Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: در روز سخنرانی دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل 19 سپتامبر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا از امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه خواسته است تا از طریق میانجی‌گری او یک مذاکره مستقیم میان ترامپ و روحانی انجام شود.

یک مقام دولتی آمریکا در این‌باره به واشنگتن پست گفت که فرانسه پس از مطرح کردن درخواست آمریکا با ایران، اعلام کرده است که طرف ایرانی پاسخ منفی صریح خود را در این‌باره اعلام کرده و علت آن را جدی نبودن کافی آمریکا دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این ادعا، ایرانی‌ها این موضوع را یک «حقه آمریکایی» دانسته‌اند.

بنا بر این گزارش، دونالد ترامپ پیش‌تر در نشستی در ماه جولای اعلام کرده بود که مایل است با برخی رهبران از جمله کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین به طور مستقیم گفت‌وگو کند اما به نظر می‌رسد که شانس گفت‌وگو مستقیم او با روحانی بسیار ناچیز باشد چرا که ترامپ خواستار اصلاح برجام است در حالی که طرف‌های دیگر به شدت با این اصلاح مخالف هستند.

بنا بر گفته این مقام دولتی آمریکا، پیش از مطرح شدن این درخواست، آمریکا از سوی تیلرسون ایده کلی گفت‌وگوی مستقیم با روحانی را در دیدار خود با رییس جمهور فرانسه مطرح کرده است.

او در دیدار خود با ماکرون گفت که با توجه به اینکه فرانسه رابطه خوبی با ایران دارد آیا امکان دارد که شما از این ارتباط خود با ایران استفاده کنید و تمایل آن‌ها را برای مذاکره با آمریکا بسنجید؟ ماکرون نیز در پاسخ گفته است که تلاش خود را انجام خواهد داد.

این مقام آگاه در مورد اینکه چرا ترامپ خواستار دیدار با روحانی بوده است، گفت: او می‌خواسته به روحانی در مورد اقداماتی که ایران انجام می‌دهد هشدار دهد و از او بخواهد که این اقدامات متوقف شود، در غیر این صورت آمریکا در حال کار بر روی یک استراتژی است که با این اقدام مقابله کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و تاکید کرد: برخی از سیاستمداران یهودی در ایالات متحده پشت (رژیم) اسرائیل را خالی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان
  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت