Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی زر افشان با حضور در غرفه ایسکانیوز در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات به خبرنگار این رسانه در مورد تغییرات در کتاب های درسی گفت: تغییرات در کتاب های درسی دو نوع است یکی اینکه کتاب هایی مانند کتاب پایه یازدهم که امسال منتشر شده و دانش آموزان این پایه در حال استفاده از این کتاب هستند وکتاب هایی که برای پایه جدید تحصیلی در نظر گرفته شده مانند کتاب پایه دوازدهم برای سال آینده و دوم کتاب هایی که در فرآیند بازنگری به طور معمول بازنگری می شوند به عنوان مثال ، کتاب های دوره ابتدایی که از پایه اول تغییراتی را شروع کردیم که تغییراتی در آن بوجود آوردیم یاتغییراتی که امسال در پایه یازدهم انجام شد ویکی از نکات حائز اهمیت محتوا کتاب های درسی تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زر افشان در پاسخ به این سوال که نام و زندگی شهید محسن حججی در کتاب های درسی گنجانده شده گفت: در واقع پاسخگویی به نیازهای امروز جامعه و به روز شدن اطلاعات درسی در بحث شهید و شهادت نیاز به توجه داشت و براساس بازنگری های انجام شده ، تغییرات عمده ای حاصل شد و از جمله این تغییرات این بود که در گذشته فقط اسم شهدای دفاع مقدس در کتاب ها درسی می آمد و در واقع شهادت پس از اتمام جنگ به پایان می رسید.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کار خوبی که در آموزش و پرورش انجام شده این است که بحث شهید و شهادت تا امروز ادامه پیداکرده و استمرار شهادت را می توان در جامعه دید گفت: تا قبل از این دانش آموزان شهادت را در گذشته و در 8 سال جنگ تحمیلی می دیدند اما امروز وقتی ازشهدا نام برده می شود شهدای مدافعان حرم و مخصوصا شهید حججی در ذهن تداعی می شود.

نقش زنان در دفاع مقدس

زر افشان گفت: در گذشته شهیدانی که به عنوان الگو در کتاب ها از آنها یاد می شد بیشتر چهره مردان بود، برای مثال شهید فهمیده الگوی دانش آموزی مطرح می شد ، اما شهید فهمیده الگو پسران بوده. اما امروز در کتاب درسی دختران عکسی از یک دختر شهید به نام سهام خیام به عنوان الگو وجود دارد.

وی تاکید کرد: مهمتر از آن این است که نقش زنان در دفاع مقدس مطرح می شود به عنوان مثال فیلم ویلایی ها یک نوآوری در فیلم های دفاع مقدس بود و برای اولین بار نشان داد که زنان در دفاع مقدس نقش داشتند و متاسفانه مورد غفلت فضای سینمایی کشور واقع شده بود و ما در کتاب های درسی هم اینکار را انجام دادیم که در کنار شهید فهمیده یک دانش آموز دختر را وارد کردیم تا نقش زنان را در جنگ نشان دهیم .

گره کار استخدام نیرو در آموزش و پرورش کجاست ؟

زر افشان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در مورد اینکه در جامعه تعداد زیادی متقاضی ورود به آموزش و پرورش هستند و در واقع عاشق معلم شدن هستند و از طرفی اعلام می شود که کمبود معلم داریم به نظر شما گره کار کجاست که این متقاضیان نمی توانند وارد آموزش و پرورش و فضای آموزش شوند؟ گفت: در قانون خدمات کشوری آموزش و پرورش جزء امور حاکمیتی است و دستگاه هایی که جزء امور حاکمیتی هستند باید به ازای هر بازنشستگی یک نفر جدید را استخدام کنند وحتی اگر در قانون خدمات کشوری هم مطرح نیامده بود با کمی تامل می توان این موضوع را فهمید. برای مثال در کشورما 500 هزار کلاس درس دایر است و زمانی که معلم یک کلاس بازنشسته شود باید نیروی جدید جایگزین شود این امر بدیهی است که باید اتفاق بیفتد اما تا به حال این اتفاق نیفتاده است و به ازای تعداد افرادی که بازنشسته شده اند به ما ردیف جذب نیرو داده نشده که در حال رایزنی با دستگا های ذیربط برای کسب مجوز هستیم و در قانون برنامه ششم هم این امر به عنوان یک تکلیف آمده که سازمان مدیریت به وزارت آموزش و پرورش براساس تعدادی نیرویی که در خواست شده معلم استخدام کند که اگر این اتفاق بیفتد این دغدغه هم از بین می رود .
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: امسال ما بیشتر از 50 هزار نفر بازنشسته داریم و باید 50 هزار نفر ردیف جدید به ما تعلق بگیرد و این اتفاق می افتد.

700

آموزش و پرورش دکتر علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش نقش زنان در دفاع مقدس تغییر محتوای کتاب های درسی شهید فهمیده شهدای دفاع مقدس شهدای مدافع حرم استخدام در آموزش و پرورش

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حمید شیرازیانی افزود: در ابتدای طرح، مدارسی در سطح استان برای انجام امور شناسایی و بررسی می‌شوند.

او با اشاره‌ به اینکه سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است افزود: کارشناسان اداره نوسازی باید برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان تصریح کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادهای کوچک و جزئی است؛ از همین رو برخی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی نیاز به تعویض رادیاتور دارند. 

او گفت: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی نیز اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند. 

شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

دیگر خبرها

  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب