_بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب